menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snackkomkommer..

Ga naar meest recente reactie

SuperMoeke

SuperMoeke

Hallo allemaal..

Ik zou dit jaar graag snackkomkommer zaaien.. Maar ik heb de zaden nog nergens gezien.. Kan iemad mij vertellen waar ze te halen zijn..

Alvast heel erg bedankt..

Groetjes Daniëlle..
zaterdag 6 maart 2010 - 22:02
Renata75

Renata75

Hoi Daniëlle,

Ik heb ze vorig jaar bij http://www.vreeken.nl/ vandaan gehaald.

Groetjes,
Renata
zaterdag 6 maart 2010 - 22:06
SuperMoeke

SuperMoeke

Heey Renata..

Heel erg bedankt voor je linkje.. Ik ga ze meteen bestellen.. Ik ben heel benieuwd.. Wordt deze plant net zo groot als een gewone komkommerplant?

Groetjes Daniëlle..
zaterdag 6 maart 2010 - 22:12
Rita1960

Rita1960

Hoi Daniëlle,

en als je plantjes wilt kopen www.easyplant.nl heeft de piccolini's in het assortiment.

groetjes,

Rita
zondag 7 maart 2010 - 08:36
Thanja

Thanja

Je hebt bij Vreeken (en enkele andere zaadleveranciers) ook een paar struikkomkommers. Die vormen een struik. De andere snackkomkommersoorten zijn klimmers en worden net zo groot als de gewone komkommer.

zondag 7 maart 2010 - 10:45
SuperMoeke

SuperMoeke

Pfff Dan wordt het toch nog moeilijk.. Ik heb ook gehoord dat je komkommer over de grond kan laten gaan.. Kan dat ook bij deze? Want dan wil ik ze in mijn kasje doen..De maximale hoogte is 2 meter.. Of kunnen ze ook tegen kippengaas omhoog klimmen? Ik blijf het moeilijk vind dat tuinieren..

Groetjes Daniëlle..
zondag 7 maart 2010 - 11:40
Thanja

Thanja

Pfff Dan wordt het toch nog moeilijk.. Ik heb ook gehoord dat je komkommer over de grond kan laten gaan.. Kan dat ook bij deze?

Bij welke?
zondag 7 maart 2010 - 22:29
SuperMoeke

SuperMoeke

Bij de snackkomkommer..
zondag 7 maart 2010 - 22:34
Thanja

Thanja

Er was nog even verwarring of je zou gaan voor een struikkomkommer of een 'gewone' snackkomkommer o16:

Ik laat mijn komkommers altijd aan gaas klimmen. Kippengaas lijkt mij prima.
Je kunt komkommers trouwens ook toppen als je vindt dat hij te hoog komt. 2mtr is wel de max bij mijn komkommers.

De struikkomkommer klimt niet, zoals de naam al doet vermoeden

zondag 7 maart 2010 - 22:39
SuperMoeke

SuperMoeke

Oke.. Sorry.. Ik ga toch voor de snackkers.. De oudste hier.. Ik helemaal was van komkommer.. en dan vind ik het wel leuk om die kleintjes te doen.. Ik ben blij dat je ze mag toppen.. Ik zag hem al helemaal over de bovenkant verder gaan.. hihi..

Groetjes..
zondag 7 maart 2010 - 22:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon