menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

PREI

Ga naar meest recente reactie

martine

Martine

ik heb eind augustus op een klein perceeltje winterprei gepland. we hebben zware kleigrond, en werken al enkele jaren compost (vlaco) onder.
ik heb ook beetje organische biomeststof ondergewerkt, maar de prei doet het niet goed: hij ziet er wel gezond uit, maar wordt nauwelijks dikker?
wat kan ik meer doen?
Martine
zondag 28 oktober 2007 - 13:16
JovanDreumel

JovanDreumel

Wat bemesten met patentkali.
zondag 28 oktober 2007 - 17:39
martine

Martine

Dat heb ik staan en zal het morgen toepassen, gewoon onderwerken tussen de prei?
met dank, Martine
zondag 28 oktober 2007 - 19:09
JovanDreumel

JovanDreumel

Hoeft niet echt ondergewerkt te worden, maar mag wel.
zondag 28 oktober 2007 - 19:59
Fons

Fons

Martine, ge hebt uw prei te laat geplant,tegen dat die goed ingewortelt waren was de groei eruit,normaal moet prei in juni, juli aangeplant worden.
zondag 28 oktober 2007 - 21:13
martine

Martine

oei, dan zal ik volgend jaar er wat vroeger aan beginnen.
sebiet dan toch de patentkali toevoegen en afwachten wat het nog wordt...
Martine
maandag 29 oktober 2007 - 13:31
JovanDreumel

JovanDreumel

Prei groiet nu ook nog wel wat door. Als je te laat plant, dan wordt het nooit de dikste prei, maar dunnen is ook lekker.
Het volgend jaar op tijd beginnen en zorgen dat de bemestingstoestand in orde is met voldoende stikstof en kali. Maar nu moet je geen stikstof meer geven, echt niet.
woensdag 31 oktober 2007 - 15:08
Vic55

Vic55

Misschien een domme vraag, maar wat is patentkali en waar koop je dat?

Mvg, Vic
donderdag 1 november 2007 - 14:30
hugo

Hugo

patentkali is een kunstmesstof: speciale kaliummeststof met een hoog gehalte aan magnesium en zwavel. Magnesium in patentkali is aanwezig uit het natuurlijke « Kieseriet ». Is geschikt voor chloorgevoelige en magnesiumbehoeftige gewassen zoals aardappelen, sier- en bloementeelt, fruit, vollegrondsgroenten en boomkwekerijgewassen. Is toegelaten als meststof in de biologische land- en tuinbouw.

kan je kopen in elk goed tuincenter

groetjes
donderdag 1 november 2007 - 14:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon