menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

IJskegelradijs

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Was vergeten dat ik in een hoekje radijzen gezaaid had. De soort is ijskegelradijs (rettich), zaad dat ik van iemand gekregen had.

Nu is mijn vraag: hoe groot mag die eigenlijk worden om nog goed te smaken. Ik heb er een paar uit de grond gehaald. Er zijn kleintjes bij, grote (genre wortel) en er zijn er waar mijn hand niet rond kan.

Wat moet eigenlijk de grootte van deze radijs zijn ( ik ken enkel maar de rode bolletjes-radijzen) Zijn die eigenlijk wel goed om op te eten? Zoja, welke grootte dan.

Ik heb van eentje geproefd, vond die nogal bitter smaken.
dinsdag 20 juni 2006 - 22:10
andre

Andre

Niet te oud en te groot laten worden, als ze te oud worden worden ze voos. Hij heeft wel een scherpe smaak en wordt soms geteeld als rammenas.
andre
dinsdag 20 juni 2006 - 22:32
Bowie

Bowie

En wat is rammenas?
dinsdag 20 juni 2006 - 23:12
andre

Andre

Rammenas is éénjarige kruidachtige plant. Het gewas kan 30 tot 40 cm groot worden. Het vlees is altijd wit, maar de schil kan wit, zwart, bruinzwart of roze van kleur zijn

andre
woensdag 21 juni 2006 - 00:03
Esem

Esem

De smaak van rammenas
kan je lichtelijk vergelijken met een radijs,
Maar is een zeer gezonde groente,voor vele kwaaltjes goed.
Esem,
en de radijsjes best niet te groot laten worden
ze worden taai en hol van binnen en de smaak is dan ook niet meer zo intens
een grote van ongeveer 1,5 cm doormeter is ruin voldoende
woensdag 21 juni 2006 - 10:55
Bowie

Bowie

Had al gedacht dat ze niet groot mochten worden. Heb de grootste eens opengesneden en die smaakt enorm zurig.
woensdag 21 juni 2006 - 11:53
lacegarden

Lacegarden

Bowie, wij zijn bijna buren hé, wel die rettich heb ik ook . Ik heb die van een duitse ruil , maar ik heb er ook van iemand die in zele zaterdags op de zandberg staat. Daar zaad in pakjes gekocht aan 10 ct. voor een pakje. Kom je soms op die markt?
maar als je die nu oogst en raspt dan is die zo piquant, wel doe er een yoghourt saus bij waar je olijfolie, zonnebloemolie, balsamiquo azijn, bislook, wat honing, peper en grofzeezout in doet. Op slag is gans het piquante weg, zeer lekker bij een ijbergsla
woensdag 21 juni 2006 - 21:23
Bowie

Bowie

Bedankt, ik zal het recept eens proberen.

Bedoel je de rommelmarkt op de zandberg? Daar kan ik nooit naartoe omdat ik zaterdags altijd werk.
woensdag 21 juni 2006 - 23:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon