menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekken vijgenboom

Ga naar meest recente reactie

kimruijs

Kimruijs

Goedemiddag,

Wij gaan verhuizen en willen graag een stek maken van onze (grootste) vijgenboom.
En hij begint ook wel erg uit te schieten en groot te worden...
Kan ik een stek maken van die tak die nu onderuit de stam is gegroeid?
Helaas heb ik niet heel groene vingers dus hoe moet ik dan te werk gaan...de tak afknippen/snijden en dan de hele tak in een pot met aarde steken?
Of is deze tak te groot en moet ik er meerdere stekjes van maken?

Hoor het graag, want we zijn heel blij met het boompje, de vijgen zijn heerlijk dus we hopen dat we on onze nieuwe tuin hetzelfde boompje kunnen planten!

Alvast bedankt

Fruit

vrijdag 1 september 2017 - 14:35
kimruijs

Kimruijs

Nog een foto

Fruit

vrijdag 1 september 2017 - 14:35
Patrikc

Patrikc

Wanneer verhuis je ?

Als het nog een kleine 2 maanden kan wachten dan zou ik de hele struik verplanten.
vrijdag 1 september 2017 - 15:28
kimruijs

Kimruijs

Medio oktober of medio november...overleeft die dat?
En weten niet of koper ermee akkoord gaat want aangegeven dat beplanting in tuin in principe achterblijft...
vrijdag 1 september 2017 - 15:52
kimruijs

Kimruijs

Heeft iemand nog tips/advies?
zaterdag 2 september 2017 - 09:55
Dany

Dany

Op google intikken 'stekken vijgenboom' is heel veel info te vinden hoe je het moet doen, te veel omdat hier allemaal te typen
zaterdag 2 september 2017 - 10:36
kimruijs

Kimruijs

De enige vraag is of ik die uitstekende tak rechts in zijn geheel kan stekken of moet je die in kleine stekjes knippen...? Heb eea er overbodig gelezen maar niet alles is geheel duidelijk als je het nooit eerder hebt gedaan
zaterdag 2 september 2017 - 13:50
Patrikc

Patrikc

Van die tak kan je wel drie stekken maken.

Veel succes!
zaterdag 2 september 2017 - 18:24
Timo T

Timo T

Inderdaad er best meerdere stekken van nemen, dan heb je meer kans op succes. En de stekken goed diep planten (2/3 onder de grond), dan zou het stekken goed moeten lukken.
woensdag 6 september 2017 - 23:45
Figo

Figo

Stekken lukt op zowat elk moment van het jaar. Bladeren afdoen op de 2 bovenste na (die voor de helft afknippen). In potgrond steken en vochtig houden (niet nat, dan rotten ze) Een plastieken fles in 2 gesneden is ideaal om een miniserre te maken...Zo houden ze voldoende vochtigheid. In de onderste helft kan je dan de stekken steken.
woensdag 11 oktober 2017 - 17:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon