menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Regenton vuil water

Ga naar meest recente reactie

Leentje

Leentje

Dag allemaal,

Het is precies eeuwen geleden dat ik nog eens op het forum was.
Nu heb ik nog eens een vraagje.
Wij hebben zo een regenton van 1000 l. Via ingebrachte flexibele darm die bevestigd is aan een handpomp, pompen wij water op om de hof en de kippen enz. water te geven. De ton staat redelijk in de schaduw werd onlangs helemaal proper gemaakt en niettegenstaande dat is het water nu precies rot.

Het ruikt echt niet lekker.
Hoe zou je dit stilstaand water proper kunnen houden, dat onze dieren het nog wel kunnen drinken hè!
Enig idee?
Groetjes
zaterdag 18 juli 2009 - 23:24
Pieter

Pieter

Hoi,
Stilstaand water is steeds heel moeilijk proper te houden. Er vallen daar steeds bladeren en zo in dat water.
Een tip: zet de ton op een verhoog en sluit aan de kraan onderaan een flexibele darm aan. Zo zal het bezinksel steeds meekomen als je water neemt en zal er minder liggen rotten op de bodem. 'vers' bezinksel is minder erg dan dat rottend materiaal. Persoonlijk zou ik de kraan onderaan steeds openlaten en op het ende van de darm een andere kraan installeren. Die kranen van de ton zelf zijn niet steeds even goeie kwaliteit. Een ander voordeel is dat het water er steeds onder druk uitkomt dus een pomp heb je ook niet meer nodig.
Groetjes,
Pieter
zondag 19 juli 2009 - 08:41
JovanDreumel

JovanDreumel

Op de plaasts waar het water de ton in gaat heb ik een fijne kunststof gaas gemaakt en dat filtert het water. Nu komt er geen blad en grof afval in en dat scheelt.
zondag 19 juli 2009 - 18:47
andreash

Andreash

Als het water inderdaad rot is.... Wat kun je er dan het best mee doen? Gewoon laten weglopen of moet je het op de een of andere manier in het riool laten lopen??
maandag 20 juli 2009 - 11:47
JovanDreumel

JovanDreumel

Kan beiden. Wordt wel verder afgebroken als er iets mis mee zou zijn. Van de natuur voor de natuur.
maandag 20 juli 2009 - 13:08
Leentje

Leentje

Hi,
Vandaag dus de tonnen laten leeglopen en heel goed uitgespoeld. Ik durfde niet met een klein beetje javel te werken. Dacht dat er misschien residu zou blijven en dat dit niet goed was voor de kippen,eenden enz.?
Dan de goten proper gemaakt en gaan ook misschien een gaas maken.
Bedankt voor de tips!
Leen

dinsdag 21 juli 2009 - 00:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon