menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat er tot dusver in mijn moestuin staat

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Ben wel benieuwd wat jullie al in de tuin hebben gezaaid of gepoot.

Ik heb aardbeien staan (stekken van augustus). Die doen het heel goed, allemaal nieuw blad.

Vandaag spinazie en wortel (a damse bak) gezaaid onder plastic. En de erwten staan rondom de tonkinstokken....

En oh ja... plantuien en sjalotten... ook een weekje geleden gepoot.

In de koude bak..... eeuwige moes, sla, peterselie en wat bakjes met bloemen die net opgekomen zijn.

Gr
Anja
zondag 28 maart 2010 - 21:04
Thanja

Thanja

Binnenshuis: ananaskers, meloenpeer, paprika, tomaat, passievrucht en mexicaanse mini-komkommer.

In de kas: 6 verschillenden soorten sla, een bloempot met snijsla, bloembak met veldsla, bloembak met spinazie en een bak vol doperwten.

Buiten: doperwten, rode ui, witte ui, wortel Amsterdamse Bak, Parijse Wortel, prei, lente-ui, radijs Pink Beauty, Slangenradijs en zoete radijs.

zondag 28 maart 2010 - 22:46
Lorie

Lorie

Thanja, verwacht je die passievrucht hier ook daadwerkelijk te kunnen eten?
maandag 29 maart 2010 - 11:01
Thanja

Thanja

Of ik echt al dit jaar vruchten heb, dat weet ik niet, maar ik verheug me er wel op!De zaden komen van een eetbare oranje passievrucht. De plant zou ook wel tegen een paar graden vorst kunnen als ik het goed heb begrepen.

maandag 29 maart 2010 - 11:20
Lorie

Lorie

Dan is het een andere soort dan die passievrucht die je in het warenhuis koopt? Ik ken enkel die.
Maar het is het proberen waard é!
Succes alvast ermee!
maandag 29 maart 2010 - 11:27
LauraK

LauraK

Even over de passievrucht: in 2007 begon de zomer eigenlijk al in april, en hebben
we honderden passievruchten aan onze passiflora (P. caerulea) gehad. Heerlijk!
Als bewijs even een foto die ik toen gemaakt heb:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten van Laura.
maandag 29 maart 2010 - 11:53
leeuwtje

Leeuwtje

Heb je die gegeten Laura, Die vind ik dus echt niet lekker. Veel te veel zaad en te weinig sap, vruchtvlees.

Ik heb er vorig jaar ook gegeten! Heerlijk! Maar dan wel van die in de winkel ook verkrijgbaar zijn.
maandag 29 maart 2010 - 12:01
Sarah

Sarah

Binnen: tomaten, paprika, komkommer, meloenpeer, passiflora, lathyrus, winde
ananaskers en peterselie.

In kasje (plastic) : sla, pluksla bloemkool en rode kool.

Buiten al dan niet onder plastic: Rode ui en gele ui gepoot.
wortel, radijs, prei, bosui, stengelui en diverse
soorten sla gezaaid.

ohja en ook nog een paar geraniums binnen.

Groetjes Sarah
maandag 29 maart 2010 - 12:17
an

An

IK heb binnen gezaaid,met de meiden,aardbeien,tomaten,paprika,petunia,leeuwenbekje,geraniums,meloenkomkommer,meloenpeer,snakkomkommer,nog een komkommer,3 soorten sla,gaan naar buiten,bieslook ,2 soorten meloenen,lobelia .

en moet nog een en ander zaaien zoals parijze wortelje,pluk sla ,pompoen,kleinduimpje sla, radijs ,zomer bloemen ,snij bloemen ,peterselie,
oostindiche kers,latirus.etc etc.

maar wat ik moet zaaien moet grotendeels buiten en wat binnen.

buiten staan aarbeien,bramen ,appel ,aalbes,kersen,en .................

gr an
maandag 29 maart 2010 - 14:13
Gina

Gina

Binnen: Meloen 2 soorten, watermeloen 3 soorten, onderstam meloenen, annaskers, meloenpeer, meloenkomkommer, pompoen atlantic, pompoen Red Kuri, Pompoen Chioggia, Pompoen Pottimarron, Okra, Gele Courgette, Komkommer, Tomaten, onderstam tomaten.

Paprika's en Pepers.

Serre's : Geënte tomaten, gewone tomaten.

Buiten: Rode eersteling, aktiva, fresco, ratte, rode ajuin, gele ajuin, winterajuin, look, bloemkool, broccoli, sluimererwten gele en groene, radijs, aardbeien, spinazie, wortelen, bosui, kelsae, prei, selder, kervel, sla, andijvie, rode kool.

Vaste planten: rode en gele trosbes, stekelbees, kiwibes, zomer en herfstframboos

Bomen: Peer, appel pruim, kers, kriek,
maandag 29 maart 2010 - 21:33
Nootje77

Nootje77

Binnen: Tumbling Tom Red, Super Sweet F1, Rode puntpaprika, Sweet Napoleon Paprika, Pintung Aubergine, Tomaat principe Borghese, geel-groene sierkalabassen, Ananaskers.
Buiten: aardbeien (planten van vorig jaar), snijsla, radijsjes.

Zaden die ik nog steeds verwacht... (Vreekens zaden): klein duimpje (sla), minikomkommer, sugar ann peultjes, minipaprikaatjes enz...

Verder heb ik buiten nog twee braamstruikjes staan en ook drie frambozenstruikjes (met dank aan Sebas).
maandag 29 maart 2010 - 22:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon