menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Net over de prei

Ga naar meest recente reactie

Tita

Tita

Momenteel ligt er een gaas over mijn prei. Vanaf wanneer mag dat eraf? Het net bestaat uit enkele kleinere stukken en het is nogal wat prutswerk om dat er telkens af en weer op te doen voor het wieden, vandaar de vraag.
Alvast bedankt!
woensdag 22 augustus 2007 - 09:00
andre

Andre

Tita

Begin oktober

andre
woensdag 22 augustus 2007 - 11:43
Pruimke

Pruimke

je kan hier inderdaad zoals je waarschijnlijk zelf hebt gedaan landbouwgaas voor gebruiken is precies het grijze muggengaas dat wij kennen maar in een witte kleur en fijner van structuur.
alvorens je plant of zaait kan je de ondergrond behandelen tegen onkruiden, deze moet je nadien niet meer of weinig proper maken.
rond de periode eind september oktober mag je deze verwijderen.


woensdag 22 augustus 2007 - 22:02
Tita

Tita

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Pruimke,
wat bedoel je met 'de ondergrond behandelen tegen onkruiden'?
Ik ben nogal biologisch ingesteld, zal ik er maar bij vermelden...

donderdag 23 augustus 2007 - 08:31
Harken

Harken

Tita ik werk al jaren met tuinbouwgaas over mijn prei en ik haal het er elk jaar midden september af.
Dat is tot nu toe nog nooit een probleem geweest. Ik haal het er liefst zo snel mogelijk vanaf omdat ik de indruk heb, vooral bij vochtig weer, dat er sneller roest komt op de prei als hij onder het net staat.
maandag 27 augustus 2007 - 23:23
Tomatoe

Tomatoe

Sorry, het is misschien een heel domme vraag maar waarom dient men en net of gaas over prei aan te brengen?
Dank bij voorbaat.

Groeten Gunther.
vrijdag 31 augustus 2007 - 13:51
Tita

Tita

Tegen de preivlieg/preimot, en in mijn geval, ook tegen onze kippen die regelmatig eens ontsnappen en blijkbaar wel een jong blaadje prei lusten
vrijdag 31 augustus 2007 - 13:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon