menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Persblokjes maken

Ga naar meest recente reactie

pe361335

Pe361335

Beste tuinliefhebbers,

Sedert een 5-tal jaar is mijn moestuin altijd maar uitgebreider geworden, kweek ik meer en meer soorten groenten. De meeste van die groenten zaai ik voor, in de serre, in kweekbakjes en na een tijdje moet alles verspeend worden: veel werk dus. Om dit te voorkomen zou ik willen voorzaaien in persblokjes. Heeft er iemand ervaring met het maken van persblokjes? Grootte? Ik vind nergens een apparaatje dat mij degelijke blokjes kan maken en daarom zou ik er mij zelf eentje willen maken, in ijzer (lassen geen probleem). Heeft er iemand tips hierover? Alle info ivm persblokjes is welkom.

Alvast bedankt
vrijdag 23 april 2010 - 09:55
cetinel

Cetinel

vorig jaar zo een plastieken gevalleke gekocht in de gamma,in de aveve hebben ze ze ook,kostte 2,50€ dacht ik..hoe je er zelf een maakt weet ik niet..
wat ik vroeger wel eens deed,was zaaien in van die kleine fruitjoghurt pottekes,je weet wel waar er zo zes of acht aaneen verkocht worden,maar je meot wel opletten met water geven dat je ze niet verzuipt dan,want het water kan niet weg.
tomaat en peperkes deden het bij mij daarin ook prima.
vrijdag 23 april 2010 - 10:14
Renata75

Renata75

Wat ik doe is voorzaaien in kleine zaaibakjes. Per bakje 2 zaadjes en de sterkste laten staan. Ook gebruik ik plastic koffiebekertjes en daar maak ik een paar gaatjes in in de bodem. deze zet ik in een zaaibakje. Op deze manier kun je van onderaf water geven. Die kleine yoghurtbakjes is ook een goed idee. Die ga ik onthouden.[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 23 april 2010 - 10:24
Mandy

Mandy

Aveve heeft ze volop voor de prijs van E 2,95. Werkt prima.....
vrijdag 23 april 2010 - 21:41
Vic55

Vic55

Ik heb vorig jaar ook zo een goedkoop plastiek ding bij Aveve gekocht. Ik veronderstel dat je zo een ding bedoelt zoals op de eerste foto naast de sla van deze vraag te zien is. http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=14&page=1&tid=31943 Als jij vindt dat dit prima werkt moet je me wel eens uitleggen hoe je dat gebruikt en welke grond je daarbij gebruikt want bij mij werkt dat ding niet echt goed. Nog een geluk dat het inderdaad niet veel gekost heeft.

Mvg, Vic
zondag 25 april 2010 - 09:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon