menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

BBC The Edible Garden Seizoen 1 Aflevering 1

Ga naar meest recente reactie

Jorg

Jorg

Kwam dit nieuwe(?) programma tegen op het i-net.
De naam van het programma is: the edible garden en is te zien op de bbc. Dit is aflevering 1 van het eerste seizoen.



Moestuin
donderdag 8 april 2010 - 22:57
Nootje77

Nootje77

Waw, super leuk dit !
donderdag 8 april 2010 - 23:34
Jorg

Jorg

Nog nooit gehoord van pea shoots, dit jaar is proberen. De Pea Shoots zijn de bladeren van de erwt. Als de scheuten / ranken 3 weken oud zijn kun je ze oogsten en bijvoorbeeld verwerken in een salade.
donderdag 8 april 2010 - 23:46
Nootje77

Nootje77

Ik dacht ook meteen hetzelfde, die pea shoots ga ik ook zaaien!
vrijdag 9 april 2010 - 00:15
Mandy

Mandy

Voor Pea shoots kun je het best zaden gebruiken van Oregon Gigant of Oregon Sugar pod of Snowgreen of de Cascadia, deze geven het beste resultaat voor de shoots, de bovenste jonge blaadjes dus.

Je kunt ook shoots gebruiken van bv Chickpeas, Fenugreek, white mustard, zonnebloem en rocket.

Erg lekker en heel gezond ( veel Vit.A en B en bijna geen vet) in een salde of zelfs stir-fried......
vrijdag 9 april 2010 - 01:44
Calliope

Calliope

Wat leuk dat je hier een filmpje hebt kunnen plaatsen! Ik heb gezocht naar het programma via BBC, maar er was niks online te vinden (zoals uitzending gemist oid).
Ik ga het programma straks even kijken en als het bevalt word ik een vaste kijker
vrijdag 9 april 2010 - 09:49
printemps

Printemps

Woensdag om 21uur op BBC2

mvg
vrijdag 9 april 2010 - 13:30
Nootje77

Nootje77

Hoe heb jij dit programma via de iPlayer kunnen zien ? Ik dacht nog meer van Alys Fowler te gaan bekijken op de BBC iPlayer, maar daar geraak ik niet op, kan je blijkbaar alleen maar zien van in the UK. Hulp gezocht!
zaterdag 10 april 2010 - 02:20
printemps

Printemps

@ nootje
Ik had het op TV gezien
Maar ik kan het ook hier zien hoor
Je moet klikken op "close to play" en dan kijken maar
En anders je recorder klaar zetten op BBC2 om 21uur,woensdag

mvg
zaterdag 10 april 2010 - 16:31
Jorg

Jorg

Hopelijk blijven mensen dit programma gewoon op het internet plaatsen. Dan kan ik het eventueel wel weer hier op het forum zetten voor de mensen die niet weten waar ze moeten zoeken. (Zelf kijk ik zelden nog programma's live op tv, uitzendingemist (en de illegale buitenlandse versies) zijn makkelijk, kijken wanneer het mij uitkomt.)
zaterdag 10 april 2010 - 19:54
Calliope

Calliope

Zelf kijk ik zelden nog programma's live op tv, uitzendingemist (en de illegale buitenlandse versies) zijn makkelijk, kijken wanneer het mij uitkomt

ik ook!
zaterdag 10 april 2010 - 20:25
Eve

Eve

Uitzendinggemist? Ken ik niet, maar die BBC programma's staan gewoon op BBC iplayer op de BBC website. Niks illegaal nodig.
We hebben hier Sky+ en dat is echt superpraktisch - hele series linken om op te nemen, in het midden van het programma stopzetten en terugdraaien...
maandag 12 april 2010 - 16:03
Jorg

Jorg

@Eve, BBC iplayer is uk only, dus niet te bekijken vanuit NL / BE.
maandag 12 april 2010 - 17:23
Eve

Eve

UK only? Hoe flauw! En ik maar denken dat het internet geen grenzen kent. Zal ik eens proberen om de link te emailen?
maandag 12 april 2010 - 20:46
Calliope

Calliope

Ik zou het erg op prijs stellen als je de link van het vrijdagavondprogramma "Gardener's world" zou kunnen geven. Op woensdagavond lukt het me wel om het programma te kijken, maar op vrijdagavond heb ik vaak andere plannen.

En dan nog hopen dat het werkt! Ik heb er al eens eerder op gezocht, maar ik kreeg inderdaad de melding UK only.
maandag 12 april 2010 - 21:09
Eve

Eve

Ik heb de link via het forum naar u proberen sturen maar ofwel lukte het niet ofwel krijgt ge het twee keer
Stuur me een blanco email en ik stuur het eens direct.

"Grow your own drugs" morgen, ook interessant!
maandag 12 april 2010 - 22:07
Calliope

Calliope

Ik heb je berichtjes gekregen, hoor Eve. Helaas werkte het niet... kreeg weer dezelfde melding.
dinsdag 13 april 2010 - 09:27
Eve

Eve

Dankuwel, Marianne, emailadres eraf gehaald.

dinsdag 13 april 2010 - 10:41
wazzup

Wazzup

Wat ik vooral erg leuk vond was dat ze gewoon gedroogde erwten gebruikte die al een flinke poos in haar kast lagen. Heb het zelf ook maar eens geprobeerd (moest wel erwten kopen, want had alleen split-erwten en iets zegt me dat die het minder doen).

Anyways... heb erwten in grond gepland (doen het prima), maar had er ook een paar in een pot laten zitten... en die doen het ook prima eigenlijk (wel even vochtig houden uiteraard).

Ik eet ze op een boterham met kaas terwijl ik dit berichtje typ.
maandag 26 april 2010 - 12:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon