menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dit krijg je er nu van..

Ga naar meest recente reactie

SuperMoeke

SuperMoeke

Dit krijg je er nu van als je te enthousiast bent.. Dan zijn je bonen al ze groot dat ze naar buiten moeten.. Dus heb ik ze maar ik een grote bak gedaan.. Dat ga ik strax ook met mijn erwten doen.. Zo is het geworden...

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Daniëlle..
zondag 14 maart 2010 - 14:04
FransNL

FransNL

Een begrijpelijk enthousiasme Daniëlle. Ook ik heb er ieder jaar moeite mee om niet te vroeg te gaan beginnen. Met dat vroege schiet je met veel planten , zoals hier bijvoorbeeld bonen , uiteindelijk niets mee op . Je zult het me wel niet kwalijk nemen dat ik vind dat jouw bonenplantjes veel te iel zijn .

Nu ze er toch zijn , wacht gewoon eens af wat het gaat worden en zet half april nog eens wat nieuwe bonen in een potje om voor te kweken. De natuur laat zich niet dwingen of je zou al professioneel aan de gang moeten gaan met groeilampen. Maar zelfs met te vroeg gezaaide iele boontjes kan het leuk zijn om te kijken wat het wordt.

O ja , de erwten. Die zou je nu gewoon buiten in de vollegrond kunnen uitzetten. In tegenstelling tot bonen kunnen erwten de nog wel komende nachtvorstjes best verdragen.
zondag 14 maart 2010 - 14:50
SuperMoeke

SuperMoeke

Ja ze zijn erg iel.. en zoals je al zegt.. ff kijken hoe ze het gaan doen en anders opnieuw zaaien..

Ik heb niet zo veel plaats.. Daarom wil ik ze ook in zo'n bak doen.. Ik heb Kelvedon Wonder.. Ik hoop dat dat gaat lukken.. Moet je deze ook leiden? Want ik wil ze morgen in de bak gaan zetten.. en dan nog ff in de kas..

Groetjes Daniëlle..
zondag 14 maart 2010 - 16:52
SuperMoeke

SuperMoeke

Kan iemand mij helpen met de vraag of ik de erwt Kelvedon Wonder moet leiden?

Groetjes Daniëlle..
maandag 15 maart 2010 - 08:17
andre

Andre

Super Moeke

Kelvedon Wonder is een oud ras en de hoogte bedraagt 40- tot 70cm en vroeg
Steunen hoeft niet, maar is altijd welkom (bv langs wat kippegaas )

Grt andre
maandag 15 maart 2010 - 11:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon