menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode bieten

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

Dit jaar voor het eerst geplant - hoe groot moet dat eigenlijk worden - ze steken nu een beetje boven de grond uit - als ik de aarde aan de rand wegschraap schat ik ze ongeveer iets groter dan een tennisbal.
dinsdag 1 augustus 2006 - 21:25
ines

Ines

Tania,ik oogst altijd de bietjes als ik ze nodig heb de andere laat ik in de grond zitten...
U kan ze nu al oogsten....smakelijk!
Grtjs,ines
dinsdag 1 augustus 2006 - 21:36
florentina

Florentina

Je kan nu al rode bieten consumeren. De bieten die je niet nodig hebt , laat je inderdaad in de grond,
tot eind oktober. Dan kan je ze inkuilen (cfr. wortelen, pastinaak,...), wel het loof afsnijden.
Andere mensen bewaren ze in bakjes aarde op een koele plaats .
In een plastic zak in de koelkast bewaar je ze ook lang.
In oktober zijn je bieten echt wel groot hoor!
florentina
dinsdag 1 augustus 2006 - 23:04
ines

Ines

Nog ietske: ik heb nog bietjes van verleden jaar op het land liggen onder jutezakken en ze zijn nog
best te eten alhoewel ik nu de nieuwe oogst neem.
Maar U mag in geen geval het loof afsnijden spijtig dat ik Floorke moet tegenspreken,sorry ze.
Als U het loof afknipt of draait of hoe dan ook dan loopt de biet leeg en is ze niet meer te eten.
(hier noemen ze dat doodbloeden)
U legt alle bietjes goed bij elkaar met het loof die opdroogt en bedekt alles goed met juttezakken
(voor de winter) de bietjes blijven intact.
Grtjs,ines
woensdag 2 augustus 2006 - 00:23
dries944

Dries944

Als bietjes doorschieten kun je ze nog perfect eten, er gaat weinig van de smaak verloren. Dat is toch mijn ondervinding.
zondag 16 juli 2023 - 13:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon