menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Broccoli zaaien

Ga naar meest recente reactie

andreash

Andreash

Dames ende heren,

Ik heb een aantal weken geleden broccoli gezaaid. Een F1 hybride. De kiemkracht is waarlijk ruk en de plantjes die eruit komen zijn heel erg iel en lang )-: De enige broccoli die het WEL goed doet is m'n experiment zaadje (kiemgrond gemengd met bokashi starter).....

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het zaaien van broccoli of....

Ik hoor graag van jullie...

Groeten,

AndreasH
maandag 2 maart 2009 - 09:21
verbena46

Verbena46

hallo Andreash
het enige advies wat ik je kan geven is dat broccoli,bloemkool enz. met afzakkende maan wordt gezaaid in de maanden van febr-juni

grt Verbena
maandag 2 maart 2009 - 11:27
printemps

Printemps


ik denk dat nu al voeding geven uit de boze is

mvg
an
maandag 2 maart 2009 - 12:50
JovanDreumel

JovanDreumel

Broccoli zaai ik in gewone potgrond en dan rond 9 juni voor de late teelt. De late teelt heeft minder last van in bloei schieten. Ik zaai 1 zaadje per potje. Als ze grooot genoeg zijn breng ik ze naar de groentuin en plant ze daar uit 45cm x 45 cm. In elk plantgat doe ik een beetje kalk. En dan gaat het anti-insectengaas er over. Zorg dat het goed sluit, want de koolwitjes, die willen daar heel graag hun eitjes af gaan zetten op die planten. Van de ene kant was het zielig om te zien hoe ze steeds weer probeerden, tot ze hun heil ergens anders gingen zoeken.
dinsdag 3 maart 2009 - 17:16
verbena46

Verbena46

J.D., wij kopen in aug.broccoli planten van een prima adresje en gaan ze dan meteen planten. Mijn man zei , ik ga nog even ook wat broccoli zaaien(aug) want als de gekochte op zijn,dan hebben we dan die andere! zo gezegd, zo gedaan!
(Eerlijk gezegd had ik nooit op zaai periode's van broccoli gelet)
De plantjes groeiden prima, toen verplant en het werden mooie planten maar....
geen broccolo te zien zelf niet na vele maanden!
Heb paar dagen geleden alle 40 planten weg moeten gooien.
Zo zie jemaar weer dat je je aan de zaai regels moet houden.
Dit jaar veel eerder zaaien!

grtVerbena



woensdag 4 maart 2009 - 15:50
JovanDreumel

JovanDreumel

Maar de zaaitijden kunnen in jullie woonplaats wel wat anders liggen. Hier kunnen we ze ook wel vroeger zaaien b.v. in april, maar die planten zijn dan net in de vakantie periode zover om geoogst te worden en een paar dagen later bloeien ze dan al. Daarom ga ik later zaaien en krijgen we er nog genoeg.
woensdag 4 maart 2009 - 17:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon