menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Porei probleem

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Vandaag het poreibed gewied en allen hebben... hoe moet ik het beschrijven:
kleine gangetjes overal in het blad en sommige wortels volledig weg...
Hij staat nu nog mooi dik(maar dit zal zeker niet lang meer duren?)
De porei is van bij de aanplant overdekt met fijne witte gaasdoek en onderaan dicht,
ik veronderstel dat dus deze plaag van insekten uit de grond komt.
Wat kan dit zijn en wat kan ik eventueel nog doen?
Ik moet nog schrijven dat de porei te groot is om het groen loof af te knippen...
Bedankt op voorhand,grtjs,ines
maandag 31 juli 2006 - 23:19
andre

Andre

Hallo ines.

Dit zou wel eens de preimot kunnen zijn. Je kan de eieren of jonge rupsjes doden door een bespuiting met pyrethrum of Bacillus thuringiensis. De bakterien van dit laatste doden de rupsen binnen enkele dagen. Probeer eerst goed te kijken of er nog rupsjes te zien zijn als je gaat spuiten. Als ze in de planten verdwenen zijn, kan je ze niet meer raken.

Grt andre
dinsdag 1 augustus 2006 - 15:39
ines

Ines

Nee Andre er is nikske te zien alleen die kleine langwerpige gangetjes en geen beestjes, dus heeft
spuiten met pyrethrum geen zin, in feite ben ik te laat maar moet men dan preventief werken?
Amaai is mijne oogst verloren?

dinsdag 1 augustus 2006 - 19:11
andre

Andre

Neen ines u prei is nog niet verloren probeer maar te spuiten,en kort je bladeren in dit kan nog.
Of nog beter kan je eens geen foto doorsturen van je aangetaste prei? want het kan ook iets anders zijn

andre ( ps een oud middel is ook maken dat het hart van de prei altijd gevuld staat met water )
dinsdag 1 augustus 2006 - 19:44
ines

Ines

Ik probeer een foto zodra het stopt met regenen...morgen hoop ik?
Bedankt alvast voor de hulp!
Grtjs,ines
dinsdag 1 augustus 2006 - 21:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon