menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groeit er maar 1 komkommer tegelijk

Ga naar meest recente reactie

Yvonne

Yvonne

Ik heb diverse komkommerplanten in de kas staan, die het best goed doen. Maar waar ik me over verbaas is, dat als er een komkommer aan een bepaalde plant aan het groeien is, daarboven geen komkommers meer groeien. Dan verdrogen alle minikomkommertjes, die met het groeien van de tak komen en pas nadat de komkommer geoogst is, groeit er weer een nieuwe komkommer aan.
Is dat altijd zo ? Ik heb het idee, dat die komkommer dan alle groei weg neemt en dat er daardoor niet meer dan 1 komkommer tegelijk aan kan groeien, is dat zo ?
zondag 30 juli 2006 - 23:05
Yvonne

Yvonne

Wat is jullie ervaring hiermee ???
woensdag 2 augustus 2006 - 13:04
Bowie

Bowie

Ik heb dat nu met mijn augurken - vorig jaar buiten in volle grond over de grond laten kruipen: heel veel augurken, nu in de serre gezet: resultaat 1 augurk die ik er nu afgetrokken heb en de tweed is nu aan 't groeien.

Ik weet wel niet of augurken en komkommers tot dezelfde familie behoren.
woensdag 2 augustus 2006 - 13:30
martine

Martine

ik heb tot vorig jaar steeds komkommers gezet; die zijn meestal zelfbestuivend, dus die hebben geen bevruchting door de hommels of met penseeltje nodig.
nu heb ik ook augurken staan,die moeten wel bestoven worden, nu laat ik mijn serredeur open , de hommeltjes komen nu binnen en er groeien nu ook meer augurken
Martine
woensdag 2 augustus 2006 - 20:30
Tomateboer

Tomateboer

Ja,sorry Yvonne voor het late antwoord.

Ik heb dat nu ook se.
En normaal gezien zeggen ze dat ge maar 1mag laten staan om door te groeien.
Hij droeg vruchten tot op een hoogte van 1meter en dan droeg hij zeker 3weken niet meer.
Nu is hij al heel groot en draagt hij terug in vervloed.
Ik denk dat dat met tijden zijn dat die vruchten dragen.
En inderdaad in die periode stierven de vruchten af
grt
woensdag 2 augustus 2006 - 20:35
Nigella

Nigella

heb ook een dipje in de oogst gehad, maar zie nu toch weer jonge vruchtjes komen
woensdag 2 augustus 2006 - 21:51
Yvonne

Yvonne

Dank jullie voor de antwoorden. Misschien komt het door het warme weer ???
woensdag 2 augustus 2006 - 22:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon