menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Resultaat vroeg zaaien

Ga naar meest recente reactie

Thanja

Thanja

Beste forumleden,

Op een ander forum zag ik dat iemand al tomaten, paprika's en pepers had gezaaid. Van pepers weet ik dat sommige rassen vroeg gezaaid moeten worden, anders rijpen ze niet meer op tijd af.

Waarom zou iemand in januari al tomaten en snackpaprika zaaien? Wat is het voordeel daarvan? Heeft iemand ervaring met het zo vroeg zaaien van tomaten en (snack)paprika?

Link van het forum: http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&p=633308

Achter deze vraag zitten natuurlijk jeukende vingers!

Groetjes,

Thanja
donderdag 22 januari 2009 - 21:00
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Als je vroeg zaait, heb je natuurlijk eerder planten die groot genoeg zijn om uit te planten. Wanneer je een kas hebt met voldoende ruimte en voldoende warmte, kun je deze planten uitplanten en vroeg oogsten.
Als je de kas ook voor andere planten gebruikt of als je er niet veel extra warmte in wilt stoppen, kun je beter nog even wachten.
donderdag 22 januari 2009 - 21:26
an

An

Hoi Ernestine
die paprika van jou ziet er goed uit .(wat is het verschil tussen jouw paarse paprika en rode/groene paprika?)

maar waarom krijg jij zoveel paprika's aan 1 plant en ik maar 1 ik had hem ook binnen staan dus een soort kas idee maar ik moet er wel bij zeggen mijne stond in een hele grote bloempot.

Kan iemand op dit forum mischien zeggen hoe dat kan?
En wanneer is het weer de tijd om paprika's ,en tomaten te zaaien ?

gr An
vrijdag 23 januari 2009 - 08:43
an

An

Ja ik was daar ondertussen al aan het kijken bij angelo (vergeten groenten)
maar ik zag dat er een berichtje binnen kwam dus ik ben even gaan kijken.
liep al te kijken wanneer je paprika en tomaatjes het beste kan zaaien.
wil dit jaar voor het eerst mijn muur kas gaan gebruiken een ssort kast van doorzichtig plastc met 4 etages vorig jaar gekocht bij gamma
grtjs an
vrijdag 23 januari 2009 - 09:16
andreash

Andreash

Jeukende vingers inderdaad. Daar heb ik dus ook wel dik last van )-:
Heb maar vast wat dingen in de grond gestopt in perspotjes. Maar vooralsnog wil er niks groens boven de stekgrond uitkomen helaas. En het staat er toch echt al 'n week. (Tomaat en passiebloem). Die laatste kan wel 20 dagen duren voordat het zaad ontkiemd maar ik denk dat ik maar gewoon geduld moet hebben. Niet meteen denken dat het me niet lukt een zaadje te laten ontkiemen.

Vanavond eens even wat ijsbergsla in de kweekbak zetten ((-:
vrijdag 23 januari 2009 - 09:29
an

An

hoi andreash
Ik las dat je met tomaat niet te vroeg moest zaaien anders krijg je niet van die stevige planten maar een dunne sliert ,waar bijna geen tomaat aan komt eind febr, is een betere tijd er voor dus ik wacht nog even.

En wat de passie bloem zaaien , ik heb het 3 jaar geleden gedaan en heb er vorig jaar okt . voor het eerst 5 bloemen aan gehad ,het lukt wel maar je moet gedult hebben , als je denkt van ik krijg alleen maar groen het eerste jaar klopt dat had ik ook het tweede jaar wat meer en het drede jaar kreeg ik bloemen.

Je kan ook stekken wist je dat gewoon een stuk je van het uiteinde (20cm) in een pot water en wachten op wortels en als ie dan genoeg wortels heeft kan hij in een pot met aarde , en na een tijd kan hij in de volle grond maar niet tegen de winter aan dan zou ik hem binnen laten overwinteren.
zo heb ik het gedaan

gr An
vrijdag 23 januari 2009 - 10:05
andreash

Andreash

@an

Hum.... Ik kon m'n kriebelende vingers gewoon niet weerstaan (-:
Als de plantjes uitkomen zet ik ze gewoon op een plek waar het niet al te warm wordt. Dan groeien ze een stuk langzamer. Misschien dat het dan alsnog goed komt. Als de temperatuur onder de 12 graden blijft dan groeit een tomaat (schijnbaar) helemaal niet meer dus wie weet... En anders koop ik gewoon een paar tomatenplantjes bij het tuincentrum. Daar had ik afgelopen jaar een goeie oogst van, nadat ik ze binnen had gezet tenminste. Toen ze buiten stonden kwamen er allemaal bruine kontjes aan die wel rot leken. Geen ervaring met tomaten. Schijnt van de zure regen te komen oid.

Raar trouwens, daar hoor je helemaal niks meer over tegenwoordig... En toch schijnt het dus nog steeds wel redelijk ernstig te zijn.... )-: (zure regen bedoel ik)
vrijdag 23 januari 2009 - 10:09
an

An

heb vorig jaar buiten tomaatjes gehad matige opkomst maar ik was reuze trots,
heb er ook geen ervaring mee.(20 tomaatjes van 6 planten)

ik had ook voor het eerst paprika gekweekt ik kreeg 1 paprika per plantje niet groot niet heel klein .maar in mijn ogen deed ik en de plant het prima.
totdat ik zag dat er wel 4 of 5 per plant konden groeien dacht ik oeps ik doe toch iets fout
en probeer nu de oplossing te zoeken want anders kan ik ze wel gaan kopen.

Heb ook een tuinmuur kas gekocht vorig jaar sept. en wil deze gaan gebruiken om de oogst te verhogen.
Maar hoe zal ik eerst moeten invormeren op dit forum hoe ik dat het beste kan gaan doen en wie weet komen er wel antworden op dit berichtje

gr an
vrijdag 23 januari 2009 - 10:28
andreash

Andreash

Ik zou graag een kasje willen hebben maar die dingen zijn zo godsgruwelijk duur. Als je ze nieuw koopt in ieder geval.
Zit eraan te denken om er zelf eentje te maken van die platen waar lucht tussen zit. Dan is de kas meteen geissoleerd. (ARGH! Mijn spelling is echt R*K).

Maar eerst maar eens de rest van de tuin regelen.... De rest komt vanzelf (net als het onkruid) (-:
vrijdag 23 januari 2009 - 10:35
an

An

Mijne was niet zo duur 20.- bij gamma
zie op tuin forum tuinkas gekocht
ik heb nog wel een grond kas die ik weg doe mist 1 schakel
want die nam veel plek in hij is ongeveer 1.25 bij 1.25 en 40 cm hoog
maar ik kon daar niks mee te kleine tuin en hij stond op stoep tegels en niet op de volle grond
nu wil ik nog wel een muur kas bij halen, maar dan moeten ze niet zo duur zijn
ga het eerst proberen dit jaar en als het goed gaat oogst en dergelijke dan ga ik een tweede halen voor tomaten ,paprika's alles wat je in pot kan kweken snij sla e.d, en wat niet te hoog en breed word want het is geen super grote kas


gr an
vrijdag 23 januari 2009 - 10:45
Thanja

Thanja

Hallo allemaal,

Even een reactie op jullie antwoorden:

@Ernestine: Je hebt nu al paprika's en pepers gezaaid. Ik heb begrepen dat het vandaag een goede dag is om vruchtgewassen te zaaien, dus ik ga ook 2 paprikaplantjes zaaien (ook nog wat andere vruchtgewassen, maar alles in beperkte mate). Waarom 2? Ik moet er niet aan denken om in april mijn hele huis vol te hebben staan met planten. Ik zal in maart nog een keer gaan zaaien. Zo kan ik ook zien wat het verschil is tussen vroeg zaaien en wat later zaaien.

Dit is mijn snackpaprika van vorig jaar:

Groenten

vrijdag 23 januari 2009 - 11:01
Thanja
vrijdag 23 januari 2009 - 11:01
Thanja

Thanja

@Andreash: Ik heb vorig jaar passievrucht geprobeerd. Die hebben een kiemtijd van 4-20 weken. Na 10 weken heb ik dat wat opgegeven... Van de zaden was niks meer terug te vinden . Zoals ik eerder al schreef schijnt het vandaag een hele goede zaaidag te zijn voor vruchtgewassen, dus er gaan ook een paar passievruchtzaadjes de grond in.
vrijdag 23 januari 2009 - 11:02
Thanja
vrijdag 23 januari 2009 - 11:03
an

An

Hoi Thanja
bedankt voor die tip met die paprika's
wat voor soort is dat op de foto?
heb jij toevallig nog wat zaad van die snack paprika?

En mijn tomaten staan niet binnen maar buiten dus die krijgen wel wind en worden bestoven door de bijtjes en zo.
dus daar kan het niet aan liggen,

maar met die paprika's ga ik zeker even de wind na doen kijken of het helpt.

gr an

als iemand nog mini komkomer heeft of klein blijfende rassen van tomaten od meloenen of tomaten waarvan de vrucht klein blijft en de plant hou ik mij aan bevolen wil graag meer experimenteren.(kwa smaak ,groei en zo.
vrijdag 23 januari 2009 - 12:22
Thanja

Thanja

Hoi An,

Het zaad van deze snackpaprika is een bijzonder verhaal: Omdat ik een kas had, wilde ik ook wat proberen met paprika's en snackpaprika's (ik vond ze zo duur, maar o zo schattig in de supermarkt). Dus heb ik bij Vreeken wat zaden gekocht, ook de snackpaprika. Een zakje F1-zaad kostte E2,90 voor 10 zaden. Ik vond dat een flinke prijs, maar ik wilde maar 2, dus kan ik wel 2-3 jaar met het zakje zaad. Eerst 4 zaadjes gezaaid... helemaal niks! 3 weken later de andere 6 zaadjes gezaaid. Er kwam in eerste instantie maar 1 kiempje! Ik vond dat nogal teleurstellend! Ik heb een email gestuurd naar Vreeken en die hebben zonder moeilijk te doen een nieuw zakje zaad gestuurd. Het was te laat om nog te zaaien, dus ik heb dat zakje zaad voor dit jaar bewaard. Uiteindelijk is er nog 1 zaadje ontkiemd.

Op de vraag of ik nog zaad heb van deze snackpaprika: JA, maar het is F1 en ik heb er maar 10 van. Ik heb bij een andere zaadhandel zaad gekocht van een oranje snackpaprika. Die is niet hybride, dus daar zou ik je in het najaar wat zaad van kunnen geven.

Vorig jaar heb ik een snackkomkommer gekocht als plantje in een tuincentrum. Dit jaar heb ik zaad gekocht, een hybryde-ras, dus het is niet mogelijk om daar zaad van te winnen. Misschien heeft iemand anders wat zaad voor je.
vrijdag 23 januari 2009 - 12:39
andreash

Andreash

Ik heb trouwens nog een vraagje over de kweekbakjes die ik gebruik....

Het zijn van die diepe bakjes die je krijgt bij de Chinees (eerst leegegeten natuurlijk). Daar zit in doorzichtig deksel op.

Wat is het beste? Gaatjes in het deksel prikken of gewoon zonder gaatjes? Ik zet de bakjes 's avonds altijd een uurtje open zodat ze kunnen ademen (wie wil dat niet)....

Daarnaast, paprika gebruik ik in de keuken zo ongeveer dagelijks. Dus er gaan er nogal wat doorheen. Hoe kan ik het best die zaadjes misbruiken voor eigen gewin? Eerst drogen en dan de grond in of gewoon linea recta in een perspotje stoppen??

Gr,

AndreasH
vrijdag 23 januari 2009 - 15:42
Thanja

Thanja

Met je Chineesbakjes kan ik je niet helpen, ik gebruik van deze: [afbeelding verwijderd niet-https]



Paprika is zelfbestuivend hoewel kruisbestuiving mogelijk blijft. Neem de zaden van een rijpe paprika. Even in een bakje met water: de zaadjes die blijven drijven kun je weggooien (niet kiemkrachtig). Laat de zaden nog een weekje drogen.

Groetjes,

Thanja
vrijdag 23 januari 2009 - 16:02
andreash

Andreash

@an

Ik kan je topic niet vinden over die tuinkas. )-: Heb je een linkje voor me??
vrijdag 23 januari 2009 - 16:14
an

An

Hoi Andreash
ben aan het zoeken voor je hij moet onder tuinbabbel staan ik heb hem zo rond sept opgezet

gr An
maandag 26 januari 2009 - 22:04
an

An

wat goed van je thanja dat is hem ,super van je,
dank je wel.

Dit is dus dus de kas die ik vorig jaar heb gekocht en dit jaar voor het eerst wil gaan gebruiken,

grtjs An
dinsdag 27 januari 2009 - 07:56
andreash

Andreash

Hey An,

Grappig. Ik heb net zo'n ding besteld. Iets duurder maar volgens mij precies hetzelfde. Ben erg benieuwd naar je resultaten en bevindingen ermee. Zit er bij jou ook nog een winter-deken bij??

Gr,

AndreasH

ps: Als je meer tomaten wil moet je gaan dieven. Die uitlopers vreten veels te veel voedingsstoffen en er komt toch geen enkele tomaat bij. Ik had van de zomer 3 tomatenplanten in 1 pot staan. Veels te klein maar vooruit. Toch lekker 'n week van gegeten ((-: En bijmesten als volgt: Een terracotta pot in de grond naast de plant en die volschudden met vloeibare koeienmest. Zo deed m'n vader het altijd en daar kregen we echt heel lekkere tomaten van. (-:
dinsdag 27 januari 2009 - 09:01
an

An

Hoi Andresh
Ik weet niet of er een winter deken bij zit ,hoe ziet die er uit,ik heb de doos niet open gemaakt .ik heb hem zo weg gezet voor dit jaar zonder te openen.

Als een plant te groot is kan je misschien ook een etage weg halen,,en dan gelijden naar boven,of een hanger van maken en dan naar beneden gelijen en dan ook een etage weg halen.(zo dacht ik toen ik hem zag, net wat ik al zei bevalt het mij dan haal ik nog een tweede en dan zet ik ze naast mekaar,
ga jij hem nog weg halen als de winter intrede doent einde van dit jaar of laat je hem gewoon voor altijd staan.

Heb je wel eens gekeken op het forum van Angelo,daar zitten ook tips bij voor tomaten zaaien en zo.
Na 6 wkn pas mest geven.(ik heb nog een pak tomaten mest staan dus ik geef die gewoon van die korrels)
En als mest kan je bij je tomaten ook koffie of thee drap gooien is ook een goede mest,zou je kunnen testen.
wil ik ook een plant wel ander niet.
dit kreeg ik mee als tip van een kweker waar ik tommy zaadjes had besteld
of als je erg zoete tomaatjes wil giet je bij het giet water een kopje verse melk mengen en dan niet te vaak 1 x maar want anders krijg je suiker tomaatjes.

grtjs An
dinsdag 27 januari 2009 - 09:31
andreash

Andreash

Gisteren gekeken in het kweekbakje. Er zijn nu in ieder geval al 3 hele kleine, minimaal tomaat plantjes tevoorschijn gekomen. Even wachten tot ze iets groter zijn en dan ga ik ze op een koudere plek zetten. Tevens nog eens op het pakje gekeken en het zijn inderdaad F1 hibryden. Dus daar hoop ik toch wel 'n beetje goeie oogst van te krijgen. ((-:

*krabt in z'n jeukende handen* (-;
dinsdag 27 januari 2009 - 09:42
Thanja

Thanja

Wanneer heb je gezaaid Andreash? Ik heb afgelopen vrijdag gezaaid, maar er is nog niks opgekomen...

dinsdag 27 januari 2009 - 09:52
an

An

hoi Andreash ,wat voor deken zat er bij die kas van jou?

Hoi Thanja en Andreash is nu zaaien niet een beetje vroeg ik hoor van iedereen en ook op het forum van angelo en van die kweker dat eind febr. half mrt vroeg genoeg is om te zaaien omdat je anders van die slappe plantjes krijgt met weinig opbrengst.

ik wil ook wel,maar ben bang dat het dan voor niks is,gedaan.

grtjs An
dinsdag 27 januari 2009 - 10:03
andreash

Andreash

@thanja,

Ik heb vorige week maandag of dinsdag gezaaid. Kiemtijd stond op 8 dagen en dat is inderdaad het geval. (-:

@an,

Tja, ik moet nog even zien hoe het allemaal gaan werken hoor. Misschien wordt het ook wel niks maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Ik was al even bang het me niet lukte om iets te laten uitkomen doordat de passiebloem al 3 weken in de grond zit en nog steeds niks doet. Wilde gewoon even wat resultaat zien. ((-:

En zoals eerder gezegd, als het niks wordt kan ik altijd nog wat tomatenplantjes bij het tuincentrum halen. (-:

@allen
Ik heb het kasje nog niet. Maar voor zover ik het kan zien is het een soort van vlies-dekentje die in dezelfde vorm is als het plastic wat je over het kasje doet. Minder licht doorlatend maar wel dikker (waarschijnlijk met stilstaande lucht erin). Als het zover is dat ik'm in huis heb zal ik eens wat foto's maken (-:
dinsdag 27 januari 2009 - 10:11
an

An

andreash je kan toch altijd nog een keer zaaien.
en die passieflora
probeer nog een met 2 zaadjes ik heb helaas vergeten hoe lang het bij mij duurde voordat het op kwam ik heb in iedergeal nu wel een plant er van die gezaaid is


gr an
dinsdag 27 januari 2009 - 10:30
Thanja

Thanja

@ AndreasH: Mijn tomatenplantjes zijn opgekomen! Vanochtend gekeken en nog helemaal niks en nu vanmiddag twee ieniemieniesprietjes! Nu nog even wachten op de snackpaprika en ananaskers.

De passieflora (edulis) die ik heb heeft een kiemtijd van 4-20 weken.

Groetjes,

Thanja
dinsdag 27 januari 2009 - 17:55
andreash

Andreash

@thanja,

Tomaatjes gaan goed bij mij. Gisterenavond had ik er 3, vandaag alweer 7 stuks. Heb ze in m'n kweekkasje gezet (zo'n plastic ding). Moeten hun tere koppetjes niet stoten natuurlijk (-:

Daarnet even wat pompoenzaden tussen natte watten gelegd. Kijken of daar nog wat uit wil komen (-:
dinsdag 27 januari 2009 - 20:52
the666bbq

The666bbq

Jullie zijn er veel te vroeg bij mannekes tenzij jullie verwarmde serres hebben.
Als je nu begint heb je tegen april veel te grote planten die buiten MOETEN terwijl ze misschien nog niet buiten KUNNEN. Een paar jaar geleden hadden we zomerweer in april en toen kon het wel, maar als 'de ijsheiligen' ons dit soort weer lappen (ook nog niet zo lang geleden) dan zit iedereen weer te jammeren naast zijn planten (buiten) om ze warm te houden.
Als het meevalt heb je een beetje voorsprong maar als het tegenvalt verlies je misschien al je planten of heel wat tijd, geld en moeite om ze niet te verliezen (maar een terugval krijg je dan sowieso). Planten die netjes op tijd buiten kunnen (dus zelfs een beetje te laat) zullen vele van die te vroeg gestarte planten inhalen. En of je nu dertig tomaten kunt oogsten of 35, op die laatste komt het voor mij niet meer aan, als het toch voor de aantallen is dan zet je beter een paar extra planten.

Dus het advies dat ik normaal altijd geef : als het kriebelt (wat normaal is na de winterstop) ga dan op je handen zitten tot het ok is, of nog beter : zoek een alternatief voor januari en februari (pepers, ui, prei, labbonen, reukerwten,...) die zijn er genoeg, en even lonend. Eind februari, half maart (eind maart) zijn nog ruim voldoende om te beginnen. Zeker als je met een kweekkast zaait, want dan staan sommige tomaten al na drie dagen recht) - als je uit ervaring weet dat het heel lang kan duren voor je zaden opkomen dan kan je beter uitvissen waarom ze zo traag opkomen in plaats van gewoon vroeger te beginnen (want die vroeg begonnen zaailingen kunnen in het zwakke licht van het voorjaar inderdaad van die miezerige spichten van planten geven - super opbrengst niet gegarandeerd).

In de loop van deze maand begin ik aan de pepers en de paprika's, daarna komen de tomaten en daarna pas meloenen, pompoenen en van die zaken want die schieten toch gelijk kool uit de grond - ahja wanneer deed ik m'n kolen weer ?? effe gaan spieken in mijn tuindagboeken (handig om zelf ook te hebben trouwens, dan weet je precies wat je de vorige jaren goed of minder goed deed)


Peter



u blogt toch ook ? http://the666bbq.blogspot.com
vrijdag 30 januari 2009 - 13:55
andreash

Andreash

@peter,

Begerepen.... Ik zal me in het vervolg inhouden met de tomaten en andere zaken die niet al te vroeg gezaaid kunnen worden en zal beloven ook niet te gaan piepen als het niet zo'n geweldige oogst is. Ik doe het nu in ieder geval gewoon nog voor de leuk.

Plantjes staan best warm (heel veel glas in de woonkamer) en genoeg licht krijgen ze ook op het moment. Als het allemaal niet meer past gaan ze naar boven in m'n kluskamertje (ook warm genoeg) en dan zet ik er wel een lamp bij. Misschien dat er dan nog wel iets van te redden is

Trouwens... Wel een goeie, dat op je handen gaan zitten. Kun je ook gebruiken als je geen zin hebt om af te wassen. Net zolang blijven zitten tot je handen slapen en dan is het net of een ander het doet
vrijdag 30 januari 2009 - 15:29
Thanja
vrijdag 30 januari 2009 - 17:32
the666bbq

The666bbq

hola pola, niemand moet zich voor mij inhouden en het moet leuk blijven, dus als je graag plantjes ziet opkomen dan moet je dit vooral doen, er is geen helendere hobby dan plantjes kweken. Ik bedoel gewoon dat je betere resultaten kan halen als je op het juiste moment te werk gaat, en dat het meestal met minder zorgen gepaard zal gaan.

Als de ontkieming je grootste probleem is, dat je probeert op te vangen met vroeger te zaaien dan moet je misschien op zoek naar het echte probleem (slecht zaad, te koud, te nat, te droog,..). Misschien ben ik ondertussen zo verwend door de goede opkomst in de kweekkast dat ik me niet meer kan voorstellen hoe moeilijk het soms kan zijn zonder de hulpmiddeltjes.

Baat het niet dan schaadt het niet : één van mijn rituelen bij het zaaien is gebruik te maken van een mengelingetje thee omdat dat de zaden "zou kunnen" helpen kiemen. ik heb ooit eens gelezen dat dit kan werken en naar mijn gevoel doet het zeker geen kwaad, dus als iemand me nu toch zou zeggen 'doe het maar niet' dan doe ik het toch want ik voel me er goed bij (Kamille thee gaat er bij omdat dat wat schimmelwerend zou zijn, maar alle thee is goed)
Andere opmerkingen : gebruik gewone zaai- (en stek)grond tot de zaailingen sterk genoeg zijn, die jonge dingetjes verdragen niet zomaar alle grond, en als ze het wel doen kunnen ze nog altijd 'omver vallen als een gekapte boom' door schimmels en andere beestjes. niet gaan liggen gierig doen over de basis van heel uw opstelling.
Gebruik als je kan onderwarmte, de grond moet niet gloeien maar hij mag meestal wat warmer dan de omgevingstemperatuur (de meeste zaaien in een bijgebouwtje en niet in de living). Boven een een radiator kan al voldoende zijn, geen dure opstellingen nodig, maar waarschijnlijk niet vlak op een radiator, de zaden moeten zwelle, niet zweten en poffen.
Maak de grond vochtig genoeg (niet nat, als er water uit je zaaigrond loopt als je erop knijpt is hij waarschijnlijk te nat) en hou hem vochtig door er een kap over te zetten (af en toe even luchten).


Het komt allemaal goed, en je kan al beginnen oefenen op die andere groenten (en bloemen) al hebben die de onderwarmte misschien niet zo nodig als de tomaten en de pepers. (trouwens pepers en paprika's : ga je gang, die blijven toch vrij lang klein)
vrijdag 30 januari 2009 - 18:17
Thanja
vrijdag 30 januari 2009 - 19:12
Thanja

Thanja

Deze tomatenplant heb ik 23 januari gezaaid. Vanochtend zag ik de eerste bloemetjes zitten. Weliswaar in knop nog....

Groenten

zaterdag 28 maart 2009 - 15:28
Thanja

Thanja

Dit is de hele plant:

Groenten

zaterdag 28 maart 2009 - 15:29
the666bbq

The666bbq

lijkt me dat je mag dieven thanje en je kop is aan 't splitsen, kan de bedoeling zijn om twee hoofdtakken te bewaren maar meestal niet

Je kan de dieven trouwens stekken, dat lukt vrij goed en voor je het weet heb je dus weer wat planten extra (dieven niet te klein uitbreken dan, ik zou zeggen toch minstens een half potlood dik)
maandag 30 maart 2009 - 09:37
Thanja

Thanja

't Is een struiktomaatje. En die hoeven toch niet gediefd hoeft te worden?

Ik ga niet de dieven stekken, hoor! Ik weet nu al niet waar ik alle plantjes kwijt moet!

Resultaat valt niet tegen toch, the666bbq?
maandag 30 maart 2009 - 09:47
the666bbq

The666bbq

zeker niet Thanja,
en inderdaad struiktomaten hoeven niet gediefd te worden.
maandag 30 maart 2009 - 12:26
bisschop

Bisschop

Zou graag wat meer weten over scnack komkommer en snackpaprika
mvg
marleen
maandag 30 maart 2009 - 14:31
Thanja
maandag 30 maart 2009 - 22:49
Thanja

Thanja

Bij alle bekende zaadleveranciers is wel zaad te krijgen van de snackpaprika. Zoek op de site van de zaadleveranciers op paprika en je zult ook de mini-vorm krijgen.

dinsdag 31 maart 2009 - 09:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon