menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De eerste 65 soorten tomaten geoogst vandaag

Ga naar meest recente reactie

lacegarden

Lacegarden

Normaal ben ik zeer bescheiden, maar op aanraden van Angelo die hier bij ons thuis is, hebben wij toch een paar fotos genomen van onze oogst van vandaag.
Wat de smaak betreft , dat zal Angelo jullie zelf vertellen. Wij hebben deze avond echt als prinsen gegeten. Zeer eenvoudig, qua bereidingen, maar oh zo overheerlijk.
Enkel pure tomaten, met peper en zout om geen valse smaken te hebben , met brood , feta kaas en koude aardappelen. En natuurlijk een flesje gekraakt.
Zelfs Pistache heeft tomaten gegeten.
De andere 150 soorten zijn eerder late , dus nog niet rijp. Ze staan wel al op fotos op de pc.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
rita
dinsdag 1 augustus 2006 - 21:33
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Wat een kleurenpracht - t' is eigenlijk niet te geloven dat er zoveel kleur en vormen zijn - en waarschijnlijk ook qua smaak heel veel verschil zeker?

Ik zou niet eens kunnen kiezen welke tomaat ik eerst zou opeten.


dinsdag 1 augustus 2006 - 21:40
ines

Ines

Lace Rita euch wat een overvloed!
Er overtreft U geen een qua kweken proficiat en Angelo van hetzelfde proficiat en
smakelijk!
Grtjs,ines
dinsdag 1 augustus 2006 - 21:42
Tomateboer

Tomateboer

Inderdaad,wat een kleurenpracht allemaal he.
Deze zijn allemaal deze morgend geplukt en ze kunnen er dan nog zelfs niet allemaal
op.
Er staan nog zeker 4bakken te wachten,en dan nog maar van de smaak te zwijgen.
Echt subliem!heerlijk.
Er is een tomaat die ik echt heel graag eet;
Turkse Muts.
Echt heerlijk,nog beter als een noire de crimee.
grt
dinsdag 1 augustus 2006 - 21:49
Bowie

Bowie

Nog een geluk dat tomaten eten gezond is, anders worden jullie zo rond als een tomaat.
dinsdag 1 augustus 2006 - 22:06
Victor44

Victor44

Angelo, ge zijt toch zeker dat ge een" tomaat "Turkse Muts gegeten hebt,ik heb dat altijd weten zeggen tegen die oranje pompoenen zo in de vorm van een muts?
Felicitaties met al die prachtige tomaten aan jou en aan Rita,ik zou zelf ook niet weten welke ik zou kiezen,maar ja ik ken maar een paar soorten hé! En over smaken kan men niet discussieren ,de één eet graag zoet en de ander weer zuur! Maar wat ik al wel ondervonden heb is het volgende ik had maar 2struiken Coeur de boeuf staan (gekregen) en die bewaren niet. Ze zijn zeer zacht en na een paar dagen al rot.
dinsdag 1 augustus 2006 - 22:18
Catgarden

Catgarden

Wat een oogst zeg !!!
Al die mooie kleuren van de tomaten komen heel erg mooi uit in die zwarte bakjes.
Ik heb jammer genoeg maar 1 soort tomaatjes staan, gele langwerpige kerstomaatjes... maar die zijn nog helemaal groen voor het moment. Staan jou tomatenplanten allemaal in een serre dat ze nu al rijp zijn ?
dinsdag 1 augustus 2006 - 22:29
Tomateboer

Tomateboer

Angelo, ge zijt toch zeker dat ge een" tomaat "Turkse Muts gegeten hebt,ik heb dat altijd weten zeggen tegen die oranje pompoenen zo in de vorm van een muts?
Felicitaties met al die prachtige tomaten aan jou en aan Rita,ik zou zelf ook niet weten welke ik zou kiezen,maar ja ik ken maar een paar soorten hé! En over smaken kan men niet discussieren ,de één eet graag zoet en de ander weer zuur! Maar wat ik al wel ondervonden heb is het volgende ik had maar 2struiken Coeur de boeuf staan (gekregen) en die bewaren niet. Ze zijn zeer zacht en na een paar dagen al rot.


Jawel hoor,turkse muts is een tomaat.
Maar ik weet dat mensen dat raar vinden omdat iedereen de pompoen 'Turkse Muts' kent he
Hier is madam turkse muts
grt
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 1 augustus 2006 - 22:36
Tomateboer

Tomateboer

En hier ook een zeer mooie tomaat
Nuit Australe
[afbeelding verwijderd niet-https]
grt
dinsdag 1 augustus 2006 - 22:46
florentina

Florentina

Wat een weelde aan kleuren, vormen en waarschijnlijk ook aan smaken.
Vooral de donkere steken mijn ogen uit !

florentina
dinsdag 1 augustus 2006 - 23:39
Ann1790

Ann1790

Waaaauw !
En wat zien ze er allemaal heerlijk uit

Ann
woensdag 2 augustus 2006 - 10:53
Yvonne

Yvonne

Wat ontzettend leuk zeg, al die verschillende soorten en kleuren tomaten.
Lust de hond, op de laatste foto ook graag tomaten, of is die alleen maar nieuwschierig ?

Leuk zeg, doen Angelo en jij dat allemaal samen ?
Is dat nu gewoon een uit de hand gelopen hobby, of waarvoor doe je dat toch, al die verschillende soorten tomaten ?
woensdag 2 augustus 2006 - 13:33
Bowie

Bowie

Ik denk dat de hond de keurmeester is.
woensdag 2 augustus 2006 - 13:38
nientje

Nientje

amai, wist niet dat er zovéél soorten bestonden
nientje
woensdag 2 augustus 2006 - 14:36
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Dat is écht wel ongelooflijk mooi!!! Al die kleuren! Die turkse muts daar ga ik zeker naar op zoek zodat ik die volgend jaar ook kan zaaien! Angelo en Rita ruilen jullie ook zaad? Ik heb waarschijnlijk wel niets dat jullie nog niet hebben, ik heb maar 19 soorten staan!
Dat zal wel deugd doen na al dat werk dat jullie erin gestoken hebben om er nu van te kunnen genieten. Het werk dat je erin steekt is leuk maar het zien groeien en het opeten is toch de max!
En Angelo, ik ben blij dat je Rita hebt overgehaald om die foto's te laten zien!
Groetjes
Ann
woensdag 2 augustus 2006 - 15:33
martine

Martine

mooie foto's, knappe kleuren en vormen en dan heel lekkere tomaten!
geniet nu maar van dit alles na al dat werk!
Martine
woensdag 2 augustus 2006 - 20:24
Tomateboer

Tomateboer

Hallo,aan iedereen bedankt voor de complimentjes hoor.
Het is veel werk maar alles wat je dan oogst is met plezier gedaan.
Ann,je kan dan wel wat zaden krijgen hoor,misschien heb je dan zaden van bloemen of dergelijke
we zien wel.
grt
woensdag 2 augustus 2006 - 20:28
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Tof!
Maar bloemenzaad heb ik ook nie! . Laat maar weten wat nog kan geruild worden en dan vind ik er wel iets op.
Ann
O bedenk net iets, ik heb een heel klein vijvertje en ik heb drie soorten drijfplantjes die het heel goed doen en die vlot vermeerderen. Misschien kan ik die ruilen?
woensdag 2 augustus 2006 - 20:53
Adrienne

Adrienne

Amaai Rita en Angelo,

Ik ben nog nooit zo stil geweest als nu !!!
En da wil wat zeggen.
K' heb nooit geweten dat er zoveel verschillende tomaten soorten waren.
En als da alles nog niet is !!!
Pff da's dik de moeite.
Van Harte ....
Een pracht buffet !!!

gtjs adrienne
woensdag 2 augustus 2006 - 21:33
Nigella

Nigella

Jullie zijn supers!!!!!!!!!!!!!!!!!

JULLIE ZIJN SUPERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dedju , op zo'n forum kun je die letters niet in supergroot zetten

een dikke, dikke, dikke proficiat

jullie moeten je wel kasteelheren gevoeld hebben met zo'n rijkdom
woensdag 2 augustus 2006 - 21:49
lacegarden

Lacegarden

juist onzen angelo naar huis gevoerd en met een ferme haan van zijn eigen kweek naar huis gekomen. Maar ik denk dat die sukkelaar al onder de sloef van die hennen ligt,
gans van onder in een hoekje in het hok , twee hennen zitten op de stok , de rest natuurlijk nog altijd in de bomen.
GROOT NIEUWS:
bij Auchan(ja daar zijn we ook naartoe geweest:
coeur de boeuf: 5 € /kg
gele trostomaten: geen naam maar het zouden oude zijn 3.95/kg
witte aubergines: die prijs ben ik al vergeten
en: alle maten van rubbers gevonden voor de parfait inmaak bokalen.

ann: wij ruilen voor alles: vooroudekookboejes zo van die uit de oude tijd, voor tomaten items uit de kringloop, en hebt ge niets: dan krijg je ze tegen een postzegel voor het opsturen.
woensdag 2 augustus 2006 - 21:58
annd6

Annd6

Lacegarden, Rita denk ik hé?
Dat vind ik tof! Hebben jullie bepaalde tijd waarin je ruilt, is dat in de lente of heel het jaar door?
Ik kom vaak op rommel- en brocantemarkten en ik ga mijn ogen openhouden voor leuke kookboekjes en tomatenspulletjes, dat is toch leuker dan eenpostzegel. Ik hoop dat ik iets leuk tegenkom. Zeg, hou jij nooit een open tuindag ofzo? Heb je site al vaak bezocht en ben ervan onder de indruk. Ik hoop dat als je andere 150 soorten rijp zijn je nog eens foto's op het forum zet, ik vond het erg de moeite!
Groetjes
Ann
woensdag 2 augustus 2006 - 22:28
Tomateboer

Tomateboer

Dank je wel!

Normaal gezien is de herfst en de winter de ruilmaand geloof ik.
Dan is het niet druk in de tomaten,en zijn de zaden al genomen.
Ja zals Rita zegt;tomatenspulletjes of iets dergelijks.
Maar ik beloof me enorm van die turkse muts,zeer goede smaak.
Mag ik ook eens mijn ogst vanvandaag tonen,..Rita? .
Ja,...nu ik terug thuis ben was het hoog nodig dat ik terug geoogst heb.
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

grt
woensdag 2 augustus 2006 - 22:44
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Hallo Angelo,
jouw tomaten zijn al even indrukwekkend!
Je moet er eens een paar in detail laten zien als je kan, die dikke groene links op de tweede foto, hoe noemt die? En die lichtroze, grote, rechts? Die turkse muts daar ben ik erg benieuwd naar want het gaat uiteindelijk toch om de smaak.
Hou daar al maar zaadjes van bij voor mij!
Nog eens proficiat met je tomaten, écht knap.
Groetjes Ann
woensdag 2 augustus 2006 - 23:19
Tomateboer

Tomateboer

Daarvoor zou ik moeten kijken voor die groene,ik geloof Ananas Verte.
En die grote roze is Amana Pink.
Dat is echt een kanjer van een tomaat.
Morgen wordt het volop zaden en foto's nemen.
grt
woensdag 2 augustus 2006 - 23:36
Ann1790

Ann1790

Amai Angelo, ook een prachtige collectie zenne !
En Pistache is zeker niet de enige hond die tomaten lust hoor. De mijne is er ook zot op !

Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 00:05
Adrienne

Adrienne

Amaai, als ik daar ook ne keer van kon proeven.
JAMIE,JAMIE,JAMIE
gtjs adrienne
donderdag 3 augustus 2006 - 00:14
annd6

Annd6

Vind enkel foto's van Amana orange, Ananas tomaat en Ananas noire (Reinhards tomate).
Dan heb je vandaag een drukke dag, is het waar dat je best zaad neemt van de eerste tomaat om verbastering te voorkomen? Ik vind dat erg moeilijk, die eerste wil ik het liefst opeten!
Doe jij het ook met een mixer of laat je het zaad gisten?
Ben benieuwd naar de volgende foto's!
groetjes
Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 09:50
lacegarden

Lacegarden

wat ben ik dolgelukkig dat ik een opvolger gevonden heb in angelo. Nu wordt alles weer "plezant" in het kweken van tomaten. En ik heb nog honderden zaden die nog noit gezaaid werden.
Wij zijn twee handen op één buik, zo goed komen we overeen. Precies of ik heb op latere leeftijd nog een achterkomer gekregen.

En zijn tomaten thuis , ja dat is verzorgd , gans zijn tuin trouwens.
Voor de zaden: mail maar wij, ik heb ooit zaden geruild met iemand van Brugg voor oude pepermolentjes van peugeot.
Ik moet nu gaan werken in de tomaten, straks kom ik terug.
rita
voor die opentuindag: daar denk ik nog niet aan. De drie vierde van de bezoekers zit aan uw tomaten te prutsen . Die wilt komen die ontvang is heel graag maar dan wel na telefonische afspraak. En dan weet ik wie ik op mijn hof krijg. al te vell meegemaakt.
donderdag 3 augustus 2006 - 10:51
annd6

Annd6

Ja, dat moet wel leuk zijn dat je iemand hebt die net zo gepassioneerd is als jezelf, dan kan je al je kennis doorgeven.
Op de foto's ziet zijn tuin er inderdaad pikobello uit.
Ik mail je voor die zaden zodra ik iets gevonden heb om te ruilen.
Dat je een opentuindag niet ziet zitten begrijp ik eigenlijk wel, niets is zo vervelend als mensen niet met het nodige respect omgaan met je tuin en planten.
Ik zou graag een keer komen kijken (ik zal nergens aankomen ) Zal ik je een mailtje sturen om telefoonnr? [afbeelding verwijderd niet-https]Dit is ons hondje, Nikske en zij lust ook tomaten! groetjes Ann
donderdag 3 augustus 2006 - 12:30
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Rita
ik ging jou juist mailen dat ik in Auchan oude rassen gezien had
als jij daar ook geweest bent, dan hebben we juist mekaar gemist
had ik dat geweten dan had je hier kunnen binnenspringen
we hadden beter samen kunnen rijden dan hadden we weer bij gekletst

en den Angelo dat is inderdaad iemand die het ook goed te pakken heeft he, moet leuk zijn om zo samen te werken en uit te wisselen van ideeën en zo
donderdag 3 augustus 2006 - 22:33
Ann1790

Ann1790

Ik heb al begrepen dat Auchan een Franse winkelketen is, maar hebben jullie het over een winkel in Belgie dan ?
donderdag 3 augustus 2006 - 23:16
Bowie

Bowie

Ann jouw hond Nikske wat is dat voor ras? Als je niet weet wat doen, zondag is het in Beervelde hondsdolle dag - alles over en voor honden.

Als 't goed weer is ga ik er ook naartoe - alleen 't zal wat worden, mijne chihuahua die peinst dat hij een grote leeuw is en mijne kees die kruipt onder mijn rokken als 'm nog maar een andere hond ziet.
donderdag 3 augustus 2006 - 23:24
Bowie

Bowie

Andere Ann
Ik denk dat ze die juist over de grens bedoelen, ik denk 2de of 3de afrit voorbij Rekkem. (de naam ontsnapt mij)

Dat is een enorm grote Auchan, ik ga daar ook af en toe 's naartoe, kan je zo echt van die typische Franse dingen vinden.
donderdag 3 augustus 2006 - 23:26
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Hallo Tania, Bowie fan!
Mijn hondje, je ziet het niet écht, is een toypoedel. Een schat van een beest en ze heeft al heel wat doorstaan (is erg ziek geweest). Ze heeft ook maar één oogje.Die hondsdolle dagen klinken tof maar mijn man is allergisch aan honden die haar verliezen, is het binnen te doen? Heb je foto's van je honden en hoe heten ze? dat was jij toch die vragen had over munt? Ken je steentijm?
Ann [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 augustus 2006 - 23:46
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Dat ziet er ook eentje uit om op te eten (figuurlijk natuurlijk hé) - prachtig met zijne krullekop. [afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Mijne kees noemt Bowie (2,5) en mijne chihuahua Ziggy (6) - een must natuurlijk Bowiefan zijnde.

Zie je mij al over straat lopen en Bowie roepen!!!! Af en toe kijken de mensen toch wel eens om hoor.

Mijne kees sliep als pupje in die rode mand, we kochten later de blauwe, wel, als hij kan zal altijd in die rode gaan slapen wat natuurlijk geen zicht is gelijk dat die er nu ligt.

Enne Ziggy is de baas. Hij peinst soms dat hij zo groot als een St-Bernard is. (achtergelaten dier geweest)

Bowie is tussen zijn 10de en 16de week ook 3 keer geopereerd geweest, 1 keer voor zijn tanden die door zijn kaak zouden groeien, 1 keer aan de achterpoot, en 1 keer aan zijn heup. Duur, maar voor mijn honden heb ik veel over.

De hondsdolle dag is buiten - zal nog eens op zoek gaan naar het juiste adres, kan er wel zo naartoe rijden maar weet niet de naam van de straat. Ik denk dat ik ook nog ergens een flyer liggen heb, zal er 's naar op zoek gaan en als ik hem vind doorscannen.

Ja ik had die vragen over munt, en heb al veel gehad aan al de antwoorden en neen steentijm ken ik niet, ik heb wel citroentijm staan (ruikt heel lekker en fris natuurlijk)

Amai, ik hoop dat ik op alle vragen een antwoord gegeven heb.



vrijdag 4 augustus 2006 - 00:01
annd6

Annd6

Zien er superschattig uit! Dat van die naam heb ik ook, roep maar eens op je hond als ze Nikske noemt. Of als mensen vragen hoe ze heet en je zegt het vragen ze: ja maar hoe heet ze? Ja als honden ziek worden dat is niet leuk, Nikske heeft kanker gehad en is een jaar lang behandeld, ook niet goedkoop maar zoals je zegt: je doet er veel voor. Nu is ze al meer dan een jaar genezen, we staan er nog versteld van, want ze was er echt erg aan toe.
Die hondsdolle dagen, goed dat het buiten is maar ons weekend zit vol,kan proberen iets te verzetten maar 'k twijfel of dat gaat lukken.
Steentijm is eenmooie plant en hij woekert niet. Hij is warm, muntachtig en peperig, met vleugje tijm. Je kan hem bij heel veel gerechten gebruiken en complimenteerd heel goed andere kruiden.
Ann
vrijdag 4 augustus 2006 - 09:40
Bowie

Bowie

Hier vind je alles over de Hondsdolle dagen in Beervelde http://www.kwispel.be/Hondsdolle%20dag/DolleDagPagina/dolledag.htm
vrijdag 4 augustus 2006 - 22:05
Leentje

Leentje

Rita en Angelo,

WAT EEN KLEURENPRACHT!!!

Groetjes,
Leen
zondag 6 augustus 2006 - 03:26
Nigella

Nigella

An 1790
er is er een vlak over de grens, waar veeeeeeel Belgen komen
zondag 6 augustus 2006 - 21:04
lacegarden

Lacegarden

je kan die ook kopen op zondag morgen op de markt van Wazemmes(dat is in Rijsel) iedere zondag een hele goede markt met heel veel specialiteiten. Rond de markt heel veel boutiques van buitenlanders. Met eetwaren, vlees, vis, kruiden, faiënce, van alles wat ge maar kunt denken.
zondag 6 augustus 2006 - 22:51
Ann1790

Ann1790

oei-oei ik zie mij toch niet van in Affligem naar Frankrijk rijden om mijn boodschappekes te doen zè
en 's zondagsmorgens ben ik altijd bezet, want ik geef les op de hondenschool
maandag 7 augustus 2006 - 00:58
Ann1790

Ann1790

zeg Bowie, onze buurvrouw had vroeger ook een hondje dat Bowie heette
maandag 7 augustus 2006 - 01:04
annd6

Annd6

Hallo Tania,
hoe waren de hondsdolle dagen? Hebben Bowie en Ziggy zich goed gedragen?
Ik ben er helaas niet geraakt, misschien volgend jaar.
Ann
maandag 7 augustus 2006 - 11:55
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Het was de moeite hoor, ik heb van mijn leven nog nooit zoveel honden gezien - rassen dat ik nog nooit gezien had - ik vond dat er heel weinig kleine honden waren - geen enkele andere kees gezien en maar 1 chihuahuapupje.

Je kon met je hond aan alles meedoen, hondenkoers, in een zak boven de vijver laten glijden, frisbees vangen, behendigheidsproeven, etc...

Ze hebben zich alletwee voorbeeldig gedragen. In 't begin wou Bowie niet vooruit (de aanblik van zoveel honden was efkens teveel) en ik maar roepen Bowie, maar daarna stapte hij fier rond - alleen als er een andere hond eens kwam neuzen stak hij zich weg achter mij. Ziggy liet zich natuurlijk van aan de ingang al horen, maar ja als ge niet groot bent moet je wel iets anders uitvinden om gezien te worden, nietwaar?

Ik heb daar honden gezien die volgens mij zo groot waren als een kalf - als ge daar mijne Ziggy dan ziet naast lopen

Het is voor ons zeker voor herhaling vatbaar - volgend jaar gaan we ook eens aan een paar proeven meedoen.

Wat ik wel verwacht was, was er niet, nl. standen met bv. uitleg over verschillende rassen - dat zou toch wel interessant zijn voor iemand die misschien op zoek is naar een hond, ook niks over asielen. Maar misschien mag dat wel niet - wordt misschien anders commercieel, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

En het was ook prachtig weer - ideaal voor zo'n uitstap.
maandag 7 augustus 2006 - 12:18
annd6

Annd6

Ja, je had het weer mee hé, het was gisteren een prachtige dag!
Leuk dat het zo goed is gegaan, Nikske zou ook erg onder de indruk geweest zijn van al die honden en ook niet meteen meegaan, ze heeft het niet zo écht voor haar soortgenoten, spijtig toch. Mijn broer heeft ook pas een hond, een langharige Golden Retriever, een schat van een beest! Die doet zo haar best opdat Nikske haar leuk zou vinden, écht niet te doen, ze gaat zelfs op haar rug liggen. Maar die van ons moet er niet van weten. We hebben echt al zoveel geprobeerd en niks helpt.
Die hele grote hond, zou dat geen Ierse Wolfshond zijn? Ik dacht dat dat de grootste waren. Ik heb er zo eens ene gezien bij mijn dierenarts, amai die was écht gigantisch groot!
Dat vind ik nu ook, dat op zo'n evenement de asielen ook moeten vertegenwoordigt zijn. Dat is toch niet echt commercieel , ze kunnen mensen bewust maken wat het inhoud om een hond te hebben.
Groetjes
Ann
maandag 7 augustus 2006 - 12:29
Geertje

Geertje

Rita en Angelo,
ohooo wat een oogst, INDRUKWEKKEND? wat een kleurenpracht,(ik val hier wel in herhaling) maar 't mag toch gezegd worden, een mooie beloning voor jullie inspanningen
donderdag 10 augustus 2006 - 13:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon