menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brandnetels

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

Deze schijnen eetbaar te zijn. Ik heb daar geen ervaring mee en wil dat graag zo houden
Waar ik wel veel ervaring mee heb is het pijnlijke en branderige gevoel als de huid met de blaadjes in contact is geweest. Ik heb daarna vaak nog uren last. Weet iemand hier wat je het best kunt doen om dat gevoel zo snel mogelijk kwijt te raken?

Groetjes,
Yvon
donderdag 8 juli 2010 - 19:09
Mandy

Mandy

In de brandnetel zit ( kort door de bocht gezegd!!) mierenzuur en histamine. Door er azijn over te wrijven lost de aanwezige kalk daarvan op en wordt het genezingsproces versneld...

Heb je geen azijn kijk dan even rond bij de brandnetel want daar staat ook vaak zuring en hondsdraf bij... Plukken en wrijven en de pijn wordt snel minder...



BRANDNETELSOEP is trouwens errug lekkr en errug gezond en simpel te maken van de topjes........ heerlijk......
donderdag 8 juli 2010 - 20:08
Gina

Gina

Deze week op TV gezien een zeer giftige plant.
Na aanraking deed deze een ontharingsstrip erover en er terug aftrekken.
Weet niet of dit helpt bij netels!?
Probeer eens met een stuk tape bv.

Ik heb er bijna nooit last van, denk er immuun voor te zijn.
Heb ooit als klein meisje met rokje op mijn fietsje door toen voor mij, door torenhoge netels gereden.
Ik wist meteen wat dit was.
donderdag 8 juli 2010 - 20:51
Matabish

Matabish

De bovenste, jonge blaadjes van de brandnetel branden nog niet en worden voor de soep gebruikt, precies zoals kervel.
Ze hebben ook diezelfde smaak, lekker fris!!
vrijdag 9 juli 2010 - 00:41
butterflyke

Butterflyke

rabarber helpt ook tegen het branderige gevoel van netels
vrijdag 9 juli 2010 - 14:21
JovanDreumel

JovanDreumel

Weegbree erover wrijven.
vrijdag 9 juli 2010 - 19:08
Stefan70

Stefan70

Hondsdraf is heel effectief en staat ook vaak in de buurt ! Het is een klein typisch bosplantje met blauwe bloempjes ,je moet de blaadjes kneuzen en erover wrijven.

Groetjes

Stefan
zondag 11 juli 2010 - 15:33
zourky

Zourky

Zoals Jovan schrijft weegbree op wrijven dat helpt,er zijn zeker nog wel andere planten en kruiden die ze hier noemen die helpen,bij het wieden van onkruid moet er maar een klein neteltje tussen staan en ik heb prijs zeker de bovenkant van men vingers,en dat kan uren duren dan maar snel zoeken naar weegbree niet de smalle wel die waar van die lange zaadstelen in komen (goed voor vogels)
Vroeger toen ik nog jong was moest ik voor een oude dame bladeren van weegbree plukken en katten staarten(heremoes)dat aan een draad rijgen en niet in de zon laten drogen.Zij maakte daar thee van en ik weet nog dat die dame kon lachen men moest mee lachen als men haar bezig hoorde,toen heb ik ook zulke thee gedronken met de hoop ook zo te kunnen lachen maar het is bij mij niet gelukt,ik kan wel lachen maar niet zoals die dame toen zij was wel 85 dus moet ik nog wat wachten
groetjes Richard
maandag 12 juli 2010 - 18:13
Semie

Semie

Ik hoop ook weer snel te kunnen lachen als ik me weer eens brand aan die netels. Met jullie tips zal dat wel lukken. Bedankt allemaal!
maandag 12 juli 2010 - 19:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon