menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dennenschors.

Kleinedikken

Kleinedikken

Ik heb nog een zak dennenschors staan. De inhoud ervan is een beetje vochtig en op de
brokken schors woekeren allemaal kleine stevige witte wortels.
Ik neem aan dat dit een schimmel is.
Kan ik die schors nog gebruiken.
De één zegt: schimmel is en opportuniteitplant, zodra de schors op een lichte en luchtige omgeving gestrooid wordt gaat ze vanzelf verdwijnen.

Anderen beweren datde schimmel zich door de grond zal uitbreiden en uiteindelijk het hout in mijn huis aantasten.

Wie weet hoe het echt zit. Ik weet in elk geval dat schrijnwerkers doodsbang zijn voor dergelijke schimmels en zelfs de muren ontsmetten als er houtrot in de constructie opgetreden is.
zaterdag 10 september 2011 - 16:20
lentemode

Lentemode


Volg hier graag even mee...

Groetjes,
Mia
zaterdag 10 september 2011 - 19:11
hildavw

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]

op dit fantastisch forum.

Laat de foto's en vragen maar komen...

Wat de schors betreft, misschien kan je eens een beetje op een doek of zeil uitstrooien, enkele dagen afwachten, en dan zien hoe het reageert.

Het kan goed zijn dat de uitslag dan verdwenen is en anders... weet ik het ook niet


groetjes

Hilda
zondag 11 september 2011 - 17:39
Rita1960

Rita1960

Volgens mijn bescheiden mening kan het geen kwaad dat je dit dennenschors nog gaat gebruiken.

als het droog wordt .. gaat de schimmel wel weg en als het weer vochtig wordt komt de schimmel wel weer terug.. en het wil nog lang niet zeggen dat deze schimmel je huis aantast..

als je droog dennenschors gebruikt, komen er t.z.t. ook schimmels in..

groetjes,

Rita


zondag 11 september 2011 - 18:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon