menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Radijs

Ga naar meest recente reactie

Thanja

Thanja

Beste forumleden,

Ik vind het heerlijk om op zulke koude dagen rond te kijken bij diverse zaadleveranciers (websites). Bij elke site kijk ik bij radijs, in de hoop een radijs te vinden die mild van smaak is, maar vaak staat de mate van voosheid erbij en niet een korte smaakomschrijving. Ik koop jaarlijks een zakje zaad radijs Pink Beauty, juist vanwege die milde smaak.

Kennen jullie nog andere radijssoorten die mild van smaak zijn?

Groeten,

Thanja
zaterdag 10 januari 2009 - 15:41
printemps

Printemps

hallo

kijk eens bij 'de nieuwe tuin'
veel verschillende soorten
ook mengsels
en niet duur voor de verzending

mvg
an
zaterdag 10 januari 2009 - 16:15
Rita1960

Rita1960

Hoi Thanja,

Mijn ervaring met radijzen is dat als je de radijsjes te groot laat worden, dat ze dan voos zijn. Dus oogst ik ze liever wat kleiner.

groetjes,

Rita
zondag 11 januari 2009 - 09:10
Thanja

Thanja

@An: Ook bij denieuwetuin staat er niet bij wat voor smaak de radijsjes zullen hebben. Aan kleurtjes bij denieuwetuin geen tekort!

@Rita: Ik heb tot nog toe maar één soort radijsjes in de tuin gehad (Pink Lady), die niet gemakkelijk voos wordt. Voor voosheid ben ik ook niet bang, zoals je al opmerkte: jong oogsten.

Wat voor radijzen zaaien jullie? En wat voor (smaak)ervaringen hebben jullie daarmee?
zondag 11 januari 2009 - 19:46
Rita1960

Rita1960

Hoi Thanja,
Moet ik even nakijken welke soort(en) ik heb. Zal je het later laten weten, duik nu m'n bed in, ben niet in orde en moet morgen wel werken,
Antwoord houd je tegoed van mij.
Groetjes
Rita
zondag 11 januari 2009 - 21:10
Rita1960

Rita1960

Thanja,
Ik heb de radijs: Gaudry, niet echt mild, meer pittig en ronde soorten gemengd, waarvan de witten meer milder van smaak zijn en de roden pittiger.
De witten / gelen zijn minder belieft bij de slakken en hoe het kan weet ik niet maar worden ook minder snel voos.

Grt'n
Rita
maandag 12 januari 2009 - 20:36
Thanja

Thanja

Ha Rita,

Dank voor je antwoord. Als de witte wat milder zijn, ga ik, voor de variatie naast de Pink Beauty, een gemengd zakje proberen (geel, wit, half wit, half roze). Op mijn minituintje is het al snel zonde als er radijsjes staan, die ik zelf niet lekker vind.

De temperatuur moet nog iets omhoog en dan kan de eerste zaai alweer gedaan worden!

Groeten,

Thanja
maandag 12 januari 2009 - 21:05
Rita1960

Rita1960

Succes Thanja!

Hoop dat 'k je een beetje geholpen heb.

groetjes

Rita
maandag 12 januari 2009 - 21:47
Thanja

Thanja

Jazeker Rita, ik heb de zaden vandaag binnen gekregen (mix met gele, rode, rood-witte, witte en roze). Ik hoop dat ze niet te scherp zijn. Wanneer ik ze geoogst heb zal ik laten weten welke mijn voorkeur heeft
zaterdag 17 januari 2009 - 10:15
printemps

Printemps

hallo

zopas gevonden bij de nieuwe tuin

green luobo
staat bij oosterse verfijning 2

mvg
an
maandag 19 januari 2009 - 20:27
Thanja

Thanja

Dat lijkt me een leuke! Bedankt voor de tip. Ik kwam te laat achter de site van denieuwetuin. Te laat in de zin van: al veel zaden in bezit of besteld. Ik zet het op mijn verlanglijstje voor volgend jaar. Het lijstje voor denieuwetuin wordt steeds langer...

Waarom zetten ze een groene radijs ook niet bij de radijsjes
maandag 19 januari 2009 - 20:34
printemps

Printemps

weet het ook niet

zit hem zoals ij bij uw favorieten
binnenkort gaat de vernieuwde site komen

mvg
an


weet niet of her ver is voor U maar er zijn een paar opendeurdagen
in mei(zaden en planten) en september(druiven enzo en bezoek van zijn tuin mogelijk)
ben er eens geweest in mei en het is een toffe péé
had hem ook eens gemaild en kreeg een antwoord terug

maandag 19 januari 2009 - 20:41
Thanja

Thanja

Hij staat er ondertussen al bij mijn andere favoriete tuinsites. Ik woon midden-Nederland, maar voor een goede (proef)tuin willen we een stukje rijden. Ik zal de site in de gaten houden!
maandag 19 januari 2009 - 20:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon