menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alle fruit is aangevallen

Ga naar meest recente reactie

mia_heyl7

Mia_heyl7

help
al ons fruit is aangevallen door huisjesslakken
en ze komen nog alle dagen met 100 terug, hoeveel ik er verzuip, hoeveel ik er dood maak
ik ben 62, en ik heb mijn hele leven nooit zoveel slakken gezien, tot boven in de kersenboom
tot boven in mijn boomtomaat
de druivelaar is 4 meter hoog, ik moest daarstraks naar boven, om aan te binden, en wat vind ik?
juist ja, huisjesslakken,
wat moet ik er toch aan doen?
zondag 24 juli 2016 - 16:50
Mia89

Mia89

Meestal beperken slakken zich tot één type van voeding.
Eenmaal een slak de smaak van één plantensoort gewoon is, dan zal zij vrijwel alleen dat voedsel nuttigen.
Slakken eten tot de helft van hun lichaamsgewicht per dag.
Huisjesslakken voeden zich vooral met rottende plantendelen, algen en wieren.
Naaktslakken voeden zich met allerlei cultuurplanten.
Zo kunnen naaktslakken de eerste schade aanbrengen, waarna huisjesslakken nadien de rottende bladeren verder opruimen.

Bron:
http://www.houtwal.be/vakartikels/ziekten_plagen/slakkenschade_voorkomen.htm
zondag 24 juli 2016 - 16:56
mia_heyl7

Mia_heyl7

mijn fruit hangt niet rot aan de boom, en de slakken , wel ik ben 62 en nooit in mijn leven, zoveel huisjes slakken gezien, oh ja, een 20 tal per jaar naakt slakken
maar elke 2 weken,giet ik de verzopen kadavers door een zeef en gaan ze mee met de restafval
ik heb relkens gewogen, en tot op heden zit ik aan 78 kilo huisjes slakken
zoalsz ik al zei, nooit voorheen zoveel huisjkes slakken gezien
en de naaktslakken die ik zie, zijn alle kleuren en patronen, niet eens de normale naaktslak
het maakt me bang, echt waar, het maakt me bang
maandag 25 juli 2016 - 09:07
Patrikc

Patrikc

Mia toch, waarom in de vuilnisbak.

Ik recycleer ze als micro-kalkbemesting, door ze gewoon te laten liggen daar waar ik ze geliquideerd heb, daar vind je na een dag al niks meer van terug.
maandag 25 juli 2016 - 09:21
mia_heyl7

Mia_heyl7

hun schelpen liggen er al 5 weken,
dinsdag 26 juli 2016 - 17:01
Driez

Driez

De grote boosdoender is waarschijnlijk de segrijnlak. Vergeet het dat die zich met één soort bezighoudt of enkel rot materiaal opvreet. Die rotbeesten eten alles,en kruipen zoals Mia zegt zelfs tot hoog in de bomen. Ik heb eens slakkenkorrels gestrooid, met een slakkenholocaust als gevolg: overal in de tuin lege schelpen, en als je die niet kapottrapt blijven ze toch wel lang liggen.
Maar een manier om er van af te geraken:
https://sprokkelen.wordpress.com/2012/07/13/segrijnslakken/
zaterdag 30 juli 2016 - 13:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon