menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaad zaadzakjes en heel lekker tomatenbrood

Ga naar meest recente reactie

annd6

Annd6

Hallo
Ik heb vandaag voor de eerste keer zelf zaad gewonnen van vier soorten. Rita ik heb de zakjes gemaakt zoals wordt uitgelegd op je site en ik heb even moeten zoeken om ze toe te kunnen doen maar het is gelukt. Tof zo zonder plak en lijmtoestanden.
Ik heb ook een lekker tomatenbrood gebakken, ik had dat al wel eens gedaan met gedroogde tomaten maar nog niet met verse. het recept is nog in een experimentele fase maar ik ben tevreden over de eerste resultaten. Mijn man vond het ook lekker en hij is heel kritisch.
Rita, Angelo, misschien kan ik een lekker tomatenbrood voor jullie bakken als ruilmiddel voor zaad?
Groetjes Ann
maandag 7 augustus 2006 - 22:04
annd6

Annd6

Angelo, ik heb op je site gelezen over de gistingmethode om zaad te winnen. Kan je me eens uitleggen waarom je die verkiest boven de methode om te mixen?
Ann
dinsdag 8 augustus 2006 - 22:23
Tomateboer

Tomateboer

Hoe bedoeld u,...Mixen?
Hier moet ik dat in grote hoeveelheden doen .
Soms met 50 of 60 soorten tegelijk,...
grt
dinsdag 8 augustus 2006 - 23:18
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Er is nog een methode: de zaadjes en het sap van de tomaat samen met wat water in een pot doen en dan gewoon met de staafmixer er even in. En neen, de zaadjes gaan er niet van stuk. Het gaat veel sneller, ik kan nog niet van resultaten spreken, het is de eerste keer dat ik het doe maar men heeft me verzekerd dat deze manier prima resultaten oplevert.
Amai, met 60 tegelijk, dat moet wat geven aan geurhinder!
Ann
woensdag 9 augustus 2006 - 10:41
Tomateboer

Tomateboer

Ja ik wist van die methode maar voor mij is dat niet haalbaar.
Ik mag hier dan de hele dag met de mixer staan paraderen .
Ja met 60 tegelijk,maar ik zet die potjes niet binnen hoor,...in het tuinhuis.
Want dat stinkt enorm
grt
woensdag 9 augustus 2006 - 12:36
annd6

Annd6

O, tja, je hebt sneller het effect maar wat meer werk alhoewel dan heb je al die potjes niet staan stinken . Ik heb niet echt een tuinhuis, ze staan in de veranda (met de deur open!) maar ruiken doen ze nog niet. Enfin dan denk ik toch dat ik voor de mixer opteer
Het begint hier nu wel lekker te lopen, ik haal elke dag al heel wat tomaten binnen!
Leuk!
Ann
woensdag 9 augustus 2006 - 12:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon