menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brandnetels

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

Deze schijnen eetbaar te zijn. Ik heb daar geen ervaring mee en wil dat graag zo houden
Waar ik wel veel ervaring mee heb is het pijnlijke en branderige gevoel als de huid met de blaadjes in contact is geweest. Ik heb daarna vaak nog uren last. Weet iemand hier wat je het best kunt doen om dat gevoel zo snel mogelijk kwijt te raken?

Groetjes,
Yvon
donderdag 8 juli 2010 - 19:09
Mandy

Mandy

In de brandnetel zit ( kort door de bocht gezegd!!) mierenzuur en histamine. Door er azijn over te wrijven lost de aanwezige kalk daarvan op en wordt het genezingsproces versneld...

Heb je geen azijn kijk dan even rond bij de brandnetel want daar staat ook vaak zuring en hondsdraf bij... Plukken en wrijven en de pijn wordt snel minder...



BRANDNETELSOEP is trouwens errug lekkr en errug gezond en simpel te maken van de topjes........ heerlijk......
donderdag 8 juli 2010 - 20:08
Gina

Gina

Deze week op TV gezien een zeer giftige plant.
Na aanraking deed deze een ontharingsstrip erover en er terug aftrekken.
Weet niet of dit helpt bij netels!?
Probeer eens met een stuk tape bv.

Ik heb er bijna nooit last van, denk er immuun voor te zijn.
Heb ooit als klein meisje met rokje op mijn fietsje door toen voor mij, door torenhoge netels gereden.
Ik wist meteen wat dit was.
donderdag 8 juli 2010 - 20:51
Matabish

Matabish

De bovenste, jonge blaadjes van de brandnetel branden nog niet en worden voor de soep gebruikt, precies zoals kervel.
Ze hebben ook diezelfde smaak, lekker fris!!
vrijdag 9 juli 2010 - 00:41
butterflyke

Butterflyke

rabarber helpt ook tegen het branderige gevoel van netels
vrijdag 9 juli 2010 - 14:21
JovanDreumel

JovanDreumel

Weegbree erover wrijven.
vrijdag 9 juli 2010 - 19:08
Stefan70

Stefan70

Hondsdraf is heel effectief en staat ook vaak in de buurt ! Het is een klein typisch bosplantje met blauwe bloempjes ,je moet de blaadjes kneuzen en erover wrijven.