menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Volkstuin

Ga naar meest recente reactie

andre

Andre

Vandaag eens naar de volkstuin geweest en wat zag ik op mijn eigen groentetuintje waren mijn pompoenen allemaal gewoon kapot geslagen, de stukken lagen gewoon in de wegels verdeeld de stokbonen lagen gelijk met de grond, en dit niet door de wind.
Mensenlief waar gaan wij naar toe in deze maatschappij? Voor vele jongeren is de vakantie te lang ze beginnen zich te vervelen .Wel laat ze maar eens alles komen herstellen dan weten ze ook eens wat het is om zorg te dragen voor vele mensen hun hobby.

andre
donderdag 3 augustus 2006 - 22:08
Bowie

Bowie

Dat is verschrikkelijk - al je harde werk tot moes herleid - was het alleen dat van jou of van iedereen in de volkstuin?
donderdag 3 augustus 2006 - 22:14
Victor44

Victor44

Ja André wat gaat er gebeuren met de toekomst al sommige jongeren voor het heden geen eerbied meer hebben! Wat zal er voor hen te eten zijn als het eten wat hun vaders voor hun teelde door hen zo maar vernietigd wordt!
Sterkte!
donderdag 3 augustus 2006 - 22:17
Tomateboer

Tomateboer

Maar Andre toch,ik heb compasie met u.
Echt waar,wat die jongeren hebben gedaan kan niet!!!
Hoh inderdaad wat een maatschappij
grt en hopelijk komt het in orde
donderdag 3 augustus 2006 - 22:24
andre

Andre

Ja het was alleen op mijn perceel, gewoon omdat ik verandwoordelijk ben voor alle tuinen en ik verleden week aan wat jongeren een opmerking had gedaan die bezig waren met halfrijpe appels te plukken en die gewoon aan het gooien waren naar vele mensen hun serres. Dus eigenlijk moet men de ogen dicht doen, maar verdmm dit zal nooit gebeuren . Maar soms voeld men zich zo machteloos en zelf nu bedreigd. Een oplossing? volgens mij geen enkel want vele kinderen worden gewoon aan hun lot overgelaten , ouders moeten werken dus trekt maar jullie plan

andre
donderdag 3 augustus 2006 - 22:53
annd6

Annd6

Hallo André,
ik vind het heel erg voor je. Als iemand iets kapot maakt waar je al zoveel tijd en liefde ingestoken hebt getuigd dat van heel weinig respect.
Het is inderdaad moeilijk om met jongeren te communiceren op een normale manier maar ik denk , misschien ben ik veel te idealistisch, dat praten nog steeds de beste oplossing is. Ik heb toch ervaren dat als je ze voor het blok zet of terechtwijst dat ze rapper in groep wraak nemen. Misschien moet je een paar enkelingen in je tuin uitnodigen en uitleggen wat je allemaal doet en waarom, als je één van hen dat kan doen inzien kan hij misschien in de groep het verschil maken.
Ik hoop dat het bij een éénmalig feit blijft.
Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 23:11
andre

Andre

Hallo Ann

Wat je zeg daar zit veel waarheid in, maar spijtig genoeg is dit niet eenmalig jaarlijks hebben we ongeveer dertig vandalen streken tot zelf inbraken in ons clubhuis en heb al verscheidene jongeren een rondleiding gedaan en uitgelegt wat er eigenlijk gebeurt en ook doel van een volkstuin uitgelegd en bij vele is het antwoord ja mooi oude zak maar wij bekijken het anders.

andre
donderdag 3 augustus 2006 - 23:17
Adrienne

Adrienne

Erg Andre en héél erg jammer dat zoiets gebeurt.
Maar t' zijn niet alleen de jongeren.
Sommige volwassenen geven niet echt een goed voorbeeld.

Vorig jaar na een bezoek aan mijn ouders.
Was een mama met twee kleine kindjes onze tuin aan t'plunderen.
In haar fietstas, een courgette, ne pompoen, 2selder, 2prei, uien,
patatjes,enfin alle twee der tassen zaten goed vol.
Het kleinst een meisje ik denk een jaar of zes, een flinke tuil dalia's.
En der zoontje misschien 10 had al mijn gladiolen vast.
Kunt ge da geloven, en dan zijn ze nog zo brutaal ho man en ik maar janken.
K' had verdorie just zoveel mooeite gedaan om een bloementuin aan te leggen
met de tips die ik hier van de vrienden gekregen had.

Jongens toch zoiets is niet meer normaal.
Ge zou ze gelijk onder dere put komen.

Enfin, ik hoop dat er bij jou nog iets te redden valt.
gtjs adrienne
donderdag 3 augustus 2006 - 23:24
annd6

Annd6

Ja, dan heb je inderdaad écht moeite gedaan om het hun proberen duidelijk te maken.
Ik weet het ook niet...misschien moesten ze zelf een stukje grond daar hebben dat ze bewerken...maar weinig jongeren zijn erin geinteresseerd. Nee...dan weet ik het ook niet meer. Eigenlijk triest, na al je pogingen.
Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 23:26
Bowie

Bowie

Gelukkig zijn niet alle jongeren zo, zie maar naar tomatenboer.

Alleen daar ben jij nu natuurlijk niet veel met geholpen hé.
donderdag 3 augustus 2006 - 23:29
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Adrienne,
nie te geloven , als zelfs de ouders geen grenzen meer kennen! Kunnen ze zo makkelijk in je tuin?
Mijn vader heeft een moestuin , aan de kant van een drukke weg. Hij heeft daar één maal plunderaars geweten. Nu staat er een simpel hekje (dat iedereen openkrijgt door gewoon te duwen) en een rijtje mais (mijn ideetje:leuk voor kippenvoer en het zicht is beperkt) en hij heeft nooit meer last gehad. Als ik jouw en Andre zijn verhaal zo hoor begin ik te denken dat hij veel geluk heeft gehad!
Ik vind het erg voor jullie allebei
Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 23:34
annd6

Annd6

Ja inderdaad, Angelo is wel eenmooi voorbeeld dat je de jongeren nog niet helemaal mag opgeven, het kan ook anders.
Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 23:36
Tomateboer

Tomateboer

Dank je wel!!
grt
donderdag 3 augustus 2006 - 23:39
annd6

Annd6

Graag gedaan!

Het is waar ook hé! En ik geloof er vast in dat er nog zo zijn als jij! Nu maar hopen dat ze de kans krijgen om het verschil te maken!
Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 23:50
Adrienne

Adrienne

Ann,
Ik woon niet in de drukte!!!
Veel te groot om erf en gronden af te maken.
En tja nu mijne hond los zit scheelt het wel.
Alleen gaan ze naar de buurman.
Na is die mens de pineut.
PFFFF erg hé.

gtjs adrienne
vrijdag 4 augustus 2006 - 00:34
Ann1790

Ann1790

Wat erg voor je Andre
vrijdag 4 augustus 2006 - 00:34
hofknoeier

Hofknoeier

Hoi Andre,kan je geen klacht indienen bij de politie,aangezien je weet over welke jongeren het gaat of een keertje met de ouders van die jongeren gaan praten.Je kan natuurlijk ook altijd klacht indienen tegen onbekenden,dan staat het in alle geval geregistreerd,en bij meerdere klachten zal er dan wel opgetreden worden denk ik.
Het is echt wel jammer dat zulke dingen gebeuren,jongeren hebben vandaag de dag nergens nog respect voor en de fout ligt meestal bij de ouders,die hun kinderen te weinig respect bijbrengen voor andermans goed en geld.
Hopelijk valt er in je volkstuintje nog wat te redden,ik wens je nog veel succes en ik zou zeggen geef de moed niet op om verder te gaan,mischien dat je zo wat respect kan afdwingen gewoon door te laten zien dat je je niet laat kennen door deze tegenslag.
vrijdag 4 augustus 2006 - 09:30
florentina

Florentina

André,

Ik zou ook - telkens wanneer er zich vandalenstreken voordoen - klacht neerleggen bij de politie.
Met de gebundelde klachten trek je naar het gemeentebestuur. De gemeente moet toch in opdracht
van haar bewoners waken over het grondgebied, en niet alleen in verkiezingstijd.

Dat het nu precies de jongeren zijn die je aangesproken had, daar heb je geen bewijzen voor.
Laffe daden worden bij voorkeur verricht wanneer er geen getuigen zijn.

Ik vind het erg wat er gebeurde, omdat je ziel in die volkstuinen zit, in de vruchten van al je
inspanningen en in die van de andere mensen.
Voor mij blijven vooral de ouders in gebreke : zij geven onvoldoende grenzen aan van wat kan en
wat niet kan. Zelf geven de volwassenen de slechtste voorbeelden : verkeersregels zijn er alleen
voor de anderen, in en rond de glascontainers wordt de smerigste rommel gedeponeerd,
gif wordt in de riool geloosd, verzekeringen worden niet betaald, bouwmaterialen worden op de werf
gestolen ( dat begint met een emmertje zand ), de openbare beplanting wordt gestolen en in eigen
tuinen of bakken geplant, enz..... Ik heb gedurende 35 jaar gehoord: "mijn papa doet dat.... ,
mijn mama zegt dat ..... " . Maar met de meeste kinderen ging het wel goed hoor.
Laten we hopen dat ook jouw vandalen tot bezinning komen. florentina
vrijdag 4 augustus 2006 - 10:13
lacegarden

Lacegarden

André,

ik kom juist thuis en lees dit. Nog niet alles kunnen lezen. Maar mag ik je vrgen om zeker bij de politie klacht neer te leggen/ Mijn man is 33 jaar parketmagistraat geweest en is anderhalf jaar met pensioen. Hij zegt me van dit zeker te doen.

Je mag zelfs bij mij komen om van wat ik als oogst heb een deel te komen halen. (gratis natuurlijk)
Zulke dingen daar kan ik razend voor worden.
Als je meer informatie wilt laat mij dan een mailtje.
Wilt ge dat ik kom om op te ruimen?
laat gerust iets weten hoor.
meer kan ik nu niet schrijven, ik ben volop bezig met mijn bootschappen uit de auto te halen.
André, laat de moed niet zakken. Kop op man, laat je niet doen door die vandalen.

rita
vrijdag 4 augustus 2006 - 13:13
andre

Andre

Rita.

Dank u wel voor het voorstel, mensen gelijk jullie worden spijtig genoeg meer en meer zeldzaam.
Wat het opruimen aangaat dat is gedaan vele mensen van de volkstuin hebben geholpen. Gelukkig zijn de staakbonen niet vernietigd ze waren nog in zijn geheel wat de pompoenplanten aangaat daar zijn verscheidene pompoenen vernietigd, maar heb er nog genoeg van over Ik heb het ook aangeggeven aan de politie dit doet ik altiijd Want dit is niet de eerste maal dat dit gebeurd iedereen heeft daar last van.We worden regelmatig zelf bestolen in de kantinne. En de moed laat ik niet zakken indegendeel. Hopelijk betrapt ik ze nooit want weet niet goed wat de gevolgen zouden zijn.

Nog eens hartelijk dank

andre
vrijdag 4 augustus 2006 - 14:32
lacegarden

Lacegarden

André, ik kan gerust een paar pompoenstruiken uitdoen hoor, en Angelo heeft terug boontjes gezaaid, dus als je daar iets moet van hebben wil ik je altijd boontjes geven(als ze lukken natuurlijk)
André, als je die daders tegenkomt: kalm blijven, en de politie haar werk laten doen. Bijt desnoods je tanden kapot in je mond, knijp je nagels door je handpalmen, maar doe zelf niets. Ze zullen je uit je vel lokken maar doe niets. Ik kom liever een André tegen die kalm gebleven is dan een André die woedend geworden is en achteraf nog zou met problemen zitten.
André, ik werd zo vorig jaar op een beurs in het publiek door iemand uitgemaakt, ik ben ook kalm gebleven. Achteraf toen ik terug op mijn stand kwam eens heel hard uitgeweend. Een andere standhouder is toen komen aanbieden om getuige van die zware uitlok woorden te zijn.
Jij gaat als winnaar uit de bus komen als je kalm blijft, zij niet hoor. Maar ik weet het, het is zeer moeilijk
een dikke kus van mij
rita
vrijdag 4 augustus 2006 - 16:35
martine

Martine

andre,
ik lees nu ook wat je is overkomen, dat is wel te erg,he.
goed dat je hebt aangegeven en de wijze raad van Rita opvolgen. ze zullen hopelijk eens betrapt worden, en dan misschien gemeenschapsdienst met de nodige begeleiding doen, zodat hun houding verandert, want dat belooft niet veel goeds, he.
maar ondertussen zul jij je nog wel niet goed voelen, he, na wat er gebeurde. een tuinier legt een deel van zijn hart en ziel in de tuin , en dan dit...

Adrienne,
dat is ook ongelooflijk, he, wat er bij jou gebeurde,ne mens houdt het niet voor mogelijk...

Martine
vrijdag 4 augustus 2006 - 18:28
marleen

Marleen

ja andré,
sluit mij aan bij iedereen hierboven,
spijtig dat je dit moet meemaken,
gelijk heb je dat je klacht neergelegd hebt,
hoop dat je dit niet meer moet meemaken!
en als er iets moet gedaan worden,
ik woon in de buurt hé
gr marleen

vrijdag 4 augustus 2006 - 20:42
andre

Andre

Aan iedereen dank u voor de reacties, zoiets doet deugd.

Andre
vrijdag 4 augustus 2006 - 21:23
lacegarden

Lacegarden

Adrienne,
iets degelijks meegemaakt:
op een zondagmorgen stond er een man van rond de 60 in onze serre gele tomaten te plukken.
die was gewoon over onze oprit gestapt, naar een serre gegaan en was beginnen plukken .
Ik in mijn slaapkleedde tun in. Ons Pistache die had zo hard geblafd, dus ik dacht , dat is niet pluis. Die vent zijn zakken zaten vol en zijn mond ook nog.
ik heb hem het volgende gezegd:
ha , kameraad , oe is het smaken ze?
jammer hé dat ze juist gespoten zijn met een zeer straf middel dat zeker een week diarhee geeft.
Hij had dan nog het lef van mij te antwoorden:
ah , ge hebt er toch teveel.
vrijdag 4 augustus 2006 - 21:37
Tomateboer

Tomateboer

Da zijn nog de slechtste!
grt en hopelijk gebeurt dat niet meer
vrijdag 4 augustus 2006 - 21:57
Adrienne

Adrienne

Tja en dan moet ge weten
als men het vraagt k' zou de broek van mijn ke weggeven.
Juist zoals vele hier op t'forum.

Stommerikken zijn't !!!
grtjs adrienne
vrijdag 4 augustus 2006 - 23:16
Tomateboer

Tekst aangepast

Tomateboer

ja,...
grt
zaterdag 5 augustus 2006 - 00:00
lacegarden

Lacegarden

Adrienne, hier op het forum ook zitten er een paar die je enkel en alleen ziet als het gaat om zaden te bekomen
, anders hoor of zie je ze niet.
Ik ben juist zoals U, altijd alles maar weggeven, maar meisje al zeer dikwijls het deksel op de neus gekregen.
Vraag het maar aan angelo, die weet het wel. Die heeft hier ook al veel gehoord en gezien.
zaterdag 5 augustus 2006 - 19:48
Tomateboer

Tomateboer

Ja ,Rita,...het is jammer dat dat gebeurt is!
En dat soort mensen hebben dan nog het meeste geluk in hun leven
grt
zaterdag 5 augustus 2006 - 20:32
ines

Ines

Beste,
Na het lezen van deze tegenslagen brengt het me terug in de tijd zo een 25 jaren geleden toen
was het nog niet nodig om een woonst en omgeving af te sluiten...dit deden wij dan ook niet,
wat zalig te kunnen kijken naar verre landerijen en een vrij stuk natuur.
Iedere dag werken en dan thuiskomen zalig genieten van het groen.
Ik kan nu eerlijk schrijven dat wij nooit 1 bes,noot,kers en noem maar op geplukt of gegeten hebben
15 jaar lang...toen hadden we nog niet door wat er gebeurde.
Een hond maakte het nodig de woonst en omgeving af te sluiten met een omheining en toen gebeurde
een wonder alles stond vol fruit en groenten
Allen die hetzelfde meemaakten hebben hetzelfde wrange gevoel van: waarom?
Waarom evolueren wij naar een zo gesloten maatschappij waarin ieder zich moet beschermen tegen
de ander? Triest is het
Ik wens de mensen die respectloze situaties meemaakten veel moed en denk er aan laat het slechte
niet over het goede regeren,groetjes,ines.
zondag 6 augustus 2006 - 00:12
Leentje

Leentje

André en Adriennne en Rita,

En wie weet wie nog meer!

Het is inderdaad al ver gekomen als ze groenten uit uwe hof komen pikken.
Maar regelrecht kapot doen en vernielen, zo maar, is toch echt niet te geloven.

Als praten niet helpt, ze eens goed aan hun oren trekken


Misschien een bordje zetten met "camerabewaking of zo" misschien krijgen ze dan bang dat er bewijzen zullen zijn ???

Groetjes,
Leen
zondag 6 augustus 2006 - 03:16
marleen

Tekst aangepast

Marleen

Ja ,Rita,...het is jammer dat dat gebeurt is!
En dat soort mensen hebben dan nog het meeste geluk in hun leven
grt
null

je mag dat niet geloven angelo,
misschien lijkt het dat die mensen het meeste geluk in hun leven hebben
maar niets wordt ongestraft gedaan,
er komt een dag dat loontje achter zijn boontje komt,

idd jammer dat we in zo'n maatschappij leven,
nog beter te aanvaarden als je weet dat iemand gepakt heeft uit armoede uit noodzaak,
maar juist die mensen hebben teveel trots
de echte dieven en vandalen, heb er ook geen begrip voor
maar ik geloof er wel in dat hun daden zich ooit tegen zichzelf keren.

marleen
zondag 6 augustus 2006 - 09:14
marleen

Marleen

wat die onderstreepte null boven mijn berichtje staat te doen weet ik ook wel niet, sorry
marl
zondag 6 augustus 2006 - 09:16
andre

Andre

Deze morgen kreeg ik een telefoon van de politie met het nieuws dat ze de vandalen bij de kraag hebben kunnen nemen en terug op de volkstuin en nu bij iemand anders.
Leefdtijd 12 , 13, en 9 jaar oud De reden was gewoon even plezier maken. Als ik deze leefheid had maakte wij ook plezier en ook was ik geen heilige maar vernielen dat nooit want dan was er pa of ma om de broek warm te maken. Nu heb ik contact gehadt met deze ouders van de vandalen en vroeg ik gewoon waarom het antwoord was jongen je ben zelf jong geweest. Wat kan ik nu daar op antwoorden gewoon niets even slikken en weg gaan het werd anders iets teveel.

andre
zondag 6 augustus 2006 - 19:11
marleen

Marleen

ja andré daar is weinig aan te doen hé,
mijn zoon is ook -wij allemaal trouwens- zo jong geweest,
maar hij was "thuis" of ik wist "waar" hij was.
probleem is dat sommige ouders het maar normaal vinden
dat hun kinderen zomaar "ergens" wegzijn langs of op de straat!
laksheid en geen verantwoordelijkheid nemen om deftig op te voeden...........
maar goed,
waarschijnlijk zal het vandalisme nu gedaan zijn,
die gastjes zullen wel nen keer schrik gehad hebben zeker
zo geconfronteerd met de politie
en hopelijk waren deze laatsten niet te zacht!

marleen
zondag 6 augustus 2006 - 20:39
martine

Martine

ben blij dat ze betrapt zijn, en zoals Marleen zegt, hopelijk zijn ze toch geschrokken van het politie optreden, en vooral te hopen dat ze leren beseffen dat zoiets niet kan;
spijtig dat de ouders hier hun verantwoordelijkheid niet nemen...
Martine
zondag 6 augustus 2006 - 20:44
Tomateboer

Tomateboer

Ja goed dat ze gevat zijn,alleen viel ik bijna omver wanneer ik de leeftijd zag.
Ze komen jonger met de moment wanneer het om vandalisme gaat.
En dan nog dat antwoord van die ouders,dat gaat er bij mij niet in.
Akkoord we leven in de 21 eeuw maar er moet toch nog altijd wat decipliene zijn he?
grt
zondag 6 augustus 2006 - 22:01
lacegarden

Lacegarden

André, bravo voor uw houding, het strekt u tot eer, maar ik heb wel serieuse bedenkingen bij de opvoedingsmethodes van de ouders van die kinderen. Waarschijnlijk is je schade te beperkt om hun verzekering(familiale) aan te spreken.
maandag 7 augustus 2006 - 08:32
berenice

Berenice

aan andre

ik vind het heel jammer dat je zoiets is overkomen
mijn jongens waren ook sloebers , geen vandalen , wel brikoleurs
tot 12 jaar ,,en daarna ja :::p internaat tot 18 jaar ,,daarna in t'leger , en dril ,
om 24 uur thuis , later, ook wat later maar steeds onder controle
nu zijn ze 40 en 35 en ze doen het goed nu

dit zou beter terug ingevoerd worden
grts berenice
maandag 7 augustus 2006 - 19:22
Maxpowa

Maxpowa

Berenice,

Ik ben het volledig met u eens, alleen zie ik niet in wat het leger daarmee te maken heeft.

Ikzelf ben niet naar het leger moeten gaan, maar heb wel manieren geleerd van thuis uit. Als ik dat zo hoor allemaal, dan ben je geen 'echte vent' als je niet in 't leger gezeten hebt. Als ik dan babbel met oudere vrienden en kenissen over hun legerdienst, dan is 't enige wat ge hoort hoeveel ze wel niet gezopen hebben en dat 't de tijd van hun leven was, enz...

Veel van die echte venten zijn de nietsnutten van nu. Met manieren en respect moet je niet op 18 jaar beginnen, dat begint van kleins af aan en van thuis uit. Veel mensen hebben de dag van vandaag geen tijd meer voor hun kinderen (bewust of onbewust), en op school zullen ze ook niet veel manieren leren onder elkaar.

Andre, ik zou eisen dat ze volgend jaar komen helpen in uw tuintje, om de schade goed te maken.

Groeten,
Steven
maandag 7 augustus 2006 - 20:06
hugo

Hugo

Maxpowa; kan me helemaal in je uitleg vinden,, mooi geschreven (kan niet beter)


"Andre, ik zou eisen dat ze volgend jaar komen helpen in uw tuintje, om de schade goed te maken."
dit is nog niet zo'n slecht gedacht André, denk er eens over na

groetjes


maandag 7 augustus 2006 - 20:11
andre

Andre

Ja hugo dat is eigenlijk geen slecht voorbeeld, maar dan zijn ze er niet meer volgend jaar het zijn vreemdelingen sommige verdwijnen gelijk de sneeuw. Dus zal maar zelf het werk doen en dan ben ik teug eens in beweging want anders zou ik nog vast roesten of vrouwtje onder de voeten lopen

andre
maandag 7 augustus 2006 - 23:03
andre

Andre

Zo hier terug met een droevig verhaal .Gisteren hebben mijn buren bezoek gekregen van vandalen de schade is groot: tuinmeubelen kapot geslagen, hekkens ingetrapt, winterkolen vernietigd Dus terug naar de politie geweest weer klacht ingediend tegen onbekende. Het wordt mij allemaal wat te veel, mijn vrouwtje heeft mij moeten kalmeren dit is niet goed voor mijn tikker Op dit moment zou ik ze de nek omdraaien en weet het dit help niet maar ben het beu.

andre
donderdag 10 augustus 2006 - 18:39
hofknoeier

Hofknoeier

Andre Laat de moed niet zakken en zeg tegen je buren dat ze ook klacht moetten indienen,en laat ons hopen dat de politie ook deze keer de daders kunnen pakken.

Indien het uitkomt dat het dezelfde daders zijn dan zullen er waarschijnlijk wel maatregelen getroffen worden,en zullen ze er deze keer niet met een bolwassing van de politie vanaf komen,want dit is puur vandalisme in de hoogste graad.

En inderdaad wij zijn ook jong geweest maar deugeniettestreken scheelt wel heel wat tegenover vandalisme.

Ikzelf ben 42 en heb een zoon van 5 en indien hij ooit zulke dingen uithaald dan zal ook zijn broek goe warm gezet worden of allszins serieus gestraft worden.

Zoals ik al eerder in een bericht hier geschreven heb er bestaat geen respect meer van de jongeren tegenover anderen maar wat ik lees van de reactie van de ouders dan moet ik vaststellen dat zelfs jonge ouders geen respect meer hebben voor anderen,wat ik ten zeerste betreur.

Ik hoop van harte dat deze vandalen gepakt worden en eventueel voor de jeugdrechter komen zodat ze in het vervolg wel eens twee keer nadenken eer ze nog ééns aan zoiets beginnen.

Veel sterkte nog

Eddy(hofknoeier)
donderdag 10 augustus 2006 - 19:09
martine

Martine

ja, Andre , dat je daarvan ondersteboven geraakt kan ik me goed inbeelden.
voor mij mochten ze de jongeren én de ouders een opvoedende straf geven,...want als de ouders er zo maar licht over gaan, komt het met de jeugd zeker niet in orde.
Respect voor iedereen en andermans zaken is basis , he, ( ik heb zelf een 14 en 17 jarige en verwacht dit ook van hen )
't beste nog, Martine
donderdag 10 augustus 2006 - 20:10
marleen

Marleen

andré,
was dit bij je buren thuis of ook in de volkstuin?
marleen
donderdag 10 augustus 2006 - 21:29
andre

Andre

Marleen

Dat was terug in de volkstuin en terug bij de politie geweest dit wordt ik kotsbeu

andre
donderdag 10 augustus 2006 - 21:45
annd6

Annd6

Ik vind het écht rot voor je André....ik begrijp heel goed dat je het beu bent..je weet op den duur niet meer wat te doen...

Ann
donderdag 10 augustus 2006 - 22:08
marleen

Marleen

ten eerste ik geloof je best dat het je beu is, je zou voor minder...........
het zou mij eigenlijk niet verwonderen als het van dezelfde klan zou zijn, (wraak?)

ten tweede begin mij hier zelf niet meer op mijn gemak te zijn,
zit hier niet ver van de volkstuintjes hé..............
ik wens het niemand toe absoluut niet!!!!!
maar persoonlijk ben ik toch geen stoeren zunne als ik zoiets hoor! (bibberdebibberde bibber.........)

hoe dan ook, courage hé maat,
ik kom binnenkort je tuintje eens bezoeken als ik met verlof ben!

gr marleen
donderdag 10 augustus 2006 - 22:11
lisa

Lisa

andre, ik heb nu pas gelezen wat jou overkomen is treurig gewoon -vind het heel erg -laat je niet kisten en veel sterkte
lisa
donderdag 10 augustus 2006 - 23:56
Kris

Kris

Ook nu pas gelezen. Zoiets is inderdaad heel erg en heel deprimerend. Nog veel sterkte.
Kris
vrijdag 11 augustus 2006 - 23:11
lacegarden

Lacegarden

André, je weet ik lees niet alles, maar nu een beetje aan het uitrusten van het plukken, even peipen op de computer en wat lees ik nu weer?
In welke gemeente is die Volkstuin? Juist mijn man over aan het spreken geweest: volgens hem is het uit pure wraak. Maar toch blijven naar de politie gaan, fotos nemen. Ook uw buur laten klacht neerleggen.
Als je echt iets tekort komt je mag bij mij om groenten komen, dan eten wij deze winter wel iets anders.

Als Angelo komt zal ik hem voor u plantjes laten uitdoen.
moed houden , U kalm houden echt waar, ze zijn het niet waard dat gij uw gezondheid schade toebrengt door hun vandalisme.
rita
zondag 13 augustus 2006 - 19:12
Victor44

Victor44

En anders André,ga je naar het gemeentebestuur zelf,en zet je de mannen erachter die eerdaags op de verkiezingslijsten staan.Er moet toch iets aan te doen zijn,desnoods een petitie met handtekeningen om wijkbescheming te vragen.
In ieder geval sterkte voor jou en je geburen.
zondag 13 augustus 2006 - 19:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon