menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

10 plantpotten gekocht

Ga naar meest recente reactie

Matabish

Matabish

Vandaag bij Aldi voor maar 7,00€ stuk!!
'k Heb er maar meteen 10 van gekocht om mijn groentjes in te planten!!
[afbeelding verwijderd niet-https]

De 'Turkse Muts' (2) is al komen piepen, de courgettes (4), paprika (5), tomaten (9) en kerstomaatjes (12) worden heel binnenkort gezaaid.
'k Ga me zelfs aan sla in bloempotten wagen!
Ik heb ook 3 mexikaanse pepertjes die het goed doen, maar zal ik die maar binnen houden in de veranda?
Hartelijke groetjes,
Matabish.
zaterdag 27 februari 2010 - 15:03
printemps

Printemps

@ Batdah

Volgens mij zijn er geen winkels van action in België

En inderdaad soms is A... niet de goedkoopste
Maarja ze hopen op impulsaankopen

mvg
zaterdag 27 februari 2010 - 15:32
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Matabish, die potten zijn bij jou zo gevuld!
zaterdag 27 februari 2010 - 16:38
Matabish

Matabish

Tja, volgende maandag zijn er gelijkaardige potten bij Lidl te verkrijgen aan 5,49€...
Ze bieden ook een mooie tuin-werkbank aan voor 60,00€, dus...wat kan een mens meer verlangen?
Action bestaat hier niet en ik moet zéker géén kleurtjes hebben, donkergroen en -blauw is voor mij ideaal.
Voor het verschil in prijs laat ik mij de lol niet bederven hoor! Bovendien kunnen deze tot 250kg. dragen...stevig genoeg dus!
'k Heb verleden jaar gedurende de solden véél meer betaald aan luxe-tuinpotten om mijn groentjes in te kweken!
Als m'n legumekes er nu ook nog goed hun best in doen ben ik de hemel te rijk!
Dan kan ik mijn bloemekes in de mooie potten zetten.

Vriendelijke groetjes,
Matabish.

P.S.: wat doe ik met die mexicaanse pepertjes?
Mogen die in bloempotten op de vensterbank gezet worden na verspeend te zijn?
zaterdag 27 februari 2010 - 16:45
FransNL

FransNL

Ik heb wel eens bij die flexibele potten van de Action staan kijken maar ik vond het maar veel te dunne flutdingen die die drie euro nog niet eens waard zijn. Wat ik wel de moeite waard vind van de Action zijn de kunststof kweekbakjes die er momenteel weer te koop zijn. Ik heb er vorige week een aantal gekocht. Prima dingen voor slechts 2,99 euro per stuk. Ik kan er jammer genoeg niet zo snel een foto van vinden op het web dus heb ik er maar even een van mij opgemeten zodat je een beetje een idee krijgt . Maat 38 x 24 cm met een hoogte van 18cm met twee ventilatieschuifjes in de afneembare kap.

@Printemps en Matabish
De Action bestaat ook in Belgie en er komen steeds meer filialen bij. Via deze site kun je ze opzoeken .

http://www.action.be
zaterdag 27 februari 2010 - 16:47
Matabish

Matabish

Ja idd. Batdah, maar die kan ik niet veranderen want dàt ís 'Matabish'
Bovendien hou ik wel veel van kleuren maar niet voor de tuinpotten, die moeten zoveel mogelijk onzichtbaar blijven.
Geef mij maar de kleuren van de natuur hoor!!

@FransNl...de dichtsbijzijnde 'Action' is toch nog op +-20km voor mij.
Daar rijdt je niet 'vlug' eens even naartoe.
Maar ze zijn idd. volop aan 't bijbouwen, dus zullen ze wel dichterbij komen.
'k Heb me alvast voor hun nieuwsbrief gemeld voor als er eens iets echt interessants is!
Bedankt voor de link!!

Vriendelijke groetjes,
Matabish.

P.S.: en wat doe ik nu met m'n mexicaanse pepertjes?
zaterdag 27 februari 2010 - 17:01
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik laat mijn pepertjes in de kas en zet ze niet buiten in de volle grond. Als je geen kas hebt, is een vensterbank goed, lijkt mij. In jouw potten kunnen ze op mooie dagen toch naar buiten!
zaterdag 27 februari 2010 - 17:44
Matabish

Matabish

Bedankt Martje, ze mogen dus lekker in de veranda blijven en wat kleur brengen daar!
zaterdag 27 februari 2010 - 17:50
Mandy

Mandy

Die kunststof kweekbakjes met plastic deksel zijn deze week ook in de aanbieding bij een groot tuincentrum hier vlakbij en maar voor E 1.99...
Dus snel er een paar aangeschaft en vandaag meteen maar gevuld......

Hoop dat de groentes lekker zullen groeien Matabish.......
zaterdag 27 februari 2010 - 20:41
greener

Greener

20 km niet even vlug naar toe rijden?
Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen opvattingen heeft mbt afstanden.
Ik rij per dag een kilometer of 100 en dat alleen nog maar woon werk verkeer
Hoe dan ook, ik vind het leuke bakken en al helemaal voor de plantjes, goed idee!
Maar misschien heb ik dan weer een andere opvatting met geld, 70 euro uitgeven voor plantenbakken

Sebas
zondag 28 februari 2010 - 02:26
Matabish

Matabish

Neenee Greener, niet uitgeven...investeren!
Verleden jaar tijdens de solden nog 50,00€ betaald voor drie en vier grote potten!
Dan ben ik nu echt wel véél goedkoper gesteld voor deze TIEN, toch?
Bovendien zijn deze veel steviger dan die sierpotten en nog minder zwaar ook.
20 km. is idd. niet ver als je meerdere dingen te kopen hebt, maar om daar speciaal voor een paar potten naartoe te rijden???
Nee ècht, ik voel mij goed bij mijn aankoop!

Prettige nacht nog...
Hartelijke groetjes,
Matabish.
zondag 28 februari 2010 - 02:37
FransNL

FransNL

Ach .. wat maakt 70 euro aan potten uit Sebas als Matabish dat leuk vindt. 70 euro die ze misschien nooit terug zal 'verdienen' met wat ze kweekt. Zo kocht ik het afgelopen jaar een leuke 800 liter houten Gardena regenton. Ik weet nu al dat ik de 109,95 euro die de ton kostte , het was nog een actieprijs ook , in de rest van mijn leven nooit terug zal kunnen verdienen met het leidingwater dat ik ga uitsparen. Als ik mijn hobby naar geld zou vertalen dan moet ik er vandaag nog mee stoppen en mijn groenten in de supermarkt gaan halen. Waarom ik dan toch door ga met mijn onrendabele bezigheden hoef ik leden van een tuinforum natuurlijk niet uit te leggen .
zondag 28 februari 2010 - 11:44
greener

Greener

Begrijp ik uiteraard helemaal Frans, mooi geschreven.
Wilde alleen het accent liggen dat iedereen op andere vlakken van onze hobby zijn geld uit geeft.
Ik ben nl. net zo gek, ik heb ooit eens 55 euro voor een pompoenzaadje uitgegeven... (wel een zaadje van het toenmalige wereldrecord, om het goed te praten)
Nu maar hopen dat moeder de vrouw niet mee leest

Sebas
zondag 28 februari 2010 - 12:12
Matabish

Matabish

Ik zal zéker nooit iets terug verdienen van wat ik uitgeef! But what the heck!!
Laatste zomer 5 tomaten gehad op 14 planten!! [afbeelding verwijderd niet-https]
Wel emmers vol kerstomaatjes en mooie oogst courgettes!
Maar jullie hebben mij een hobby aangepraat waar ik intens van geniet.
Het is zó leuk te zien dat de twee 'Turkse mutsen' boven komen en dan nu gezellig wachten op de 'puntpaprika's'.....[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik kom zo goed als nooit buiten, rij zo'n 300 km./jaar, dus dan mag de hobby wel een beetje kosten!
Voor de rest ben ik een braaf maske!! [afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 28 februari 2010 - 13:50
Matabish

Matabish

Ja hoor Batdah!
Door hier op het forum te lezen hoe 'makkelijk' het allemaal gaat met een beetje hulp en goede raad
van de anderen, begin je er vanzelf aan!
Maar ik heb geen 'tuingrond' hier dus moet ik het met potten doen en da's leuk joh!
Alles wat je dààr in zet komt uit al kost het natuurlijk ook wel wat, al die zakken potgrond!
Maar díe zijn dan ook weer nuttig nà gebruik om de tuingrond te verbeteren hé.
Breien, beetje tuinieren en verleden jaar 4 keer naar een tuincentrum met vrienden van het forum hier,
de rest van de tijd zit ik op het tuinadviesforum!!
Ik amuseer me rot!

Vriendelijke groetjes,
Matabish.
zondag 28 februari 2010 - 14:11
greener

Greener

Even offtopic:

Waarom zo vroeg die Turkse muts zaaien?
Heb je daar een reden voor zoals lentekriebels oid?

Sebas
zondag 28 februari 2010 - 14:23
Matabish

Matabish

Idd. pure lentekriebels!
'k Had niet verwacht dat die zó vlug zouden uitkomen, gisteren kwamen ze piepen en vandaag staan ze al te pronken met hun twee blaadjes...
Zal ik ze nù al maar wat koeler zetten of nog even wachten op hun echte blaadjes?
Mogen die ook meteen buiten in de plastic serre nadat ze verspeend zijn?
Of mogen die het niet koud hebben?

Groetjes,
Matabish
zondag 28 februari 2010 - 14:41
greener

Greener

Alle pompoenen en kalebassen verlangen echt een betere temp. dan het nu is helaas.
Een nachtvorst en je bent ze zo goed als zeker kwijt.
Ideale tijd is derde week april tot en met half mei.
Kouder wegzetten zou helpen om de groei te temperen.
Mocht je de ruimte hebben en het leuk vinden, PB me maar voor zaden van wedstrijd zaad van pompoenen, en allerhande gewone pompoenen en kalebassen.
Je kan me dan bijv. een enveloppe sturen met daarin een naar jezelf geadresseerde enveloppe, en die zal ik dan mooi volstoppen.
Genoeg offtopic geweest, we hadden het over potten en pannen


Sebas
zondag 28 februari 2010 - 16:15
Matabish

Matabish

Héél erg bedankt Greener, dat is echt vriendelijk van je, maar helaas, ik heb er echt de plaats niet voor.
Die 'Turkse mutsen' is maar een probeersel want ik vind die niet makkelijk te verwerken in de keuken.
Ze zijn alleen leuk om er een pompoensoepje in te serveren!
Als die goed gaan zal ik volgend jaar één gewone pompoen zaaien, maar dat is dan méér dan genoeg voor
een jaar lekkere pompoensoepjes op verschillende wijze bereid!
'k Ben eigenlijk al geschrokken dat de twéé zaadjes uitgekomen zijn maar weggooien kàn ik niet.
Die zullen wél samen in één pot moeten anders moet ik nog 10 potten bijhalen!
'k Zal ze elk aan één kant laten overhangen, dat moet gaan.

Hartelijke groetjes,
Matabish.
zondag 28 februari 2010 - 16:44
Lorie

Lorie

Matabish, succes met je aankoop en ja, we willen foto's zien van de aanplantingen erin!
maandag 1 maart 2010 - 10:38
Matabish

Matabish

Bedankt! Ik laat jullie zeker zien hoe het gaat, ben er zelf ook nieuwsgierig naar!

Prettige, rustige dag allemaal!
Groetjes, Matabish.
maandag 1 maart 2010 - 14:00
Jorg

Jorg

FransNL, bedankt voor de tip, heb vandaag een paar kweekbakjes aangeschaft bij de Action. Volgens de mevrouw achter de kassa zijn ze niet aan te slepen (logisch met een prijs van 2,99)
dinsdag 2 maart 2010 - 20:09
Rockey

Rockey

@printemps: is sindskort veranderd.
Vroeger was, voor mij althans, de dichtste Action winkel in Sluis.
Maar sinds begin dit jaar is er nu ook een Action shop in Blankenberge, als je blankenberge binnenrijdt van uit richting Brugge passeer je er.

Weet nu wel niet of de acties hetzelfde zijn, nog niet binnengeweest

Grtz
dinsdag 9 maart 2010 - 18:48
SuperMoeke

SuperMoeke

Ik heb er vandaag 1 gekocht bij de Action.. Ik moet er nog eentje bijhalen.. Ik ga er mijn erwten en boontjes inzetten..

Fijne avond.. Groetjes Daniëlle..
dinsdag 9 maart 2010 - 19:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon