menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plantjes zijn gemakkelijk

Ga naar meest recente reactie

Gwenny1989

Gwenny1989

Hallo, ik ben opzoek naar kamerplanten die gemakkelijk in onderhoud Zijn, geen cactussen dat is toch niet echt mijn ding, maar een groen plantje of met bloemetjes. Die niet zoveel water vragen en lang mooi blijven
woensdag 20 september 2017 - 11:53
Roeli

Roeli

Heel makkelijk. Gewoon nepplanten. Met of zonder bloemen. Geen probleem met water geven. Blijven heel lang mooi.
woensdag 20 september 2017 - 13:41
Polplastron

Polplastron

Sansevieria: veel soorten en cultivars die het allemaal goed doen; door de verscheidenheid aan vorm en kleur kan je hier vast wel iets tussen vinden.

Chlorophytum (graslelie): deze planten zijn de ideale studentenplanten omdat ze ... bijna ... niet kapot te krijgen zijn.

En mijn favoriet: Spathiphyllum: deze planten bloeien ook nog en als ze water nodig hebben gaan ze gewoon slap hangen. Op dat moment zet je ze gewoon een halve dag of een nachtje met hun pot in wat water en ... ze kunnen er weer voor een tijdje tegen.
woensdag 20 september 2017 - 14:26
Gwenny1989

Gwenny1989

Oké dank je wel voor de tips, als iemand nog gemakkelijke plantjes kent laat het mij gerust weten
woensdag 20 september 2017 - 15:53
alloo

Alloo

Clivia ,ook alleen kapot te krijgen met teveel water,één nadeel, zijn moeilijk te verkrijgen.
groetjes Fons
woensdag 20 september 2017 - 21:01
Yoni

Yoni

Het belangrijkste is om uw planten op de juiste plaats te zetten, als ze niet genoeg licht hebben of net teveel mag je het op voorhand al vergeten. En het gemakkelijkste in onderhoud zijn (verschillende) planten die dezelfde verzorging vragen zodat je slechts een simpele routine moet creëren (en dus niet vergeet om op tijd en stond allemaal eens wat water te geven)

Dat gezegd zijnde: de Sanseveria doet het idd zowat overal goed, ze groeien wel sneller als ze wat meer licht krijgen en je kan ze gerust eens een paar weken vergeten water te geven.
Veel vetplanten zijn nog vergevingsgezind als je ze een tijdje vergeet (crassula, agave, aloe, ...)

Dracaena, kan tegen wat droogte, is verkrijgbaar in verschillende leuke soorten en maten...




woensdag 20 september 2017 - 22:19
Gwenny1989

Gwenny1989

Ja de meeste plantjes staan in de veranda, maar daar kan het in de zomer redelijk warm worden. En ik weet dat veel plantjes daar niet tegen kunnen. Maar binnenkort is mijn kamer boven klaar en ga ik daar ook plantjes zetten en daar wordt het niet zo warm maar welke plantjes zijn ideaal voor in de veranda?
donderdag 21 september 2017 - 09:58
Roeli

Roeli

Kamerplanten op de veranda ?
donderdag 21 september 2017 - 11:16
Yoni

Yoni

een veranda is toch ook een kamer ? mijn schoonmoeder die alles behalve groene vingers heeft (ze heeft hier bij ons al sanseveria's 'vermoord' toen we op vakantie waren) die slaagt er zelfs in om in haar veranda planten te houden (voornamelijk cactussen) dus het moet zeker een optie zijn je gaat wel meer/vaker water moeten geven
Het is wel belangrijk om even je veranda te bekijken, hoeveel zon komt daar werkelijk? hoe warm wordt het daar in de zomer dag/nacht? en hoe koud in de winter? sommige veranda's zijn nl. een verlengde van het huis waardoor het daar in de winter een aangename (kamer)temperatuur blijft, maar andere veranda's durven wel tot het vriespunt te zakken afhankelijk van de temperatuur buiten.

Indien de veranda niet te koud wordt in de winter/nacht kan je gaan voor tropische planten
Indien het er wel stevig afkoelt kan je dan weer mediterrane of subtropische planten zetten
donderdag 21 september 2017 - 12:44
Roeli

Roeli

In Nederland is een veranda een aangebouwd , tsja, noem het maar een opgehoogd terras. Vaak helemaal open maar meestal alleen van voren open.
Dus niet verwarmd.
donderdag 21 september 2017 - 14:26
Yoni

Yoni

ha ja hier is een veranda gesloten, meestal helemaal glas op 1 kant na die tegen het huis staat, een aangebouwde serre als het ware
we wachten even af wat Gwenny onder 'veranda' verstaat
donderdag 21 september 2017 - 14:49
Gwenny1989

Gwenny1989

Een veranda is bij ons achteraf aan het huis gebouwd er zijn 2 deuren in zo kunnen wij ook terug naar de keuken gaan. Is bijna helemaal van glas en door het dak komt er ook zon en in de zomer kan het hier behoorlijk warm worden en in de winter wel koud maar vriezen doet het niet
Omdat de veranda verbonden is met de keuken en zo. Dat is bij ons de veranda een serre is waar wij groenten en zo in zetten wat ze in Nederland een kas noemen
vrijdag 22 september 2017 - 10:26
Yoni

Yoni

Ik zou dan niet voor de tropische planten gaan, die hebben een meer constante temperatuur nodig.
Mediterrane , subtropische planten zijn wel een optie. Oleander bv. of een leuke palmsoort, misschien een citrusboompje?
vrijdag 22 september 2017 - 17:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon