menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten wat mag erbij in de serre

Ga naar meest recente reactie

Gina

Gina

Krijg van verschillende mensen te horen dat niet alles bij tomaten in de serre mag.
Moet ik nu 2 kleine serre's hebben?
Zou liever 1 grote hebben, wel een tunnelserre te verstaan.

Groetjes Gina,
dinsdag 16 juni 2009 - 07:21
andre

Andre

Gina.

Bij tomaten kan je ook nog paprika, meloenen, pepers, en komkommers planten. Wel te verstaan als ze groot genoeg is .

Grt andre
dinsdag 16 juni 2009 - 09:26
an

An

Hoi Andre ik heb juist gehoort en gelezen in de een na laatste tuinmagazine van kurt dat tomaten niet bij komkommers kunnen zijn geen goeie buren
om het zo maar te zeggen.
en ik hoor dat wel vaker want daarom ben ik gaan twijvelelen en meerdere malen op het forum gevraagt wat nu wel en niet bij elkaar kon maar ik kreeg geen antwoord dus ben verder gaan zoeken.

gr an
dinsdag 16 juni 2009 - 10:55
Jorg

Jorg

An,

Geen goede buren, in welk opzicht?

In onze kas staan tomaten, komkommers, paprika's en pepers al jaren bij elkaar. Wel in aparte potten uiteraard. Weinig problemen tot nu toe, ook niet met tegenvallende oogsten.
dinsdag 16 juni 2009 - 11:09
Matabish

Matabish

Gina,

en al wie het interesseert, ga hier eens kijken dan weet je er meteen alles van!!

http://www.tuinadvies.be/combinatieteelt_groenten_planten.htm

Hartelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 16 juni 2009 - 14:07
Jorg

Jorg

Maar op welke manier beinvloeden de tomaten en komkommers elkaar dan. Schimmels, plagen, groeiachterstand? En is dit ook het geval bij planten in aparte potten?

Kan hier helemaal niks over vinden...



dinsdag 16 juni 2009 - 15:10
Matabish

Matabish

Sommige planten scheiden dan weer stoffen af, waar de buurplanten niet echt tegen kunnen, waardoor deze minder goed groeien . Dergelijke combinaties plant je dan ook beter ver van elkaar.

Dit artikel geeft toch wel een goed algemeen gedacht en is gegrond op de jarenlange ervaringen van boeren en tuinders!
Maar als de planten in aparte potten staan gaan ze zich heel waarschijnlijk minder beïnvloeden!
Voor een meer chemische verklaring zal je op 'Internet' moeten surfen.
dinsdag 16 juni 2009 - 15:40
Gina

Gina

Ga toch voor 1 tunnelserre gaan hoor.
Zal eentje worden van 3 x 4 of 3 x 6 en 2.25 hoog
Weet niet hoe ik deze moet gaan inrichten met tomaten en de rest.
Had gedacht aan 1 kant de tomaten en de rest aan de andere kant.
De rest is paprika-pepers-komkommer en eventueel meloen
Er mag dan toch meer dan 1 rij aan elke zijde?
Want 3 meter is vrij breed!
dinsdag 16 juni 2009 - 17:05
an

An

ik heb het ook maar gelezen ik dacht dat het iets met de bestuiving te maken had.
als ze dicht bij elkaar staan.
Als je die url aan klikt dan zie je bij tomaten dat komkommer een slechte buur is .
ik had het ook van die lijst maar dan uit het tuinmagazine.
vraag me niet waarom ,ik moest het nu ook anders neer zetten i.p.v hoe ik het eerst wou.
woensdag 17 juni 2009 - 09:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon