menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Woelratten

Victor44

Victor44

Alle wortels van mijn groenten (Groenlof,selder,sla)worden afgegeten door woelratten denk ik.Het is echt zonde,elke morgen liggen mooie dikke groenlofkroppen verslenst tegen de grond.De wortels zijn verdwenen!ik heb nochtans 2 trilapparaten in de grond zitten,maar waarschijnlijk doen deze niets .Ik had nog een deel sla die begonnen te kroppen,wel deze morgen lagen er 5 gewoon verslenst.
Weet niemand iets degelijk,wat hiertegen zou helpen,ik ben teneinde raad.
Bedankt
Victor
zondag 30 september 2007 - 22:13
JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Vorig jaar kwam dat bij mij met de wortels ook voor. Nu zet ik muizenvallen in een salade doosje en wat broodkruimels eromheen en een gat in de zijwand van het doosje, waar het beestje door naar binnen kan om het brood te zoeken. Dit jaar geen aangevreten wortels meer, maar ik ben er al in juli mee begonnen. Op het doosje een deksel erop en dan tussen de wortels zetten. Dan komen er ook geen vogels in.
maandag 1 oktober 2007 - 21:23
Victor44

Victor44

Alleen zijn dit geen gewone muizen hoor Jo eerder een soort ratten die gewoon alles opvreten wat ze op hun weg tegenkomen, ik denk dat ze zich door de mollengangen verplaatsen.
vrijdag 5 oktober 2007 - 19:48
JovanDreumel

JovanDreumel

Je hebt woelmuizen en woelratten. Ze veschillen in grootte. Maar ze hebben woelpoten en een kortere staart dan gewone ratten en muizen. Ze hebben wel de overeenkomst, dat alles wat eetbaar is ondergronds ook op(vr)eten. Oorspronkelijk zijn het waterdiertjes, maar ze kunnen zich tegenwoordig landinwaarts goed handhaven. Slootranden goed schoonhouden wil ook wel helpen. Voor de woelratten zijn grotere vallen beschikbaar. Die kun je in een grotere dood met gat aan de zijkant plaatsen.
vrijdag 5 oktober 2007 - 20:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon