menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten rood en geel en paprika

Ga naar meest recente reactie

guillaume

Guillaume

hallo iedereen.
ik heb een maand geleden al mijn paprika en tomaten gezaaid, nu beginnen ze uit te komen maar mijn vader heeft al de potjes door elkaar gehaald. ik weet nu niet meer welk tomatenplant gele tomaten zal hebben, welke rode en welke mijn paprika's zullen zijn. Is er een verschil te zien als ze wat groter zullen zijn??? nu zijn ze zo een 5tal centimeter. paprikaplanten en tomatenplanten zijn gemakkelijk te onderscheiden, maar die rode en gele tomatenplanten???
alvast bedankt voor jullie antwoorden.
guillaume
zaterdag 20 maart 2010 - 09:58
JovanDreumel

JovanDreumel

Misschien weet je nog de aantallen, die je gezet hebt en dan puzzel je even. Vaak is er wel wat verschil in blad. En anders wachten op de vruchten, dan zie je het wel aan de kleur.
zaterdag 20 maart 2010 - 12:49
guillaume

Guillaume

ok heb net evenveel geplant. 4 tomaten rood en 4tomaten geel en 8 parika's lol
zaterdag 20 maart 2010 - 15:12
Thanja

Thanja

Als je meer dan kiemblaadjes hebt, is het gemakkelijk om de paprika's van de tomaten te onderscheiden. De tomaten is daarna afwachten naar welke kleur ze gaan. Sommige tomaten hebben ook verschillend blad, maar dat is niet afhankelijk van de kleur tomaten, maar van het tomatenras.

zondag 21 maart 2010 - 09:39
JovanDreumel

JovanDreumel

Dat bedoelde ik dus ook Thanja. Als je goed let op de vorm van de bladeren van de tomatenplantjes kun je ze toch wel weer bij elkaar zoeken.
zondag 21 maart 2010 - 11:12
guillaume

Guillaume

ik haal even weer eens deze oude topic boven.
mijn tomaten zijn nu al een 15tal centimeters groot en heb er tien overgehouden.
ik zal ze bijna (binnen een week of 2) ze planten in de serre en de rest dan buiten als het beter weer wordt. maar is het nu nog altijd onmogelijk om aan de plant te zien welke tomaten rood zullen zijn en welke geel??? het probleem is ook dat naar het schijnt het dezelfde familie zou zijn, dus zouden we niet kunnen zien welke, welke is?
groeten,
guillaume
maandag 17 mei 2010 - 20:33
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Het verschil kun je ook ruiken. De tomaten hebben een sterke geur als je aan de bladeren komt. Dit is al als ze heel klein zijn. Een paprika heeft ook wat puntiger blad.

Groetjes Bloemenkoningin
maandag 17 mei 2010 - 21:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon