menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nijpend tekort

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

hebben jullie daar ook zo een last van,van een tekort aan vensterbanken??
of zijn jullie allemaal gezegend met een kas die ik niet heb

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 27 maart 2009 - 16:31
corrielat

Corrielat

Hallo Cetinel,

Jij een tekort aan vensterbanken?

Ik zou willen dat ik ze had,

maar ja, ik weet het,
al heb je nog zoveel ruimte!!!!!!!

toch altijd nog te weinig he,

of zouden we teveel plantjes willen kweken?
vrijdag 27 maart 2009 - 16:59
cetinel

Cetinel

hoezo teveel plantjes willen kweken,hoe kom je dààr nu bij,zo bescheiden als ik ben met plantjes
vrijdag 27 maart 2009 - 17:05
corrielat

Corrielat

Ik geloof je, ik geloof je.


misschien ben je nog erger dan ik,

ik kom altijd tuin tekort!!!!!!!!

hoezo teveel plantjes??????


vrijdag 27 maart 2009 - 17:11
cetinel

Cetinel

tuin moet hier nog gecultiveerd worden,ik ging enkel een paar slaplantjes en wat tuinkruiden zetten voorlopig...
met het goede weer begonnen,beetje bij beetje stuk tuin om te spitten
ondertussen al gezaaid en geplant:rode en ngewone eersteling aardappels(elk halve kilo) dan nog een kiloke nicola
1 kilo plantuitjes alsook 1 kilo sjalot
roodbloeiende hoge peultjes,en gewone witbloeiende lage peultjes,radij,rucola,ijsbergsla,peterseli,
plantjes thuis opkweken: 4 soorten basilicum,rode tomaatvormige aubergine,pepers en paprikasoorten allerleitomaatjes,zwarte stokroos,donkere oostindische kers komkommer en augurk.....
en heb nog zaad van pompoenen die geplant moeten,rode bietjes,nog verschillende soorten sla,boontjes etc etc....
ik hou me echt wel in hoor!!
vrijdag 27 maart 2009 - 17:20
printemps

Printemps

snif snif

Ik kom tuin en vensterbanken tekort
grrrr
En je mini flessen moet je ook nog zaaien hé

mvg lentean
vrijdag 27 maart 2009 - 17:37
Thanja

Thanja

Toen ik klaagde over te weinig ruimte, zei mijn vriend dat ik gewoon minder moest zaaien Toch wel even snel duidelijk gemaakt, dat hij er toch lekker van smult in de zomer! En dat als ik minder zaai, dat dan wel van zijn portie af zou gaan!
vrijdag 27 maart 2009 - 17:37
Rita1960

Rita1960

't ja dat probleem hebben we hier ook, te weinig vensterbanken, te veel soorten
die op dit moment een plekje opeisen in huis.
En ja, het zijn niet alleen de groenten die veel plaats vragen ook de tomaten, paprika's en het "non-food"gedeelte; fuchsia's,begonia's, pelargonium's
en straks ook nog de 1 jarigen die nog gezaaid moeten worden.
maar het is ieder jaar nog gelukt en zal dus dit jaar ook wel weer lukken

groetjes,

Rita
vrijdag 27 maart 2009 - 18:02
an

An

Ja ik heb ook te weinig venster banken,1 maar die echt goed is.anders krijg je slaapkamer ramen,met plastic dat voor het raam zit te weinig licht naar binnen komt.
ik heb meer soorten staan paprika ,tomaten,en dan moet ik half april nog is zaaien wat nu niet mag.
ik vind het een ramp dat ik niet meer kwijt kan.
gr an
vrijdag 27 maart 2009 - 18:24
Bartje22

Bartje22

Haha,, wat een superleuk gezicht! ik wou dat ik dat hier thuis ook mocht van mijn ouders..

ik zet wel een zaaibakken op de vensterbak,, of ze worden weggezet,, of er komen hele lange stelen aan.. ik zie dat je hier geen last van hebt? hoe kan dat?

Veel succes met je zaailingen!

Groetjes Bart.
vrijdag 27 maart 2009 - 19:25
miriam

Miriam

erg he ppff
en te weinig tuin ,nog erger.

ik krijg hier boze kinderen als ze mij nog maar naar een plantje zien kijken.
ik heb hier ene die zegt dat hij alles omver rijdt als er iets in de weg staat

ik heb hier al een kleinere tuintafel gezet nu,om meer bloemen te kunnen zetten.

ppff ik dacht mijn groen verleden achter mij te kunnen laten 7j terug en ik kocht bewust een huisje met een klein terras.

mijn tuin mijn verleden ,mijn scheiding ook.

dus ik had hier iets met een terras met een boord kiezelstenen.
het eerste jaar ,ik hield stand juist een bloembakje buiten .
het tweede jaar ,ai mmm daar verdween een stukje kiezel.
nu jaar 4 ,oeps alles staat hier vol.
en ik zit terug op een .........tuinforum.

tuinkriebels kun je precies niet tegen houden.


vrijdag 27 maart 2009 - 19:37
cetinel

Cetinel

zoooo wat een reacties,ben ik toch geen zonderling héhé
@ bartje,te lange stelen is vaak wegens te snel groeien en te weinig licht...
om het krom groeien te vermijden(de plantjes groeien richting glas) draai ik ze elke dag 1 of 2 keer,dan hebben ze mooie rechte sterke stelen.
heb ook vaak gezegd: ik doe het niet meer,als zoonlief voor de zoveelste keer mijn fréle zaailingen had gemolesteerd,maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
en das in mijn geval: de tuin!
vrijdag 27 maart 2009 - 19:52
Rita1960

Rita1960

Het bloed kruipt daar waar het niet gaan kan

houd jullie vooral niet in (doe ik ook niet) want dan doe je jezelf tekort en loop je de kans om heel erg ongelukkig te worden en om uit te vallen tegen diegenen die je echt dierbaar zijn.

en zie de (moes-) tuin als een klein plaatsje waar je al je zorgen kwijt kunt door te werken...en je gedachten de vrije loop te laten terwijl je aan het 'werk' bent.

groetjes,

Rita
vrijdag 27 maart 2009 - 20:15
leeuwtje

Leeuwtje

Haha. Ik ken dat probleem. Ik heb een grote kas maar heb nog mijn vensterbanken vol staan thuis. Daar heb ik voornamelijk kuipplanten gezaaid. De bloemen en tuinplanten zaai ik wel in mijn kas en ik heb een gedeelte verwarmd om kuipplanten te overwinteren. Maar dat deel heb ik al te klein aangehouden. Dat ga ik volgend jaar toch wel groter houden!
vrijdag 27 maart 2009 - 21:35
bisschop

Bisschop

leeuwtje,
welke kuipplanten zaai je dan zelf?
marleen
vrijdag 27 maart 2009 - 23:06
Matabish

Matabish

Ik heb verleden week al mijn tomaten (18) en kerstomaatjes (21) verspeend.
Ik heb ze allemaal in mijn plastieke serreke buiten moeten zetten, ook te weinig plaats!
En nu maar bibberen en bidden opdat het niet meer zou vriezen!!!!
Da's allemaal de schuld van dit tuinadviesforum dat mij het zaaivirus gegeven heeft!! [afbeelding verwijderd niet-https]
In de veranda staan de 5 courgettekes die sinds gisteren uit gekomen zijn en 5 potjes vol surfina's waar ik niks van verwachtte en zie...ze groeien als behekst!
Al mijn botten en spieren doen pijn en tóch is dat allemaal zó plezant hé!!

Bezeten groetjes,
Matabish.


zaterdag 28 maart 2009 - 01:37
Thanja

Thanja

Ik heb verleden week al mijn tomaten (18) en kerstomaatjes (21) verspeend.
Ik heb ze allemaal in mijn plastieke serreke buiten moeten zetten, ook te weinig plaats!


Zou je niet kunnen kijken hoeveel ruimte je in huis kunt vinden om daar toch een paar plantjes neer te zetten... Stel dat het toch te koud wordt voor de plantjes, dan ben je niet alles kwijt...

Da's allemaal de schuld van dit tuinadviesforum dat mij het zaaivirus gegeven heeft!!

Gelukkig is het een heel erg gezond virus!


En 5 courgettes... Of je hebt een heeeeeel groot gezin of je eet 's zomers elke dag bij het ontbijt, lunch en diner courgette
zaterdag 28 maart 2009 - 10:14
Sarah

Sarah

Zucht......ik heb ook al dit probleem, gelukkig heb ik een grote zolder met veel licht
maar weinig vensterbank dus alle tafeltjes, krukjes en alles waar maar iets op kan staan naar boven gesleept

Ik heb ook al wat in mij plastik kasje gezet, maar alleen de plantjes waar ik er toch genoeg van heb, even kijken hoe dit uit pakt.

Maar toch van alles teweinig, teweinig ruimte in huis en tuin. Ook mijn man vindt dat ik te veel zaai (maarja hij heeft er geen varstand van )

De zomerbloemen hoef ik niet echt te zaaien want die koop ik bij een kweker voor 1 euro p/s zijn goed voorgetrokken en groot. Alleen bijzondere dingen doe ik wel zelf.

Mijn siertuin staat helemaal vol, maar ik kan altijd nog de hoogte in

Veel suc6 allemaal
gr Sarah
zaterdag 28 maart 2009 - 10:39
lentemode

Lentemode

Doe zo voort meisjes,

Doe wel en kijk niet om.

Ook hier alles vol en opeen en naasteen en achtereen.

maar ik zaai wel niet alles tegelijk.
Ik wandel dus regelmatig rond met al de broeisels, vb. opschuiven naar koelere plaatsen in 't tuinhuis...

Helaas, vrijgekomen plaatsjes worden dan onmiddellijk ingenomen door nieuwe probeersels.

Mia
zaterdag 28 maart 2009 - 11:56
rialle

Rialle

Ha ha! Ik heb net mijn kids de foto´s laten zien, dat niet alleen hier in huis alles volstaat maar bij andere tuinvrienden ook! Zij klagen de hele tijd dat alles vol staat. Ik heb zelfs de eettafel vol staan die ik dan iedere keer als we eten moet afruimen. Maar ik doe alles zelf dus eigenlijk hebben ze niets te klagen........

Leuke topic dit. Jammer dat ik geen foto´s kan maken want mijn toestelletje doet zeer vreemd. Ik zou best van al de mensen die gereageerd hebben op deze topic de foto´s willen zien hoe het bij hun thuis vol staat!!

Groetjes Rialle
zaterdag 28 maart 2009 - 14:48
Rita1960

Rita1960

Hi hierbij een paar foto's,

[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

2x op de foto's klikken voor een vergroting.

en dan te bedenken dat de begonia's, courgettes enz ook nog een plekje moeten hebben.

groetjes,
Rita
zaterdag 28 maart 2009 - 18:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon