menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappel geoogst

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Een gedeelte van de aardappels geoogst. Het is het ras Jelly. Het is steeds weer mooi werk om dat op de manier te doen van de jaren 50 en ze dan met de trekker " Brammetje" naar huis te brengen. [afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 8 augustus 2009 - 16:50
andre

Andre

Mooie oogst Jovan

andre
zaterdag 8 augustus 2009 - 18:42
Rita1960

Rita1960

mooie oogst Jo!

grt'n

Rita
zaterdag 8 augustus 2009 - 21:18
Victor44

Victor44

Dunkt me dat het overal een aardappeljaar geweest is met veel en dikke aardappelen,hier is het hetzelfde ,we zullen kunnen frieten bakken!
Grtjs
zaterdag 8 augustus 2009 - 21:43
Thanja

Thanja

Prachtige foto, Jo, zo met je Brammetje ervoor.

@ Victor: roep maar als ze klaar zijn
zaterdag 8 augustus 2009 - 22:09
JovanDreumel

JovanDreumel

@ Victor

De aardappelen zijn inderdaad aan de grote kant, maar ze zijn gezond en niet hol. De smaak is goed en de kleur mooi geel. Het loof had ik al een week geleden verwijderd en nu heb ik nog geen haast om ze allemaal te rooien, want in de grond zitten ze nog koeler dan in de berging. Alleen als men veel regen gaat voorspellen, dan haal ik ze er uit. Het loof had ik gemaaid en in de afgelopen week is het erg ingedroogd en heb er met het rooien weinig hinder van.
zaterdag 8 augustus 2009 - 22:21
verbena46

Verbena46

Een pracht van een foto!

Wij hebben ook de rest van onze aard. geoogst, opbrengst zes bakjes vol.
Ben al een maand aan het rooien..zo nu en dan een paar kg
Heerlijk die nieuwe!

gr Verbena



zondag 9 augustus 2009 - 21:14
Jorg

Jorg

Mooie oogst (lekker grote aardappels) Jo en mooie foto. Ik haal ook af en toe een rijtje eruit maar nog behoorlijk wat kg te gaan.
maandag 10 augustus 2009 - 22:22
garfield

Garfield

Ik was ook van plan om de komende week de piepers er deels uit te halen, maar ze voorspellen een kleine hittegolf. Ik laat ze dus toch maar een weekje zitten koel in de grond in de schaduw.
Ik heb er deze week wel een 30 tal stoelen uitgestoken die op de natste plekken stonden, om zo rot te vermijden. Vreemd vind ik het dat er een 10 tal aardappels aangevreten zijn. Als ik er later meer vind zal ik er een foto van nemen en plaatsen.
Misschien weten jullie er dan meer van.
Ik dacht eerst aan slakken maar het kunnen ook muizen zijn geweest. Ik heb alleen daarvan geen gaten gezien of niet goed opgelet.
Een allochtone buurtuinder had wel veel vreemde gaten. Die had zeker wel muizen.
zaterdag 15 augustus 2009 - 23:22
JovanDreumel

JovanDreumel

Denk eens aan woelmuizen of woelratten. Die kunnen in een aardappelveld behoorlijk wat knollen voor een gedeelte aangevreten achterlaten.
zondag 16 augustus 2009 - 07:38
garfield

Garfield

Denk eens aan woelmuizen of woelratten.

Ik heb vandaag eens heel goed gekeken naar holletjes en gaatjes. Er is niets te zien. Ik heb het loof er al enkele weken af en gisteren heb ik het redelijk onkruidvrij gemaakt en geharkt. Ook er omheen geharkt in de losse grond zodat het zand op kan drogen tot stuifzand. Daar hebben slakken een hekel aan. Vreemd is dat het alleen in het perceel voorkomt wat vorig jaar nog een wildernis was met haagwinde, kweekgras, ridderzuring en paardebloem.

De buurman die wel van die muizen had zal het ook wel aan zichzelf te danken hebben. Juist in dat stukje heeft hij alle groenafval begraven in het voorjaar.
zondag 16 augustus 2009 - 23:07
JovanDreumel

JovanDreumel

In de buurt van aangevreten aardappels naar gangen zoeken. Het is kenmerkend voor woelmuizen, dat ze boven de grond bijna nooit sporen achterlaten. Geen hoopjes en zelden opgehoogde grond.
maandag 17 augustus 2009 - 09:55
18anneke

18anneke

De binten, bildstar Annabel en Texla heb ik nog niet kunnen oogsten. Het heeft hier in Hellevoetsluis al 8 weken niet geregend en ze zijn er niet uit te krijgen.

Wie doet er voor ons een regendans

Groenten

donderdag 3 september 2009 - 19:16
Rita1960

Rita1960

Als je mij om een regendans vraagt, weet dan wel wat je doet.

'k doe het met alle plezier voor je, maar je hebt wel in een keer 25-30 mm water in de regenmeter

groetjes,

Rita
donderdag 3 september 2009 - 19:52
18anneke

18anneke

Graag Rita!!

donderdag 3 september 2009 - 20:04
Rita1960

Rita1960

Ben al aan het dansen
donderdag 3 september 2009 - 21:12
JovanDreumel

JovanDreumel

Het regent hier.
donderdag 3 september 2009 - 21:37
Rita1960

Rita1960

kun jij het dan gebruiken Jo??

Misschien een beetje uit de richting gevallen
donderdag 3 september 2009 - 21:44
JovanDreumel

JovanDreumel

'n Beetje is welkom. Men zei wel, dat het de hele donderdag zou regenen. Het heevt vaak geregend, maar niet veel 3mm. Maar het is ontaard in een winddans geloof ik. Niet te wild dansen a.u.b.
donderdag 3 september 2009 - 22:17
18anneke

18anneke

Nou bedankt hoor! Jullie dansen heeft geholpen

Straks maar eens op de tuin kijken hoeveel er in de regenmeter zit.

Maar ff serieus, tot hoe lang kan ik mijn aardappels nog in de grond laten zitten?

Ik heb nog staan texla, annabel, bintje en bildtstar.

Dit jaar voor het eerst een groot aardappelveld met de bedoeling er de hele winter mee te doen. De dores en frieslanders zijn bijna op nu.

Ik wil ze gepoederd in de garage bewaren in ventilerende kratten. Maar betere bewaartips zijn welkom.

Heb op de tuin ook een schuurtje, maar daar zit een blije muizenfamilie......
vrijdag 4 september 2009 - 11:57
18anneke

18anneke

Nou bedankt hoor! Jullie dansen heeft geholpen

Straks maar eens op de tuin kijken hoeveel er in de regenmeter zit.

Maar ff serieus, tot hoe lang kan ik mijn aardappels nog in de grond laten zitten?

Ik heb nog staan texla, annabel, bintje en bildtstar.

Dit jaar voor het eerst een groot aardappelveld met de bedoeling er de hele winter mee te doen. De dores en frieslanders zijn bijna op nu.

Ik wil ze gepoederd in de garage bewaren in ventilerende kratten. Maar betere bewaartips zijn welkom.

Heb op de tuin ook een schuurtje, maar daar zit een blije muizenfamilie......
vrijdag 4 september 2009 - 11:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon