menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

NET NIET DE GROOTSTE

Ga naar meest recente reactie

Tomateboer

Tomateboer

Hallo,
Hier mijn grootste tomaat van dit jaar.
Van zaad van Rita,een uitschieter boven de rest.
Ik zag hem niet hangen maar toen ik ging plukken zag ik die joekel hangen.
Luc kan ik nog veranderen van foto?
groetjes
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 9 september 2006 - 17:08
florentina

Florentina

Angelo,

Je hebt meteen tomatensla voor 6 personen !

grtjs, florentina
zaterdag 9 september 2006 - 17:15
Victor44

Victor44

Amai Angelo,je kan onmiddelijk gevulde tomaat maken voor een heel gezin!Dat is wel een speciaal ras zeker,dat zou ik ook wel willen kunnen kweken!!!!!!
zaterdag 9 september 2006 - 21:24
Merel

Merel

Daar kan een hele kreeft in inplaats van garnaaltjes, zou die twee (kleinste en grootste) wel eens naast elkaar willen zien liggen

groetjes Merel
zaterdag 9 september 2006 - 21:41
Bowie

Bowie

Wat is de naam van deze tomaat?
zondag 10 september 2006 - 10:42
annd6

Annd6

Da zou het zijn! die kleinste en die grootste naast elkaar op de foto! Dat moet wel een zicht zijn! Angelo, breng hem mee de 17de en laat het me weten, dan breng ik die kleine mee en een camera!
Ann
zondag 10 september 2006 - 21:33
Adrienne

Adrienne

Amaai da's de moeite !!!
da's super gemakkelijk als ge voor een heel regiment spagettie saus moet maken
maandag 11 september 2006 - 20:52
Plantaardig_Groenteninfo

Tekst aangepast

Plantaardig_Groenteninfo

Amai Angelo
dat is dus de dikste van de zeven.
Heb ik ook nog nooit in levende lijve gezien
Ik zet de foto er ten laatste morgenavond bij!


De top tien van de dikste tomaat van de Lage Landen? Klik op volgende link
http://home.scarlet.be/groenteninfo/2006/08/waar-is-de-grootste-tomaat-van.html
maandag 11 september 2006 - 21:31
Tomateboer

Tomateboer

Dat is inderdaad een grote kolos,maar Ann,...
jammer want de tomaat zit al te gisten als je begrijpt wat ik bedoel
Ze werd in het weekend geoogst maar omdat Frankrijk nog een weekje verder ligt heb ik er maar een foto van genomen op de weegschaal maar jammer genoeg is ze al opgegeten en de zaden liggen te gisten.
Groetjes
Angelo
maandag 11 september 2006 - 21:48
lacegarden

Lacegarden

ik ga kijken in mijn zakken voor Frankrijk , misschien heb ik van diezelfde soort ook nog één, die is ook een stuk over de 1 kg. maar het kan zijn dat ze zelfs niet in Frankrijk geraakt, met de warmte van de laatste dagen is alles dat al rijp was echt supersnel verder beginnen rijpen. Ik heb deze morgen weeral 12 broodzakken moeten wegdoen , het vocht liep uit de tomaten. Dus dat wordt afwachten. Maar er zijn toch iedere keer zaden van genomen. Ja bij prof. gaat dat anders in zijn werk: als die een tentoonsteling doen dan gaan de mooie tomaten een paar dagen daarvoor in koelcellen , zoblijven die tomaten op punt en hebben zijn extra mooie vruchten om te tonen. Bij ons is het zoals ze van de plant komen.
superdruk hier, van 5 uur al bezig en gisteren tot het donker werd. We zitten toch al boven de 200 die nog goed zijn.
rita
dinsdag 12 september 2006 - 10:14
Bowie

Bowie

Is er een speciale reden dat je de tomaten in broodzakken steekt?
dinsdag 12 september 2006 - 10:41
lacegarden

Lacegarden

voor het transport naar Frankrijk, om niet te kwetsen. In een broodzak kunnen ze "ademen" , in een plastieken zak komt er condens, dat zou schimmel kunnen geven. Ik neem grote broodzakken als ik pluk, daar gaat met een stift bovenaan de naam van de tomaat op, dus die zit al goed. Dan per 20 zakken( die openblijven staan) gaan die in een houtenkistje.
Nu staan ze in een koele kamer, maar zo koel is het er ook niet want ze rijpen zeer zeer vlug aan.
rita
dinsdag 12 september 2006 - 10:57
annd6

Annd6

Bij mij rijpen ze ook enorm snel af, zonde!
Ik zou dat kleintje kunnen meebrengen omdat ik een heel struikje heb en er nog enkele groene en bijna rode aanhangen, ik zou er eentje kunnen plukken nét voor vertrek, hoop ik.
Ik ben nu alle dagen bezig met tomaten te prepareren voor in de vriezer te doen en andere te drogen.
Ik ben bijna geneigd om ze in de koelkast te zetten om ze wat langer te bewaren, ik hed er nog beloofd aan mensen die ik pas volgend weekend zie. Ik weet dat dat niet goed is voor de smaak maar zou ik niet een deel in de koelkast zetten?
Ann
dinsdag 12 september 2006 - 15:11
lacegarden

Lacegarden

doet dat niet, dat worden echt water tomaten dan. Ik geef nu nergens water als ze aan het rijpen zijn. Ik geef sowieso al zzer weinig water. Maar pluk ze misschien half rijp af, ze gaan dan op hun gemak binnen in huis rijp worden zonder echt overrijp te zijn. Ik ga met de tentoonstelling met veel overrijpe exemplaren zitten.
Gans de namiddag van die coulis gemaakt.;en warm boven zo een ketel , ami.
En ik kan er niet afblijven. Iedere keer dat ik voorbij onze bureau kom zit ik in die doos met pralines, die zijn al serieus geminderd.

Ik heb nu weer een ander recept , nog lekkerder, en zeer goed voor de lijn, amai, ik denk dat ik morgen naar de lingerie winkel moet, het begint overal te knellen.

een mousse au chocolat met een tomatencoulis , maar met een aphrodisiaque in. Ja, geen zever, echt waar. De geur alleen al .....de rest zeg ik niet of ik vlieg hier af voor aanzetting tot ontucht.
dinsdag 12 september 2006 - 17:50
Victor44

Victor44

Maar Rita toch meisje,let toch een beetje op hé,waar gaat dat eindigen bij jou?'t zal goed zijn als het tomatenseizoen voorbij zal zijn!!!!!En dan nog zo'n warmte,niet goed voor de chocola en zeker niet als er nog een aphrodisiacum in vermengd wordt!Dat wordt dubbel zweten!!!
dinsdag 12 september 2006 - 18:47
Tomateboer

Tomateboer

De naam van de tomaat is niet gekend omdat het een zadenmengeling van Rita was.
grt
dinsdag 12 september 2006 - 22:21
lacegarden

Lacegarden

Angelo,
weet gij nog in welk kleur van papierenvouwzakje deze zaadjes ingepakt waren?Béarn, daar had mijn tante haar buitenverblijf.Dat mijnheertje is al gestorven maar ik zou wel met zijn naaste fam. kunnen telefoneren. Ik heb van dat zakje een paar zeer goede tomaten .
Zat het in een groen met wit zakje zoals vroeger in een oude snoepwinkel?
Of in een doosje met sigarettenblaadjes , de doos is van sigaretten GITANES(blauwe doos)
woensdag 13 september 2006 - 09:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon