menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten plant

Macchiato

Macchiato

Ik heb de zaden van een trostomaat die ik heb gekocht een keer in de tuin gestrooid. Na een week kwamen ze al uit. Ik heb er nu eentje binnen staan en hij groeit erg snel. Hij is nu 65cm hoog en staat op een plek waar hij veel zon krijgt.

Het enige wat ik mij afvraag is wanneer de bloemetjes zullen verschijnen?

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 3 oktober 2010 - 13:31
Macchiato

Macchiato

Een dag geleden zag ik dat er toch wat bloemetjes in knop ontstaan. Alleen ze groeien op de stam, zoals je ziet op de foto. Moeten bloemetjes op de stam weggehaald worden?

Groenten

woensdag 6 oktober 2010 - 09:33
Ed50

Ed50

Dag Macchiato,

Het is heel normaal dat de bloemetjes op de stam ontspringen. Als je wat wacht zal je zien dat de bloemetjes zich verder ontwikkelen en zal je merken dat ze op een steeltje staan dat zich verder ontwikkelt en naargelang de soort meer of minder bloemetjes zal bevatten.
Zoals de anderen reeds melden zal het wel te laat zijn om er nog iets van te oogsten. Om ze buiten te zetten is het te laat en binnen zullen ze heel sprieterig groeien en zul je wel wat bloemetjes krijgen maar er moet ook nog bestuiving gebeuren en ze moeten dan ook nog zon of licht krijgen om verder te ontwikkelen. Tomaten binnenshuis kweken heeft geen zin. Je kan beter volgend voorjaar eens wat zaaien en dan buiten uitplanten in een serre of in openlucht onder plastiek.

Groetjes,
Eddy
donderdag 7 oktober 2010 - 20:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon