menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kweekzak

vandersnoekgusting

Vandersnoekgusting

Hallo allemaal,
Is het mogelijk om in een kweekzak tomaten te kweken??
Als kweekzak wil ik gebruiken zak met goede rijke potgrond. Ik wil deze dan plat op de grond leggen en de bovenkant insnijden en dan hier tomatenzaadjes in planten.... Is dit heel raar of eventueel wel mogelijk.
Alvast bedankt voor de reacties!

Walter
zondag 3 februari 2008 - 16:13
Tomateboer

Tomateboer

Beste Walter,

Het is zeker mogelijk om tomaten en trouwens vele andere groentes te gaan telen in een groei of kweekzak.
Het wordt zelfs meer en meer toegepast, al is er wel wat voorafgaande informatie aan verbonden.
Het direct gaan zaaien in de potgrond is niet echt aan te raden, daar de grond al bemest is (wortelverbranding) en de planten teveel voeding zullen verorberen.
U kunt de plantjes dus beter eerst opkweken tot zo'n 8 à 10 weken en vervolgens gaan uitplanten in de groeizakken.
Verder is het belangrijk dat u niet te veel water geeft, wat dan ook weer wortelrot kan veroorzaken.
Ook meststoffen zullen toegediend moeten worden, al zal dit wel meevallen.
Veel succes
Vriendelijke groeten
Angelo
zondag 3 februari 2008 - 16:45
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

In het proefstation van Sint-Katelijne-Waver, dat we enige tijd geleden bezocht hebben, staan al hun verschillende tomatensoorten in zulke zakken.
En groeien dat die doen !
De stengels werden naar boven geleid en dan horizontaal verder, meters lang.

Voor de rest weet ik er niets van, misschien dat zij wel informatie geven aan liefhebbers.

groetjes

Hilda

http://www.proefstation.be/nederlands/index.html
zondag 3 februari 2008 - 17:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon