menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witloof

Ga naar meest recente reactie

Eve

Eve

Als Vlaming in Engeland heb ik nu een volkstuintje, eigenlijk meer een plak kleigrond met onkruid erop, maar ik heb weinig ervaring met tuinieren (opgegroeid in een appartement).
Witloof is hier vrij ongekend, en plantjes of zaadjes zijn hier niet te vinden. We vonden er eentje in een tuincentrum en plantten het, maar het ziet er helemaal anders uit dan op de foto's op Vlaamse websites! Hele ingewikkelde gekronkelde wortel en puntige bladeren. Het zit nu in een afgedekte pot zand maar of er een witloofstronkske uitkomt valt nog af te wachten.
Kent iemand een winkel in Vlaanderen die er zou kunnen opsturen of wil iemand er wat aan me verkopen? Ik betaal uiteraard voor het verzenden.
Onze grond is zware kleigrond, jarenlang niet meer bemest maar wel vol stenen. Moeten we daar nog iets doormengen om de grond lichter of losser te maken?

Dankuwel!

Eve



vrijdag 17 november 2006 - 17:28
andre

Andre

Hallo Eve eerst en vooral hartelijk welkom.

Nu het probleem van de zaden Volgens mij stuur het vlaams zaadhuis ook zaden naar andere landen. Als je witloof teelt moet de grond niet bemest zijn, maar wel vrij zijn van harde voorwerpen dus ook stenen. Voor de rest van u zware kleigrond probeer aan compost te raken of wel zelf maken of goed verteerde stalmest. Zijn er nog vragen altijd welkom

Groetjes andre
vrijdag 17 november 2006 - 19:52
Eve

Eve

Dankuwel, Andre, ik bel ze morgenochtend direct op - ik denk dat we er in de lente gewoon eens langs gaan!
Dankuwel en een prettig weekend!

Eve

vrijdag 17 november 2006 - 21:36
andre

Andre

Eve.
van Zaterdag 10 februri tot en met zondag 18 februari 2007 zijn opendeurdagen in het vlaams zaadhuis

Groetjes en nog een mooi weekeind andre
vrijdag 17 november 2006 - 22:30
compostmeester

Compostmeester

Eve,

Bijkomstig antwoord,van de compostmeester,