menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Peperplanten

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Ik heb in het voorjaar voor het eerst peperplantjes gezaaid. Deze zijn nu tussen de 20 en 50 cm hoog. Ik heb gelezen dat peperplant zich gaat vertakken (net als paprikaplanten). Maar tot dusver heb ik nog slechts planten met een enkele steel. Kan iemand mij vertellen of dat normaal is.... ?

Groetjes
Anja
donderdag 27 mei 2010 - 10:49
livarno

Livarno

Mooie (duidelijke) fotos Ernestine. Die van mij zijn veel ieler en hoger... maar nog steeds niet vertakt. Maar goed ik wacht af... mss komt t nog.

Groetjes
Anja
vrijdag 28 mei 2010 - 20:09
the666bbq

The666bbq

die gaan nog spontaan vertakken, je kan dat helpen door ze wat in te snoeien ... als je durft
maandag 31 mei 2010 - 16:52
ev121a

Ev121a



mijn peper en paprika planten staan nog maar een paar weken in de kas
en zijn nu aan het groeien ik heb er de onderste blaadjes eraf gehaald
tot aan de eerste vertakking. en daarna snoei ik niet meer.
wel heb ik ze iets verder uit elkaar gezet dan vorig jaar.
hopende dat het dit jaar beter bij kan om te plukken.


addie

Groenten

dinsdag 1 juni 2010 - 21:13
livarno

Livarno

The666bbq,
Ik durf wel te snoeien want ik heb er toch genoeg. Maar hoe doe ik dat dan ? De kop eruit knippen?

Addie, jou peperplanten zien er goed uit!
woensdag 2 juni 2010 - 09:55
the666bbq

The666bbq

men zegt meestal de groeitop eruit inderdaad, sommigen zeggen enkel de eerste bloemetjes eruit. Meestal is de stress van het verplanten al genoeg om de planten wakker te schudden

zelf knip ik niet zoveel aan mijn peperplanten omdat ik met twee pepers van elke plant toch een jaar verder kan , supervol moeten die dus niet hangen. tegen het einde van het seizoen verwijder ik wel wat bloemen en kleine vruchtjes waarvan ik toch weet dat ik ze niet meer groot krijg...
donderdag 3 juni 2010 - 17:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon