menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode en gele paprikas

Ga naar meest recente reactie

oswald

Oswald

Hallo

Wij hebben nog altijd rode en gele paprika\\\'s in de moestuin staan. \\\'t Is te zeggen: ze blijven de hele tijd groen. De ene wordt niet geel en de andere wordt niet rood.
De meeste zien er wel goed uit qua vorm.
We hebben er al een aantal gegeten. Een paar vraagjes:
hoe komt het dat ze niet verkleuren?
hoe lang zullen ze blijven groeien?
drie weken geleden verkleurden sommige paprika\\\'s grotendeels tot zwart - was het een ziekte, ik weet het niet - die hebben we weggegooid en degene die nu aangroeien zien er weer oké uit
iemand die er meer over weet?
hartelijk dank!
maandag 30 oktober 2006 - 11:18
Tomateboer

Tomateboer

Dag Oswald en welkom hier.

De aangroeiende groene parika's zullen niet meer rijpen.
Over een week of 2 zal er al nachtvorst geweest zijn en is er dus weinig kans dat dit nog gebeurt.
Je kan wel de groene paprika's nog opeten.
vriendelijke groeten
Angelo
maandag 30 oktober 2006 - 11:30
brompie

Brompie

Ik heb een zakje paprika zaad van Garant zaden, daarop sraar geschreven dat groene paprika's bruin/zwart worden en dan rood.
Echter bij mij zijn er wel een aantal bruin geworden maar nooit rood.
Om geen risico te lopen hebben we ze maar groen opgegeten.
Mijn paprika stond trouwens buiten misschien scheelt dat
Groeten
dinsdag 31 oktober 2006 - 12:08
Bowie

Bowie

Pepers worden wel eerst zwart en dan rood, waarschijnlijk zullen paprika's ook eerst zwart en dan pas rood.
dinsdag 31 oktober 2006 - 17:47
JovanDreumel

JovanDreumel

Groene Paprika's worden vanzelf groen als ze maar genoeg tijd en warmte krijgen. Maar hier in Nederland is het seizoen eigenlijk te kort. Maar door ze tijdig te zaaien en ze vroeg buiten te zetten wil het wel lukken. Ook door het verwijderen van een aantal bloemen komt het rijpingsproces van de rest van de vruchten beter op gang. Gele paprika's worden buiten niet rijp.
dinsdag 31 oktober 2006 - 17:58
brompie

Brompie

Oswald
Ik heb ongeveer twee maanden geleden mijn groene paprika's geoogst.
Daarbij zijn een paar kleintjes blijven zitten, vandaag zag ik dat deze bezig zijn om rood te worden.
Je ziet met geduld kom je er wel
grt brompie
donderdag 23 november 2006 - 20:08
oswald

Oswald

Inderdaad,

Ik heb nu hetzelfde voorgehad met de gele paprika's. Een joekel van een paprika werd nog helemaal geel, misschien was het door de lange nazomer? In elk geval heel leuk en smakelijk!
vrijdag 24 november 2006 - 09:09
Maxpowa

Maxpowa

Volgende keer vroeger beginnen, binnen onder lampen, geen te grote soorten kiezen en dan genoeg geduld oefenen.

Geen enkele paprika blijft groen, ze worden allen een van de eindkleuren (doorgaans rood, tussendoor ook geel, oranje, paars, enz...)

Eventueel forceren met Ripen van GHE, moets het echt niet lukkken voor de eerste vorst.

Groeten,
Steven
zondag 7 januari 2007 - 18:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon