menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spruiten schieten

Ga naar meest recente reactie

andreash

Andreash

Hoi hoi,

M'n spruitjes beginnen ondertussen 'n beetje groot te worden. Geschikt voor consumptie tenminste. De bovenste zijn echter ondertussen aan het doorschieten. Wat heb ik fout gedaan?? Ik heb 'n maand geleden de kop eruit gehaald zodat ze wat groter worden...

Groeten,

Andreas
woensdag 28 oktober 2009 - 18:25
Rita1960

Rita1960

Hi Andreas,

bij ons doen de spruitboeren de kop er niet uit.

Misschien is dat juist het gene wat de spruiten doet schieten..

groetjes,

Rita
woensdag 28 oktober 2009 - 19:17
andre

Andre

Andreas.

De kop eruit doen doe ik ook niet, OOk zijn er verschillende rassen verkrijgbaar, vroege , half late en winterspruiten.

Groetjes andre
woensdag 28 oktober 2009 - 19:42
FransNL

FransNL

Helemaal met Batdah eens , dat is ook mijn ervaring. Nog even een tip als je over een langere periode spruiten wilt oogsten. De zaadhandel waar ik mijn zaden bestel voert ook een kleinverpakking met een mix van 4 rassen F1 hybride spruitkool afkomstig uit de professionele tuinbouw. Ik heb er goede ervaringen mee en het is erg handig want omdat deze soorten een verschillende tijd hebben waarop ze oogstrijp worden verleng je je oogstperiode . Afhankelijk van de zaaitijd heb je dan vanaf september tot in februari verse spruiten.

Ik heb begrepen dat ik hier geen reclame mag maken voor zaadfirma's maar als je meer info wilt dan stuur je me maar een pm.
donderdag 19 november 2009 - 10:16
andreash

Andreash

Ik ga volgend jaar gewoon proberen met het er niet uithalen van de verschillende koppen. Kijken wat er gebeurt.

En jah, die reuzenspruiten.... Die zijn niet zo lekker als gewone maar ze vullen wel goed
donderdag 19 november 2009 - 10:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon