menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wit diertje op citroenboom

edd--

Edd--

Hallo allemaal,

ik merkte daarnet op mijn citroenboom volgende indringers op. Ik denk aan schildluizen, kan iemand me dit bevestigen ? Tips om deze te bestrijden ?

Verder sukkel ik al een tijdje met mijn boom: hij staat in de volle grond in een serre, maar wil zo goed als geen bloemen (en dus citroenen) laten bloeien. Ik heb hem wat meststof en kalk gegeven (aangezien ik hem altijd grondwater geef) en nu schieten er wel vele groene blaadjes uit, maar daar kruipt nu dus dit ongedierte op.

Er zitten ook behoorlijk veel mieren op, ik heb al geprobeerd om een klevende strook rond de stam te doen, maar dit is weinig effectief: de beestjes vinden altijd wel een weg om de hindernis te ontlopen aangezien de stam niet perfect egaal / rond is.

Wie kan we wat handige tips geven ?

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 16 april 2017 - 18:20
Roeli

Roeli

Is het geen wolluis ?
zondag 16 april 2017 - 18:51
jdcoster

Jdcoster

Dat zijn geen schildluizen maar wolluizen. Met een krachtige waterstraal kunnen ze er afgespoten worden. Wat Lieve-heersbeestjes vangen en er op laten lopen helpt ook. Ze blijven zolang tot er geen luizen meer zijn, leggen ondertussen eitjes en hun larven consumeren er nog meer.
zondag 16 april 2017 - 18:53
zourky

Zourky

Hallo allemaal ,
Bij onze citroenboom waar ik gisteren nog een citroen heb geplukt hij hing er al twee jaar, dik en mooi geel had wat geraspte schil nodig.
Wel bij ons zijn jonge nieuwe bladeren donker van kleur en worden groen bij het groter worden,en foto hierboven zijn ze klein en al groen.
Groetjes
woensdag 19 april 2017 - 07:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon