menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn zaaisels en mijn tuintje..

Ga naar meest recente reactie

SuperMoeke

SuperMoeke

Hallo allemaal..

Ik laat ook wat van me zien.. We hebben ons tuintje nu staan zoals het moet gaan worden.. en mijn spulletjes die ik heb gezaait..

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hier de tuin met de kas..

[afbeelding verwijderd niet-https]

Het was maar 0 gr in de kas.. Brrrrr..

[afbeelding verwijderd niet-https]

De boontjes en de komkommerplanten.. O ja, en de koolrabie.. Maar houd het denk ik niet vol..

[afbeelding verwijderd niet-https]

In het eerst kasje.. De paprika's.. het 2 kasje.. De steeluitjes en bosuitjes en ? weet ik ff niet meer.. en het 3de kasje zit kropsla, krulsla en selderie..
maandag 8 maart 2010 - 11:42
SuperMoeke

SuperMoeke

Heey Marjoleine..

Thanks!! Ik hoop het ook.. Ik weet echt niet wanneer ik wat moet zaaien.. Ik hoop dat het niet te vroeg of te laat is..

Hier is het nog steeds aan het sneeuwen.. Ik hoop toch echt dat dat de laatste keer is.. Ik wil zon en lekker warm weer..

Groetjes Daniëlle..
maandag 8 maart 2010 - 12:26
SuperMoeke

SuperMoeke

Thanks Marjoleine voor het linkje.. Overal waar in maar info kan krijgen meld ik me aan.. Ik moet echt nog zooo veel leren.. Maar dat komt wel.. Het is me vorig jaar ook goed gelukt vind ik zelf..

Groetjes Daniëlle..
maandag 8 maart 2010 - 12:41
Jeannette1

Jeannette1

Hai Daniëlle,

Ook namens mijn man Ger en mij van harte welkom op dit verslavende maar o zo gezellige TuinadviesForum!

Houd je maar aan de forummers/sters vast, weet je zeker dat je niet valt

Tuinieren is altijd proberen en uitproberen, zo is het al honderde jaren geweest en zal het ook blijven.

Vandaar dat het zo fijn is om hier je vragen te kunnen stellen en je er praktisch altijd een fijn antwoord op krijgt.

Wij proberen alles altijd op diverse manieren uit, in potjes op de vensterbank, in closetrolletjes, zaaien in de volle grond, gezaaid zoals jij ghedaan hebt in de (klein) kas, ook zonder verwarming.

Op deze manier weet je zeker dat er iets opkomt, waar dan ook dus heb je altijd suc6 met zaadjes, welke dan ook.

Probeer ook eens niet alles te gelijk te zaaien , maar met een tussenpoosje, zodat je (niet als wij vroeger) zoveel mogelijk dezelfde groente of tomaten aten omdat het anders zou gaan rotten.

Van alle fouten kun je namelijk wel leren en een mens is ook nooit te oud om te leren.

Wij wensen je heel veel suc6 met alles wat je maar zaait of plant!

Groetjes, Ger en Jeannette
maandag 8 maart 2010 - 13:21
SuperMoeke

SuperMoeke

Heey Jeannette en Ger..

Bedankt voor jullie lieve welkom.. Ik heb in de dagen al gelezen dat het hier er heel gezellig aan toe gaat.. Ik ben heel erg blij dat ik dit forumm heb gevonden..

Ik ben eigelijk iemand die meer voor andere mensen oogst.. Wij zijn niet zo'n groeten eters.. Helaas.. Maar ik vind het wel heel erg leuk om het te zaaien en het te onderhouden.. en dan lekker weggeven.. Ik ben wel heel erg benieuwd wat we dit jaar kunnen weggeven.. Ik ga wel eerst alles zelf proberen.. Je weet maar nooit he..

Ik ga hier zeker vragen stellen en ik heb het forum ook grondig aan het lezen.. Zo leer ik ook weer van alles..

Jullie ook heel veel plezier dit jaar.. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden..

Groetjes Daniëlle..
maandag 8 maart 2010 - 13:44
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Daniëlle,

Welkom op het forum.
Leuk zo'n kasje. Ik zou ook graag aan een moestuin beginnen, maar in juni verhuizen we, dus zal die nog een jaartje moeten wachten.
Nu heb ik wat zonnebloemen en afrikaantjes gezaaid om onze tuin op te vrolijken voor de nieuwe bewoners. En omdat ik het ook heel leuk vind om zaadjes te zien groeien.
Ik heb hier op het forum ook al ontzettend veel geleerd en ik zou het niet meer kunnen missen.

Veel plezier!

Groetjes Karen
maandag 8 maart 2010 - 14:04
SuperMoeke

SuperMoeke

Heey Karen..

Dank je wel voor je lieve welkom.. Verhuizen.. Ja dan wordt het een beetje moeilijk om je moestuin vol te zaaien.. Maar dan kun je volgend jaar.. Lekker weer beginnen.. Ik voel wel dat het hier een warm bad is.. en dat is heel erg fijn.. Dan kun je hier met een gerust hart een vraag stellen.. en daar ben ik wel heel erg blij om.. Omdat is nog wel heel veel moet gaan vragen ben ik bang.. hih..

Groetjes Daniëlle..


Ps.. Ik weet weer wat er in mijn onbekende bakje zit.. Een tomaten plantje.. Super roma VF..
maandag 8 maart 2010 - 14:27
Nootje77

Nootje77

Ja, het tuinforum is inderdaad echt een warm bad! Ik vind het ook erg fijn te zien dat men hier de beginners met raad en daad probeert bij te staan om zo goed mogelijk resultaat te boeken! Niks geen rare reacties zoals op sommig andere fora! (in het algemeenbedoel ik dan)

Three cheers voor ons forum!
maandag 8 maart 2010 - 16:12
SuperMoeke

SuperMoeke

Heey Nootje..

Hieperdepiep hoera, Hieperdepiep hoera, Hieperdepiep hoera..

Ik ben het met je eens.. Ik vind het ook leuk die reactie die je krijgt van andere leden.. Ze leven ook met elkaar mee.. Dat het ik terug gelezen van al die pagina's die ik heb doorgespit..

Groetjes Daniëlle..
maandag 8 maart 2010 - 16:24
Jeannette1

Jeannette1

Beste Nootje,

Ook jou wil ik nog welkom wensen op dit familiaire en zeer leerzame TuinadviesForum!

Helaas zullen jullie mij nog niet elke dag zien, maar hopelijk komt deze tijd voor mij (misschien niet voor alle forummers/sters) weer snel terug.

Ik wens jou dan ook veel suc6 met je tuin en dit geweldige TuinadviesForum.

Groetjes, Jeannette
maandag 8 maart 2010 - 16:43
Nootje77

Nootje77

Bedankt hor Jeannette! Altijd leuk om warm welgekomen geheten te worden

Ik vind het ook alleen maar leuk om nieuwe mensen hier te treffen en te zien hoe het nieuwe leven dat zaadjes meebrengt mensen echt blij kan stemmen. Ik heb zelfs een collega meegetrokken in mijn enthousiasme ! Ze heeft zelf tomatenzaadjes gezaaid en ik heb alvast hier thuis voor haar ook wat gezaaid omdat ik haar nu een week niet zal zien. Ik hoop dat de zaadjes kiemen voordat ik het bakje dat ik heb gemaakt voor haar, aan haar geef

Groetjes!
maandag 8 maart 2010 - 21:45
SuperMoeke

SuperMoeke

Heey Ernestine..

Dank je wel voor je lieve welkom..

Ik kweek ze in potten omdat ik in mijn tuintje maar van elk soort groenten 1 stuks kwijt kan.. Ik heb van mijn tomaten meer gezaait.. Daarom in potten.. en dan hoe ik ze niet zo vaak in een grotere pot te zetten..

Ik heb mijn kweekkasjes bij de intra..tuin en Action gekocht.. Bij de action scheelde het de helf.. Dus daar baalde ik wel van..

Groetjes Daniëlle..
woensdag 10 maart 2010 - 19:06
SuperMoeke

SuperMoeke

Nee de grote komt van de lidl.. Die hadden ze pas in de reclame..

Hoe gaat het nu ook weer lekker.. Bijna alles is uitgekomen.. Nu nog de erwten en als ik van de week de tomaten zaden binnen heb kan ik die ook gaan zaden..

Fijne dag..

Groetjes Daniëlle..
vrijdag 12 maart 2010 - 08:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon