menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte vlieg in kolen

Tamar

Tamar

Dit najaar heb ik voor het eerst last van witte vlieg in de kolen (boerenkool,spruitjes en sluitkolen). Nu heb ik pas drie jaar een moestuin en nog niet zoveel ervaring. In mijn kas heb ik al 5 jaar tomaten, komkommers etc. staan, maar daar heb ik nog nooit witte vlieg in gehad omdat ik daar altijd tabaksplant in zet. Ik weet niet of het echt daardoor komt hoor. Maar wat ik nu wilde weten is of het zin heeft om volgend jaar ook tabaksplant in de moestuin te zetten. Want tegen de tijd dat de boerenkool goed is de tabaksplant al dood.
woensdag 8 november 2006 - 22:41
andre

Andre

Tamar.

Zin heeft het altijd om tabaksplant in de moestuin te zetten, alleen hal voor de mooie bloemen. Wat de witte vlieg aangaat propeer eens met een redelijke straal met water op de planten te spuiten in bijzonder de onderkant van de bladeren en dit verscheide keren

andre
woensdag 8 november 2006 - 22:56
JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Ja Andre, met een krachtige waterstraal (met broes) tegen de onderkant van het blad spuiten doe ik ook steeds en dan spuit je er heel veel af. De afgepoten witte vlieg plak ik dan met de watersaal weer vast aan de grond en die overleven het dan niet. Verder spuit ik ook af en toe met Spruzit en nu zijn de boerenkoolplanten aardig schoon.
vrijdag 10 november 2006 - 22:07
Tamar

Tamar

oke, bedankt voor de tips!
zaterdag 11 november 2006 - 21:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon