menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veldsla

Ga naar meest recente reactie

Vic55

Tekst aangepast

Vic55

Ik heb mooie veldsla staan, maar bij een aantal ervan krijgen de bladjes allemaal witte stipjes. Iemand die me kan melden waaraan dit te wijten is, en wat ik eraan kan doen.

Mvg, Vic
vrijdag 29 september 2006 - 18:31
JovanDreumel

JovanDreumel

Witte vlieg?
vrijdag 29 september 2006 - 19:01
andre

Andre

Eigenlijk heeft veldsla niet te veel last, dierlijke belagers zijn er nauwelijks behalve dan hier en daar een verdwaalde slak of aardrups. Enkel smeul, een schimmelziekte veroorzaakt door Botrytis en andere schimmels zou al eens voor problemen kunnen zorgen of toch witte vlieg misschien wel.

andre
vrijdag 29 september 2006 - 19:20
Vic55

Vic55

Hoe zie ik het verschil tussen witte vlieg en die schimmelziekte. En kan ik er nog iets tegen doen?

Vic
vrijdag 29 september 2006 - 20:01
andre

Andre

Als de voet van de plant wegrot zijn dit schimmels Dit kan voorkomen worden door het gewas zoveel mogelijk de kans te geven om snel op te drogen keuze van een vrij droog perceeltje, een ruim plantverband, een onkruidvrij gewas. Volgens mij moet je u niet te veel zorgen maken over die witte stippen

andre
vrijdag 29 september 2006 - 20:18
JovanDreumel

JovanDreumel

En als je tegen de slaplant aanstoot en er vliegen dingen weg, dan zijn dat witte vliegen. Ze laten zich makkelijk verjagen.
vrijdag 29 september 2006 - 22:23
nathalie

Tekst aangepast

Nathalie



Beste Vic,

Ik had dit probleem ook bij mijn veldsla. Ik heb rond mijn veldsla lichtjes in de grond koeienmest gestrooid en ik moet zeggen dat mijn veldsla nu mooi groen is en dat ik op tijd dit heb kunnen redden.
Mijn veldsla is ook bedekt met een tunel.

Groetjes,
Nathalie

zaterdag 30 september 2006 - 14:44
Vic55

Vic55

Mijn veldsla staat buiten, en als ik er tegen tik vliegen er inderdaad vliegjes weg. En als je zo een blaadje met van die witte plekjes tussen u vingers wrijft gaan die witte vlekjes weg. Dus zal het wel om witte vlieg gaan zeker hé, is daar iets tegen te doen?

Vic
zondag 1 oktober 2006 - 13:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon