menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenplanten

Ga naar meest recente reactie

bisschop

Bisschop

Hallo,
De tomatenplanten schieten hoog op met een dunne stengel
Wat kan de oorzaak zijn
woensdag 25 juni 2008 - 22:58
annd6

Annd6

Te weinig licht waarschijnlijk...waar staan ze?
Groetjes
Ann
donderdag 26 juni 2008 - 12:59
printemps

Printemps

hallo

te veel naast elkaar geplant(in een pot)?
plaats eens een foto

mvg
an
donderdag 26 juni 2008 - 16:24
bisschop

Bisschop

Ze staan in een serre maar geen met ruiten
Het is een serre met gegolfde plastieken platen
donderdag 26 juni 2008 - 18:38
lacegarden

Lacegarden

zijn de golfplaten geel geworden door de ouderdom?
zijn er aan de zijkanten ook golfplaten?
het zou kunnen dat je een tomatensoort hebt die zeer hoog wordt en waar de stam zeer dun blijft: tripel n'crop
dat is een heirloom soort.
wat je ook nog kunt doen: probeer eens met een neutrale zeep de platen proper te maken(indien ze vuil zouden zijn, of met een hogedrukspuit, maar let dan op dat je de druk niet te hoog zet of je hebt brokken.

donderdag 26 juni 2008 - 23:07
bisschop

Bisschop

Rita,
dank voor je reactie
Het zijn inderdaad gele en verouderde golfplaten en aan de zijkanten ook.
Het ras kan ik niet zeggen
zou het daardoor kunnen zijn dat ze niet genoeg licht hebben of kan het de grond zijn want er hebben kippen ingelopen
Mvg
marleen
vrijdag 27 juni 2008 - 22:33
lacegarden

Lacegarden

Marleen,
Hebben wij ooit eens niet geruild? Of ben jij persoonlijk eens niet bij mij thuis geweest?
Dan zou het kunnen dat jij hier bij mij toch wel van die tripel n'crop plantjes hebt. Misschien heb jij nadien toen zelf zaden genomen. De tripel n'crop is een plant die broos, zeer snelle groeier, en zeer veel langwerpige lekkere rode tomaten geeft. De groei is dubbel zo snel als bij een andere soort, de stengel is echt zeer dun en die plant moet goed opgebonden worden.
Dat moet zo iets van een 4 jaar geleden zijn.

Waar er kippen gelopen hebben, dat is bij mij over gans de groententuin en in de serres.
Mijn kippen slapen zelfs in de winter in de serre, die deuren staan toch altijd dag en nacht open. Dat is echt geen probleem.
Ja die golfplaten zullen natuurlijk niet meer optimaal het licht doorlaten.
Mijn eerste serre toen ik begonnen ben 30 jaar terug was ook met van die golfplaten.
Ik heb daar altijd met goede resultaten tomatenplantjes gekweekt die ik aankocht bij Peter Bauwens.
Ik had daar in die serre(eigenlijk een beschutting) heel goede opbrengsten.
Probeer eens 1 golfplaat met wat allereiniger proper te krijgen, maar zorg dat er geen spoellwater op de grond terecht komt.
Heb jij trouwens al vruchtvorming op die planten in die serre?
Kan jij het blad beschrijven van de planten of zijn het allemaal verschillende soorten?
SUC6

zaterdag 28 juni 2008 - 13:37
bisschop

Bisschop

inderdaad Rita,
ik spreek nog altijd met veellof over u tegen vele mensen ik vind je een toffe vrouw.
Hoe gaat het met de gezondheid? Vind het tof dat je zo samen werkt met die jongen in het tomatenblad.
Ik wens je zeker nog veel succes met alles wat je onderneemt. Mijn man spreekt nog steeds met veel lof over je tomaten. Ikzelf kan moeilijk zelf planten kweken ik zal deze winter eens op je site gaan lezen hoe je het juist doet en zien wat ik fout doe.
ik heb reeds vruchtzetting maar het zijn verschillende soorten onder elkaar er staat zelfs een komkommer die het maar niet goed doet.
Zal het blad eens bestuderen en je dan antwoorden.
mvg
marleen
zondag 29 juni 2008 - 06:24
lacegarden

Lacegarden

Marleen,
ge moet mij niet bewieroken, laat dat maar.
btw: laat het ons gewoon over tomatenkweek houden.
gij woont toch niet ver van mij, ?
anders moet ge eens komen kijken hoe die van mij eruit zien(tomaten) en dan weet je het onmiddellijk waar de oorzaak ligt.
zondag 29 juni 2008 - 13:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon