menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Citroen blaadjes krullen en zien geel

Ga naar meest recente reactie

Maximev

Maximev

Mij even voorstellen,mijn naam is maxime 27 jaar en een passie voor tuinen.
Sinds een paar jaar heb ik mij meer verdiept in het stekken en zaaien van planten,een aantal maanden geleden heb ik mij eens gewaagd aan het zaaien van citroenpitjes, eerst 2 weken in een kiemzakje gedaan en alles gingt heel vlot, dan in gewone potgrond gedaan en groeide heel goed,tot dat ik dacht laten we hem verpotten,dat heb ik afgelopen dinsdag gedaan maar sinds gisteren hangt alles een beetje slap en geel,is dit normaal de eerste dagen van verpotten?of voeding tekort?ik gebruik potgrond met paardemest in verwerkt en wat kalkkorrels in vermengt.

Alvast bedankt!
zaterdag 22 april 2017 - 12:04
LT

LT

Misschien te sterk bemest. Ze moeten eigenlijk eerst aanslaan. Ik zou ze er uit halen en even in alleen potgrond doen. Hopelijk zijn ze nog niet "verbrand".
zaterdag 22 april 2017 - 16:32
Maximev

Maximev

Verbrand denk ik niet het stengeltje en één blad doen het nog vrij goed,ik ga het gewoon wat tijd geven en lukt het niet dan is het maar zo,kheb nog reserve die vrijdag in de grond mogen
zaterdag 22 april 2017 - 20:22
Thefizyx69

Thefizyx69

Ik zou ze verpotten. Citroenen hebben niet graag kalk. Ook daarom wordt aangeraden om regenwater te gebruiken ipv kraantjeswater. Kraantjeswater bevat kalk en geeft gele bladeren aan citroenbomen.
Dus het beste verpotten en geen kalk in de aarde.

Mvg
zaterdag 22 april 2017 - 22:29
Roeli

Roeli

Nieuwe potgrond zit voeding genoeg in voor de eerste maanden en
hoef je dus echt niets aan toe te voegen.
zondag 23 april 2017 - 07:11
Maximev

Maximev

Dus universele potgrond zonder toevoegingen moet normaal voldoende zijn de eerste maanden?
zondag 23 april 2017 - 13:26
Roeli
zondag 23 april 2017 - 17:01
Maximev

Maximev

Bedankt voor de info
Vrijdag de rest in de potgrond steken plus de dadels die ondertussen al een week of 7 kiemen hopelijk lukt dat project ook,er staan al mooie worteltjes aan.
zondag 23 april 2017 - 19:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon