menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ribes witte parel.

Ga naar meest recente reactie

Thefizyx69

Tekst aangepast

Thefizyx69

Gisteren bij de Aldi stonden er nog 2 plantjes. Ze zagen er heel armtierig uit.
Maar nog te redden. Prijs was 3,29€ per plant. Ik dacht ik trek m'n stoute schoenen aan en vraag aan de kassier aan welke prijs ik ze zou kunnen krijgen want ze zien er slecht uit. Had al gezegd tegen de vrouw als ik ze meekrijg aan 1€ het stuk neem ik ze mee. Wetende als ik ze eens goed in water zet en daarna laat uitlekken ze er normaal wel doorkomen. Eens aan de kassa gekomen vroeg ik het aan de kassier. En kreeg ze mee voor 1,5€ voor beide.
Dit najaar zet ik ze in de volle grond bij de rest van de ribessen achteraan de moestuin. En zo toch weer 2 plantjes gered van een nutteloze dood want ze gingen ze in de vuilnisbak gooien.

Fruit

zondag 30 april 2017 - 06:56
Thefizyx69

Thefizyx69

Plantje 1

Fruit

zondag 30 april 2017 - 06:56
Thefizyx69

Thefizyx69

Plantje 2

Fruit

zondag 30 april 2017 - 06:57
LT

LT

Een goede daad verricht
zondag 30 april 2017 - 07:14
deHaan

DeHaan

Waarom niet gelijk in de volle grond?
zondag 30 april 2017 - 07:27
Thefizyx69

Thefizyx69

1: we hebben tuinwerken gedaan en ze moeten achteraan waar de ribessen zouden komen nog nieuwe afsluiting plaatsen.
2: wil ze ook niet direct de grond in en in de volle zon omdat ze niet zouden verbranden daar ze lang in de winkel zonder zonlicht hebben gestaan.
3 wil de planten er eerst goed door laten komen
zondag 30 april 2017 - 07:48
Tuinprins

Tuinprins

Lijkt mij ook verstandig de planten eerst in pot te laten herstellen en dan pas uit te planten.

Bij de Aldi moet je overigens maar afwachten of dit inderdaad de soort 'Witte Parel' is. Hoor wel vaker verhalen dat m.b.t hun fruitboompjes de cultivarnaam niet altijd klopt.


Gegroet, de tuinprins
zondag 30 april 2017 - 12:27
Thefizyx69

Tekst aangepast

Thefizyx69

Ach aan 0,75€ magt nog een rode zijn he.
zondag 30 april 2017 - 17:34
Tuinprins
zondag 30 april 2017 - 18:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon