menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schade aan groenten door vogels

Ga naar meest recente reactie

11sterren

Tekst aangepast

11sterren

Hoi,

ik ben nieuw hier en ik heb me aangemeld omdat duiven mijn kolen en jonge plantjes beschadigen. Weten jullie hier een oplossing voor? Ik heb al eens gegoogled maar zonder resultaat, ik heb wel al iets gevonden om er een voiliere over te maken, maar dat is al een heel werk, want mijn tuin is best groot. Als het met elektronica of elektriciteit is kan mijn zoon me wel helpen, die is daar meer in thuis. Hopelijk kunnen jullie mij helpen zodat ik volgend jaar een iets betere oogst heb.

dank u bij voorbaat
zondag 9 september 2007 - 11:53
Plantadvies

Plantadvies

Kat, hond, net.
zondag 9 september 2007 - 12:04
11sterren

Tekst aangepast

11sterren

Kat hebben we maar die zit niet echt in onze tuin, net hebben we ook al gedaan maar daar zaten de vogels ook onder, hoe ze er onder konden komen weet ik niet. Ik had al iets gezien om een hele voliere (om de vogels buiten te houden) te maken over de tuin, maar dat is toch wel een beetje gek. Misschien dat jullie een andere oplossing weten.

mvg
zondag 9 september 2007 - 12:11
andre

Andre

11sterren hartelijk welkom.

Als je u netten goed dicht maakt kunnen er geen vogels daaronder Span ze gewoon over buizen en beneden alles goed dicht maken. Ook kan je proberen om de percelen te overspannen met fijn zwart garen, of een vogelverschrikker te plaatsen Ook plastieken zakken op stokkenplaatsen kan helpen. Als het maar beweegt . Maar geen eletriek bezigen dit is gevaarlijk.

andre
zondag 9 september 2007 - 13:03
11sterren

11sterren

hoi,

de netten waren tot tegen de grond zelfs in de grond, maar als die planten groter worden dan zijn die netten geen optie meer want dan zijn ze te groot.
Ja elektriciteit niet, maar een soort schakeling ofzo, ik ben daar niet zo van op de hoogte, wat er allemaal is om vogels enzo weg te houden.
Die zakken kan ik volgend jaar eens proberen. die garen en zakken spreekt me wel wat aan.

mvg
zondag 9 september 2007 - 13:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon