menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gereedschap

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

Ik heb een kunststof box, eigenlijk bedoeld voor tuinkussens, aangeschaft om het tuingereedschap op de volkstuin in op te bergen. Helaas is deze al ingestort (eigen schuld, hij staat niet op een vlakke ondergrond), dus gaan we nu voor iets duurzaams.

Hebben jullie alles zelf gemaakt? En waarvan dan? Ben heel benieuwd naar bruikbare ideëen.


Yvon

Groenten

zondag 2 mei 2010 - 18:11
Jorg

Jorg

De kist die ik heb staan in de moestuin is gewoon van hout (en 2 schanieren en hangslot).
maandag 3 mei 2010 - 10:38
garfield

Garfield

Gewoon rondkijken wat ze op jouw complex hebben staan. Je mag trouwens ook de mijne wel bekijken. Tuin 44.
maandag 3 mei 2010 - 12:45
Semie

Semie

Garfield, dat is in R. Toch? Jammer dat het niet bij mij is, dan waren we nagenoeg buren, want ik heb tuin 49

Ik zie bij ons inderdaad ook veel zelfgemaakte kisten (erg hoog, ik zou dan handstand moeten maken om op de bodem te kunnen reiken), veel kassen die ook als tuinhuisje dienen, maar veel mannen brengen ook hun hark en spade mee op de fiets. Omdat juist dat gereedschap helemaal niet past in mijn kunststof box, had ik deze "verstopt" achter de box. Volgens de buurman mag ik blij zijn dat het er de volgende dag nog lag, vanwege de "lange vingers". Het moet dus wel achter slot en grendel.


Yvon
maandag 3 mei 2010 - 16:55
printemps

Printemps

Ik weet niet of het mag maar misschien kan je een afgedankte auto gebruiken ?
Wel olie en benzine laten verwijderen

mvg
maandag 3 mei 2010 - 17:46
garfield

Garfield

@Semie,

Inderdaad in R. Aan welke straat/weg ligt jullie complex trouwens? Zelf hebben we strikte maximum maten voor gereedschapskisten. 90 hoog 60 breed en 200 cm lang. De meesten maken hem van (oude) vloerplanken. Zelf heb ik platen, maar dat raad ik je niet aan. Op mijn complex hebben diverse mensen geen kist en die zijn nooit wat kwijt. Je moet natuurlijk niet zien hoe het er na enkele jaren uitziet. Vorig jaar is er wel een enkele schop en vork verdwenen bij mensen die het vergeten waren in de kist te doen.

Ik denk trouwens dat het account van printemps gehackt is.
maandag 3 mei 2010 - 18:45
Semie

Semie

Garfield,

Aan de Enkweg, net over het spoor. Bij ons gelden ook regels, maar niemand die zich daar aan houdt en niemand die daar moeilijk over doet. Waarom zijn platen niet of minder geschikt?

Of printemps neemt de topic niet serieus .....
maandag 3 mei 2010 - 19:02
garfield

Garfield

De regels zijn bij ons ook niet zo streng. Dan zeggen ze de tuin op en heb je nog meer lege stukken.
Underlayment platen zijn in principe waterbestendig verlijmd, maar dat valt toch tegen. Gewoon hout gebruiken is het beste.

Over printemps heb ik ook nog wel een andere gedachte, maar die hou ik maar voor me.
maandag 3 mei 2010 - 23:17
cetinel

Cetinel

ik kan even niet volgen....een aanval op de vlamingen ???? ik voel me diep gekrenkt!
dinsdag 4 mei 2010 - 10:15
printemps
dinsdag 4 mei 2010 - 12:48
Semie

Semie

Een aanval op de vlamingen? Absoluut niet, daar zijn jullie veel te leuke mensen voor, met je grappige taaltje

Maar dit onderwerp was serieus bedoeld. Natuurlijk kan ik ook wel verzinnen om een kist van planken te maken. ik was meer benieuwd naar fröbelwerk waar je niet zo snel op komt, maar wat heel goed werkt.

dinsdag 4 mei 2010 - 14:19
Jorg

Jorg

@ semie: zoals een auto dus
dinsdag 4 mei 2010 - 14:47
Semie
dinsdag 4 mei 2010 - 17:50
Jorg

Jorg

Ernestine, je bent vergeten .htm er achter te zetten.

http://www.volkstuinvereniging-dekraan.nl/tuinkist.htm
donderdag 6 mei 2010 - 15:16
Semie

Semie

Ernestine@ Heel erg bedankt! Daar kan ik wel wat mee. Ik heb een handige man, dus dat moet lukken. Ik laat een foto zien, als de kist klaar is.


Yvon
donderdag 6 mei 2010 - 22:09
mx7733

Mx7733

Zelf heb ik een kist gemaakt van oud hout van een kast en een stelling. Was ff knutselen, maar dan heb je ook wat. De kist is 150x80x80. Het meeste past er in, alleen m´n schoffel niet, dus deze komt met een beugel en een los slot...



Uploaded with ImageShack.us

Niet te zien op de foto is dat ik de randen binnen, voor het in elkaar zetten, gekit heb en nu de buiten naden nog ga doen. De rand waar de deksel opkomt heb ik voorzien van isolatieband om zo te proberen zo veel mogelijk vocht buiten te houden.... Daarna een tweede verf laag en voila... klaar is Mx-je..

-Mx
dinsdag 11 mei 2010 - 12:52
Semie

Semie

Mooi gedaan! Ik vind dat wel leuk, die "puzzelstukjes". Heb je het deksel ook nog voorzien van vochtwerend materiaal (dakleer o.i.d.)
woensdag 12 mei 2010 - 22:25
mx7733

Mx7733

Nee, geen dakleer. Het is 'geplastificeerd', hout van een kast. Deze heb ik gekit en geverfd. De laatste paar dagen heeft het flink geregend en alles is droog gebleven

-Mx
donderdag 13 mei 2010 - 09:15
renate67

Renate67

Hallo Yvon
IN een tuinboek (landelijk tuinieren van geoff hamilton, ooit teleac uitgave geweest, misschien in bieb?) dat ik heb staat ook een beschrijving hoe je een gereedschapskist kan maken, die staat niet op pootjes maar direct op de grond en vlg beschrijving dan niet perse bodem nodig, maar ivm lange vingers beter wel denk ik.

Maar daar staat een handige tip in: aan binnenkant van deksel een scharnierende houten rand maken, die als naar benedenklapt op voorkant rust zodat dan deksel vlak is en als planttafel dienst kan doen.
renate
vrijdag 14 mei 2010 - 05:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon