menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appelbomen ziek?

Ga naar meest recente reactie

Liesbeth81

Liesbeth81

Wij hebben in onze tuin 3 oude appelbomen. Ik vermoed dat mijn grootvader ze ong 30 jaar geleden geplant heeft.Twee geven nog heel veel fruit.
Van alle 3 de bomen is de stam rood verkleurd (zie foto) en die bladdert ook af. Op verschillende takken lijkt het ook of de tak opengebarsten is, beetje moeilijk uit te leggen als leek.
Is dit "normaal" voor zo'n oude bomen of zijn ze ziek?

Fruit

zaterdag 18 februari 2017 - 09:03
Liesbeth81

Liesbeth81

Nog een foto

Fruit

zaterdag 18 februari 2017 - 09:03
Liesbeth81

Liesbeth81

Alvast bedankt voor de reacties

Fruit

zaterdag 18 februari 2017 - 09:04
sugar

Sugar

Volgens mij is de laatste foto een niet verzorgde kanker. De boom ziet er in zijn geheel in ieder geval niet echt geweldig uit.
zondag 19 februari 2017 - 23:37
WiPe

WiPe

De laatste foto is inderdaad een vruchtboomkanker. Het afbladderen van de stam is heel normaal. Er zitten ook korstmossen op die stam, maar dat is heel normaal. Op de stam zie ik wt oude schade, maar daar kun je maar beter afblijven, dat lost de boom zelf wel op.

Wat voor grond is dat daar? Is dat erg nat? Lopen er dieren onder die bomen? Die roodachtige plek zou kunnen doordat er dieren tegen de stam hebben staan schuren. En ik zou je aanraden om een cirkel rondom de boom grasvrij te maken. Kompost kan zeker geen kwaad. maar ik durf zeker net te zeggen dat die boom er niet goed bij staat.
dinsdag 28 februari 2017 - 18:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon