menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De komkommer

Ga naar meest recente reactie

GJB

GJB

ik heb reeds drie komkommerplantjes gezaaid waarbij de eerste reeds bezig is aan zijn vierde blad

nu lees ik overal dat het aan te raden is deze te geleiden via een touw en de eerste vruchten of oksel... te verwijderen.

Kan iemand mij hier meer informatie over geven en eventueel duidelijk uitleggen hoe je de komkommerplant het best geleid want ik snap het niet zo goed

groetjes
zondag 21 maart 2010 - 11:53
Thanja

Thanja

Als je de plant nu ondersteunt met een stok(je), kun je straks na half mei zorgen voor de definieve ondersteuning. Ik laat de komkommers tegen een raster aangroeien. De grijpertjes van de komkommerplant vinden hun weg dan wel.

Ik haal geen vruchten en/of scheuten uit de oksels.
zondag 21 maart 2010 - 18:53
an

An

hoi thanja
maar we hebben ze vorig jaar wel getopt jij ,ik en nog iemand .
ik heb ook zo iets gelezen na het vierde blad .......................
dan zouden ze meer zij ranken krijgen en meer vrucht op brengst ik heb vorig jaar maar 4 of 5 mini komkommertjes gehad aan die crispy salad

gr an
maandag 22 maart 2010 - 08:56
Thanja

Thanja

Hoi An,

De snackkomkommer heb ik wel getopt inderdaad, na het 6e blad. Maar de gewone komkommer laat ik gewoon zijn gang gaan. Doe ik niks mee en geeft een goede opbrengst.

maandag 22 maart 2010 - 09:14
Eve

Eve

GJB, als de komkommers in een serre staan, knoop dan een touwtje rond het onderste deel van de plant, draai het een paar keer loskes rond de stengel en bind het dan vast aan ergens bovenin de serre - de plant zal erlangs omhoog klimmen, en touwkes zijn langer dan stokskes.
Het gaat er gewoon om dat de komkommerstruiken niet op de grond liggen - als ze hangen dan krijgt ge rechte(re) komkommers die niet in de modder liggen.

Succes,

Eve
maandag 22 maart 2010 - 14:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon