menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Morgen ga ik vijgen stekken

Ga naar meest recente reactie

mia_heyl7

Mia_heyl7

het is " het " moment, om productieve vijgen, te stekken
zo lees ik in de groenten en fruit encyclopedie , of voor mij, de groenten en fruit bijbel,
daarom, ik heb kleine potjes genoeg, ga ik vijgens tekken en hopen, dat ik uit het dikke boek iets leer
dan heb ik volgend jaar vele vijgestruikjes
en dat is goed, ik lust graag vijgen
vrijdag 27 november 2015 - 23:32
LT
vrijdag 27 november 2015 - 23:39
patriciame

Patriciame

Goed om te weten, dat ga ik ook eens proberen
zaterdag 28 november 2015 - 07:59
leerling

Leerling

Ons vijgenboompje is een stekje van de vijgenboom uit onze vorige tuin en die was een stekje uit de boom van mijn vader.
Deze is nog te jong om te stekken, maar van de vorige hebben we massa's stekjes gemaakt waarmee we veel mensen blij hebben gemaakt.

Het gaat zowat vanzelf. Alleen bescherm je best tegen strenge vorst. Als je ze ook nog kan planten aan een muur die noord-oosten wind tegenhoudt, waar ze flink wat zon kunnen opvangen en op een plaats waar ze 's winters geen te natte voeten krijgen, kan het bijna niet mis gaan.
donderdag 3 december 2015 - 00:17
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik heb gestekt in potten, die op de vensterbank staan aan de achterkant van de woonruimte, warm maar niet te, vochtig maar niet echt nat,, en ze hebben het gezelschap van de orchideeen en de amarylisen
vrijdag 4 december 2015 - 20:13
leerling

Leerling

Zo heb ik het nooit gedaan.

Ik stak de stekken in potten maar liet die gewoon buiten staan tegen een zuidermuur, ommuurd door los op elkaar gestapelde bakstenen en gevuld met herfstbladeren. Verder deed ik daar niks mee. Niet extra gieten of zo. Alleen gaan piepen hoe ze het deden wanneer de moederplant begon te botten.
vrijdag 4 december 2015 - 21:59
mia_heyl7

Mia_heyl7

ondertussen hebben de stekken die op de vensterbank staan, toch een blaadje gezet, dus, het werkt wel, enkele zag ik, waar de knoppen aan't uitlopen zijn. Iemand zei me, é ze zetten eerder bald dan wortel" wel, blad wel, de wortels zullen wel volgen
dinsdag 16 februari 2016 - 21:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon