menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie van julllie zou dit doen

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

Zoals jullie nu wel weten, zoek ik manieren om in de buurt van mijn huis te kunnen tuinieren in die bakken. Ik heb op verschillende forums dit verzoek al neergelegd en ook in de buurtsupermarkten op het advertentiebord gevraagd of iemand een klein stukje (hooguit 15 m2) van zijn tuin aan mij zou willen onderverhuren.

Nu is mijn vraag aan jullie: zou iemand van jullie daarop ingaan? Zou je dat willen doen, voor iemand die je niet kent? Of is sowieso alle ruimte altijd nodig, hoe groot je tuin ook is? Met andere woorden: wacht ik misschien op iets wat niet gauw zal gaan gebeuren?

Ik ben trouwens wel van plan om de plaatselijke politiek op dit "probleem" te attenderen, misschien helpt dat.

Ik zou graag jullie eerlijke meningen willen weten.

Bedankt!
Yvon
zaterdag 13 februari 2010 - 12:06
printemps

Printemps

Moest ik een grote tuin hebben zou ik het ook niet doen

Steeds iemand in je tuin die je niet zo goed of niet ken
Nee dank U

En trouwens IK DENK als je kan bewijzen dat je 30 jaar gepacht hebt
Je wel eens problemen kan hebben om die persoon eraf te krijgen

mvg
zaterdag 13 februari 2010 - 12:18
Peppody

Peppody

ik zou dit ook niet gauw doen, hoewel mijn tuin groot genoeg is. Men moet toch bij mij de poort binnen met een sleutel, is toch een inbreuk op mijn privacy...

Wellicht dat je eens kunt rondvragen / advertentie plaatsen voor een tuin te onderhouden. Ook op de bekende advertentiesite in Nederland staan wel eens oproepjes van mensen die hulp bij de tuin zoeken. Mijn vader (bij u in de buurt woonachtig - Zutphen) onderhoud ook bij 2 mensen de tuin en heeft op die manier toch een leuke tuin die hij zelf heeft ingedeeld en onderhoud en bij 1 zelfs wat groente verbouwd. Hij komt daar op vaste dagen en tijden zodat de mensen niet te pas en te onpas hem in de tuin tegen komen.
zaterdag 13 februari 2010 - 12:27
Matabish

Matabish

Ik ook niet!
Maar waarom huur je niet eerder een volkstuintje, daar kan je toch tuinieren op je eigen manier, dus ook in bakken?
Of je vindt misschien makkelijker iemand om samen een volkstuintje te delen?
zaterdag 13 februari 2010 - 13:42
printemps

Printemps

@ Matabish

Er is een eerdere topic over
De streek waar ze (Semie) woont is er een wachtlijst van 8 jaar ofzoiets

Dus ze is op zoek naar andere opties
Jammer natuurlijk

mvg
zaterdag 13 februari 2010 - 17:08
Eve

Eve

Semie,

Kijk hier eens op, misschien is dat ook bij u mogelijk:

http://www.rivercottage.net/landshare/

http://landshare.channel4.com/

Dit is een initiatief van Hugh Fearnley-Whittigstall, maar er zijn er veel meer.
Hier bij ons moet de gemeente grond beschikbaar stellen als er 5 gezinnen zijn die dat verzoeken, maar de wachtlijsten blijven toch bestaan.

Veel succes,

Eve
zondag 14 februari 2010 - 12:21
garfield

Garfield

Ik zou zelf geen vierkante meter onderverhuren. Ten eerste omdat ik dat niet mag. Ten tweede omdat er stukken genoeg over zijn om te huren.
Wat ik zou doen: overal op de wachtlijst gaan staan. En tijdelijk naar een dorpje in de buurt. Zeker de politiek bewerken. Niet dat dat in Deventer veel zal helpen. Die geven het geld liever uit aan te dure glasvezels en zonneboilers. Het leven is het maken van keuzes. In Deventer zijn ze daar niet zo handig in.
zondag 14 februari 2010 - 14:07
Semie

Semie

@Batdah,

Verhuizen naar Breda zou een optie zijn, ware het niet dat ik sinds 3 jaar een eigen zaak aan huis heb, die net aardig gaat lopen

@Garfield,
Ik had je pm gestuurd, maar vraag me af of dat goed is gegaan. Ik zoek het hele internet af, maar kan (bijna) geen vtv vinden in mijn buurt. Vind alleen een adres van Olst, dus die heb ik net een briefje gestuurd. Dat zou ideaal zijn, want daar ben ik in een half uurtje op de fiets. Heb jij misschien adressen voor mij? Wil je me anders privé mailen?

Groetjes,
Yvon
zondag 14 februari 2010 - 15:30
Semie

Semie

Batdah,

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van mijn zaak, dus ik plan mijn eigen uren in. En omdat ik niet leef om te werken, wil ik tijd overhouden voor mijn hobby.

En vergeet niet: ik ga voor tuinieren in de bakken hè, dus ik hoef niet te spitten of onkruid te wieden Als de bakken eenmaal staan, maak ik een gaatje, stop daar het zaadje in en geef wat water. En na verloop van tijd oogst ik mijn kropje sla, of wat dan ook. Gemak dient de mens

Groetjes
zondag 14 februari 2010 - 16:05
Bowie

Bowie

reactie van Garfield:
"Wat ik zou doen: overal op de wachtlijst gaan staan. En tijdelijk naar een dorpje in de buurt."

In de omliggende gemeentes waar ik woon, mag je enkel een tuintje huren op de tuincomplexen als je woonachtig bent in die gemeentes dus het kan gewoon niet om op een wachtlijst te komen.

maandag 15 februari 2010 - 09:56
garfield

Garfield

Reactie van Bowie:
In de omliggende gemeentes waar ik woon, mag je enkel een tuintje huren op de tuincomplexen als je woonachtig bent in die gemeentes dus het kan gewoon niet om op een wachtlijst te komen.

Bij ons in de buurt zijn het allemaal particuliere verenigingen die zelf hun broek moeten ophouden. Zonder subsidie en bemoeienissen van de gemeente dus. Hooguit een reglement met bouwvoorschriften en regels voor netheid. Hoe het in Deventer is zal Semie zelf wel weten.
maandag 15 februari 2010 - 11:28
Matabish

Matabish

Waarom moet het absoluut een 'tuintje' zijn?
Misschien heeft een boer uit de buurt wel een stukje braakgrond dat hij wil verpachten??
Of oudere mensen die zelf hun tuintje niet meer kunnen doen?
maandag 15 februari 2010 - 13:02
Semie

Semie

Ja, dat zou ook een optie zijn. Ik dacht meer aan een tuintje, omdat daar dan vaak de faciliteiten al voorhanden zijn (water etc.).

Ik heb het eerste dorpje al aangeschreven. Ik hoop echt dat ik binnenkort foto's kan laten zien van een leuk stukje grond.

Bedankt allemaal voor je mening, dat heeft me geholpen om verder te denken en te kijken.

Groetjes,
Yvon
maandag 15 februari 2010 - 13:47
Semie

Semie

Nu wel duidelijk is dat ik (voorlopig) niet aan een stukje grond kom, heb ik toch mijn man over kunnen halen om een stukje tuin "op te offeren" voor 2 extra bakken. Er staat er één op het balkon boven onze uitbouw, van 1.20 x 1.20 m. Er staat nog een smalle tegen een muur, met klimconstructie. Die blijft voor snackkomkommers straks.

Bij de Welkoop zijn tegenwoordig bakken te koop, van 1 x 1 m, onder de naam: vierkantemetertuin. Het is, voor nu in ieder geval, wel de bedoeling dat die afscheiding door buxus blijft en dat ik in die linkse "ring" 2 bakken plaats. De ene zet ik vooraan de rand en de ander juis achteraan tegen de klimop. Ik moet erom heen wel ruimte houden om bij de vakjes te kunnen. Dus, voorlopig kan ik me nog iets meer uitleven en voor volgend jaar zien we wel verder.

Bedankt voor alle adviezen!

Yvon

Groenten

donderdag 25 februari 2010 - 19:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon