menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ajuin groen valt om

Ga naar meest recente reactie

vdieter

Vdieter

Het groen van mijn ajuinen ligt plat terwijl de ajuinen nog niet groot zijn. Zullen deze nog vergroten? Of zal ik dergelijke kleine ajuinen moeten oogsten. Kan dit eventueel komen omdat het groen beschadigd is geweest (gedurende wieden) zodat ze niet meer verder groeien.
vrijdag 23 juli 2010 - 15:33
vdieter

Vdieter

Ik heb nogthans regelmatig de ajuinen water gegeven. Kan ik daar nog iets aan doen zodat ze toch nog niet afsterven.
zaterdag 24 juli 2010 - 10:33
driesenco

Driesenco

Het is nu toch al de tijd om de uien te oogsten, de mijne heb ik ook deze week gerooid.
zaterdag 24 juli 2010 - 10:41
FransNL

FransNL

Ook al ligt het loof plat , als de uien nog vast in de grond zitten deze rustig laten staan tot het loof geheel of bijna geheel afgestorven is. Daarna pas uitdoen en dan nog even op je tuin , of ergens anders op een droog plekje , gespreid laten nadrogen. Oogsten met onrijp loof (= onrijpe ui) gaat beslist ten koste van de bewaarbaarheid.
zaterdag 24 juli 2010 - 11:57
vdieter

Vdieter

Vorig jaar begon half augustus het loof af te sterven en nu gaat dit zo vroeg, hoe komt dit eigenlijk, ik heb dezelfde soort plantui als vorig jaar en ze zijn maar een beetje gegroeid. Ik heb er nu wel een schaduwdoek over gelegd tegen de ajuinvlieg waar ik vorig jaar last van had.
zondag 25 juli 2010 - 11:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon